Jämför Mass Effect: Andromeda-grafiken på Xbox, Playstation och pc

Robot
Jämför Mass Effect: Andromeda-grafiken på Xbox, Playstation och pc
Medlem
Jämför Mass Effect: Andromeda-grafiken på Xbox, Playstation och pc

Frågan är ju vad som hänt med ljuset/ bloom för pc versionen?

Medlem

Xbox-versionen ser ju inte jättekul ut i den jämförelsen, men, jag tror inte att det är något man tänker på om du mot förmodan inte har frugan spelandes på en PC@4k på en TV brevid..

Medlem

Detta var ju uppskalat till 4k på konsolerna så på en vanligare tv som är 1080p så ser man nog inte så stor skillnad .

Medlem

Det är inga gigantiska skillnader. Tror inte någon blir missnöjd oavsett plattform det spelas på.

Medlem

Såg sämst ut på Xbox imo, lite suddigt på nått sätt

Medlem
Skrivet av mh76:

Tror inte någon blir missnöjd oavsett plattform det spelas på.

Det skulle väl vara bilduppdateringen isåfall. Jag väntar på att DigitalFoundry släpper en prestandajämförelse.

Medlem

Ser bedrövligt ut på PC

Skägg.
10 Chambers

Vi kör lite live klockan 11:30


signatur
Medlem

Shit vilken skillnad i flyt det var när man såg elden, Xbox verkar inte hänga med särskilt bra?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ser inte bra ut för dagens standard. Men grafik är inte allt.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Detta var ju uppskalat till 4k på konsolerna så på en vanligare tv som är 1080p så ser man nog inte så stor skillnad .

Precis. Den enda uppenbara skillnaden för mig var ansiktstexturerna som på nära håll var klart bättre på PC, men det har som sagt med uppskalningen att göra och ärligt talat tycker jag det är lite uncanny valley över det. Ansiktena ser väldigt naturtrogna ut men ögonen och speciellt håret förstör helhetsintrycket.

Inaktiv

Älskar dom här testerna när thumbnailen är tre till synes identiska bilder istället för någonstans skillnaderna faktiskt syns...

Gen
Medlem

Att det knappt är någon skillnad på PC versionen gentemot konsolversionerna bevisar bara att det är en ren och skär konsolport (även om de säger att det inte är det vilket uppenbarligen är BS). Det enda man tjänar på som PC ägare är förhoppningsvis högre FPS.

Medlem

Mest bekymrad över laddtiderna, de var fruktansvärda på konsol i alla tidigare spel och även på PC tyckte jag att de var väldigt störande, speciellt i de tidigare spelen då det var 3-4 laddskärmar varje gång man bestämde sig för att utforska sitt skepp och prata med besättningen.

Inte helt hundra på att min PC klarar att köra det problemfritt, så är laddtiderna okej blir det kanske ett köp till PS4. Annars får det vänta till nästa PC uppgradering någon gång nästa år tyvärr.

Medlem
Skrivet av Gen:

Att det knappt är någon skillnad på PC versionen gentemot konsolversionerna bevisar bara att det är en ren och skär konsolport (även om de säger att det inte är det vilket uppenbarligen är BS). Det enda man tjänar på som PC ägare är förhoppningsvis högre FPS.

Fast det är ju en tydlig skillnad... Titta bara på Xbox-bilderna där det ser ut som man dragit något filter över hela bilden så det blir suddigare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

När inte skillnaderna är större, konsol gentemot pc, så är det uppenbarligen inget krut lagt på pc-versionen. Det säger väl ändå sig självt?

Ambassadör
Xbox

Scorpio kan inte komma snabbt nog.


signatur

Jump in.

Medlem

Har spelet stöd för hdr?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Gen
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Har spelet stöd för hdr?

Japp.

Skrivet av Dunder:
Skrivet av Gen:

Att det knappt är någon skillnad på PC versionen gentemot konsolversionerna bevisar bara att det är en ren och skär konsolport (även om de säger att det inte är det vilket uppenbarligen är BS). Det enda man tjänar på som PC ägare är förhoppningsvis högre FPS.

Fast det är ju en tydlig skillnad... Titta bara på Xbox-bilderna där det ser ut som man dragit något filter över hela bilden så det blir suddigare.

Nog jag som är gammal då Den enda skillnaden jag såg var att PC versionen kändes lite mörkare. Såg inga skillnader på texturerna, effekter osv.

Medlem

Xbox One S vs. PS4 Pro
Här var helt klart PS4'n bättre med klarare texturer och bättre ljussättning.

PS4 Pro vs. PC
PC versionen ser skarpare ut. Säkert till stor del pga. att texturerna har högre upplösning. Svårt att avgöra om LOD (Avstånds modeller) objekt kommer skilja sig mellan versionerna, men PC'n har fördelen här då man kommer (hoppas jag) kunna ändra renderings avstånd.
Sedan var även ljussättningen & detaljrikedom bättre på både ansikten och växter för PC versionen.
Skägget såg t.ex. ut att bestå, till mycket högre andel, av individuella hårdstrån, vilket inte gick att se på någon av konsolerna.

