Capcom återupplivar sex NES-klassiker i The Disney Afternoon Collection

Robot
Capcom återupplivar sex NES-klassiker i The Disney Afternoon Collection
Medlem
Capcom återupplivar sex NES-klassiker i The Disney Afternoon Collection

Disneydags!!!

Medlem

Om Capcom tror att dom kan sätta ett pris på min barndom...
Så tror dom rätt, tydligen ligger min barndom på 20 Euro i dagsläget.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Äger visserligen samtliga orginalkassetter, men fan kan inte hindra känslor från att flöda...håll käft och ta mina pengar!

Inaktiv

Oj! Nostalgiattack deluxe! Blir ett solklart köp, nästan oavsett pris!

Dock är jag mycket emot spolningsfunktionen. Varför finns den ens? Låt klassiska spel vara lika "hardcore" som de var förr. Mega Man Legacy Collection är ett typiskt exempel på hur bra "förnyelserna" av klassiska spel ska göras.

Medlem

Det är nästan som ett skämt att NES-klassikerna inte kommer till Switch...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Oj! Nostalgitripp! Dock är det där ett nyare intro än vad jag är van vid. Är mer van vid 1991-varianten:

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Woowww... tror jag tappade ett par tänder av den där nostalgi-sparken.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Vore kul med en SNES-samling också. Aladdin!

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Bojkott:

Oj! Nostalgitripp! Dock är det där ett nyare intro än vad jag är van vid. Är mer van vid 1991-varianten:

https://www.youtube.com/embed/CbIhSiKaHgk

Haha minns båda gott, och sen DisneyKlubben imellan

Medlem

När jag läste "återupplivar" så hade jag hoppats på Remastered utgåvor av spelen. Annars