Kommer man märka någon skillnad om man spelar på Xbox One S / PS4 Pro / PC?
Har svårt att se det då det kräver att man har dom sida vid sida. Så länge spelet flyter på så tror jag man blir nöjd oberoende plattform.

Dom som pratar om att, eftersom PS4 Pro och PC kan köra 4k så är dom automatiskt skarpare så är det en sanning med modifikation. Den ändra plattformen som klarar att rendera spel i 3840x2160 idag är PC.
PS4 Pro kör oftast spel i 1440p internt och renderar det sedan i 3840x2160p
PS4 / Xbox One S brukar ha en intern upplösning på mellan 720p och 900p, som sedan skalas upp till 1080p. Av olika anledningar brukar PS4 ha en högre intern upplösning.
Och ja, det finns vissa titlar som faktiskt körs i "äkta" 1080p.

PS.
Lite info om vad upplösnings förkortning står för:
Förkortning Upplösning Bildförhållande Även kallad
720p = 1280 x 720 16:9 HD
900p = 1600 x 900 16:9
1080p = 1920 x 1080 16:9 Full HD
1440p = 2560 x 1440 16:9
2160p = 3640 x 2160 16:9 Ultra HD
"Äkta" 4k = 4096 x 2160 256:135 (denna upplösning
används inom
filmindustrin)

Medlem
Skrivet av Zelbano:

Xbox One S vs. PS4 Pro
Här var helt klart PS4'n bättre med klarare texturer och bättre ljussättning.

PS4 Pro vs. PC
PC versionen ser skarpare ut. Säkert till stor del pga. att texturerna har högre upplösning. Svårt att avgöra om LOD (Avstånds modeller) objekt kommer skilja sig mellan versionerna, men PC'n har fördelen här då man kommer (hoppas jag) kunna ändra renderings avstånd.
Sedan var även ljussättningen & detaljrikedom bättre på både ansikten och växter för PC versionen.
Skägget såg t.ex. ut att bestå, till mycket högre andel, av individuella hårdstrån, vilket inte gick att se på någon av konsolerna.

Kommer man märka någon skillnad om man spelar på Xbox One S / PS4 Pro / PC?
Har svårt att se det då det kräver att man har dom sida vid sida. Så länge spelet flyter på så tror jag man blir nöjd oberoende plattform.

Dom som pratar om att, eftersom PS4 Pro och PC kan köra 4k så är dom automatiskt skarpare så är det en sanning med modifikation. Den ändra plattformen som klarar att rendera spel i 3840x2160 idag är PC.
PS4 Pro kör oftast spel i 1440p internt och renderar det sedan i 3840x2160p
PS4 / Xbox One S brukar ha en intern upplösning på mellan 720p och 900p, som sedan skalas upp till 1080p. Av olika anledningar brukar PS4 ha en högre intern upplösning.
Och ja, det finns vissa titlar som faktiskt körs i "äkta" 1080p.

PS.
Lite info om vad upplösnings förkortning står för:
Förkortning Upplösning Bildförhållande Även kallad
720p = 1280 x 720 16:9 HD
900p = 1600 x 900 16:9
1080p = 1920 x 1080 16:9 Full HD
1440p = 2560 x 1440 16:9
2160p = 3640 x 2160 16:9 Ultra HD
"Äkta" 4k = 4096 x 2160 256:135 (denna upplösning
används inom
filmindustrin)

PS4 Pro har en del titlar som körs i 3840x2160 @60hz. Majoriteten är enklare spel men ett bra exempel är NBA2K17 som körs i 60fps och endast går ner i 30fps i replays.

Skrivet av Gen:
Skrivet av marcus8958:

Har spelet stöd för hdr?

Japp.

Roligt att HDR får lite kärlek på PC. Tror det här blir 3e spelet med HDR efter Shadow Warrior 2 och Resident Evil 7.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Gen
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelbano:

Xbox One S vs. PS4 Pro
Här var helt klart PS4'n bättre med klarare texturer och bättre ljussättning.

PS4 Pro vs. PC
PC versionen ser skarpare ut. Säkert till stor del pga. att texturerna har högre upplösning. Svårt att avgöra om LOD (Avstånds modeller) objekt kommer skilja sig mellan versionerna, men PC'n har fördelen här då man kommer (hoppas jag) kunna ändra renderings avstånd.
Sedan var även ljussättningen & detaljrikedom bättre på både ansikten och växter för PC versionen.
Skägget såg t.ex. ut att bestå, till mycket högre andel, av individuella hårdstrån, vilket inte gick att se på någon av konsolerna.

Kommer man märka någon skillnad om man spelar på Xbox One S / PS4 Pro / PC?
Har svårt att se det då det kräver att man har dom sida vid sida. Så länge spelet flyter på så tror jag man blir nöjd oberoende plattform.

Dom som pratar om att, eftersom PS4 Pro och PC kan köra 4k så är dom automatiskt skarpare så är det en sanning med modifikation. Den ändra plattformen som klarar att rendera spel i 3840x2160 idag är PC.
PS4 Pro kör oftast spel i 1440p internt och renderar det sedan i 3840x2160p
PS4 / Xbox One S brukar ha en intern upplösning på mellan 720p och 900p, som sedan skalas upp till 1080p. Av olika anledningar brukar PS4 ha en högre intern upplösning.
Och ja, det finns vissa titlar som faktiskt körs i "äkta" 1080p.

PS.
Lite info om vad upplösnings förkortning står för:
Förkortning Upplösning Bildförhållande Även kallad
720p = 1280 x 720 16:9 HD
900p = 1600 x 900 16:9
1080p = 1920 x 1080 16:9 Full HD
1440p = 2560 x 1440 16:9
2160p = 3640 x 2160 16:9 Ultra HD
"Äkta" 4k = 4096 x 2160 256:135 (denna upplösning
används inom
filmindustrin)

PS4 Pro har en del titlar som körs i 3840x2160 @60hz. Majoriteten är enklare spel men ett bra exempel är NBA2K17 som körs i 60fps och endast går ner i 30fps i replays.

Värt att nämna är att PS4 Pro använder sig av checkerboard rendering dvs ingen äkta 2160p som på PC. Dock är skillnaderna rätt små vilket är bra.

Skrivet av Gen:
Skrivet av marcus8958:

Har spelet stöd för hdr?

Japp.

Roligt att HDR får lite kärlek på PC. Tror det här blir 3e spelet med HDR efter Shadow Warrior 2 och Resident Evil 7.[/quote]
Det enda som förbryllar mig är om det ens finns datorskärmar med HDR stöd?

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelbano:

Xbox One S vs. PS4 Pro
Här var helt klart PS4'n bättre med klarare texturer och bättre ljussättning.

PS4 Pro vs. PC
PC versionen ser skarpare ut. Säkert till stor del pga. att texturerna har högre upplösning. Svårt att avgöra om LOD (Avstånds modeller) objekt kommer skilja sig mellan versionerna, men PC'n har fördelen här då man kommer (hoppas jag) kunna ändra renderings avstånd.
Sedan var även ljussättningen & detaljrikedom bättre på både ansikten och växter för PC versionen.
Skägget såg t.ex. ut att bestå, till mycket högre andel, av individuella hårdstrån, vilket inte gick att se på någon av konsolerna.

Kommer man märka någon skillnad om man spelar på Xbox One S / PS4 Pro / PC?
Har svårt att se det då det kräver att man har dom sida vid sida. Så länge spelet flyter på så tror jag man blir nöjd oberoende plattform.

Dom som pratar om att, eftersom PS4 Pro och PC kan köra 4k så är dom automatiskt skarpare så är det en sanning med modifikation. Den ändra plattformen som klarar att rendera spel i 3840x2160 idag är PC.
PS4 Pro kör oftast spel i 1440p internt och renderar det sedan i 3840x2160p
PS4 / Xbox One S brukar ha en intern upplösning på mellan 720p och 900p, som sedan skalas upp till 1080p. Av olika anledningar brukar PS4 ha en högre intern upplösning.
Och ja, det finns vissa titlar som faktiskt körs i "äkta" 1080p.

PS.
Lite info om vad upplösnings förkortning står för:
Förkortning Upplösning Bildförhållande Även kallad
720p = 1280 x 720 16:9 HD
900p = 1600 x 900 16:9
1080p = 1920 x 1080 16:9 Full HD
1440p = 2560 x 1440 16:9
2160p = 3640 x 2160 16:9 Ultra HD
"Äkta" 4k = 4096 x 2160 256:135 (denna upplösning
används inom
filmindustrin)

PS4 Pro har en del titlar som körs i 3840x2160 @60hz. Majoriteten är enklare spel men ett bra exempel är NBA2K17 som körs i 60fps och endast går ner i 30fps i replays.

Värt att nämna är att PS4 Pro använder sig av checkerboard rendering dvs ingen äkta 2160p som på PC. Dock är skillnaderna rätt små vilket är bra.

Skrivet av Gen:
Skrivet av marcus8958:

Har spelet stöd för hdr?

Japp.

Roligt att HDR får lite kärlek på PC. Tror det här blir 3e spelet med HDR efter Shadow Warrior 2 och Resident Evil 7.

Det enda som förbryllar mig är om det ens finns datorskärmar med HDR stöd? :)[/quote]

NBA2K17 använder inte checkerboard. Det är äkta 4K.

Det finns inga skärmar men du kan koppla din dator till tv och få ut hdr om ditt grafikkort har stöd.
Skärmar ska vara på gång men tror det kommer dröja ett bra tag innan vi får en skärm med oled, hdr och freesync.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Gen
Medlem
Skrivet av marcus8958:

NBA2K17 använder inte checkerboard. Det är äkta 4K.

Det finns inga skärmar men du kan koppla din dator till tv och få ut hdr om ditt grafikkort har stöd.
Skärmar ska vara på gång men tror det kommer dröja ett bra tag innan vi får en skärm med oled, hdr och freesync.

Oj, det var imponerande.

Nej precis, och som du säger lär det dröja. HDR och 4K verkar dock kräva en biffig kabel, iaf om man har en 10m lång som min.

1
Skriv svar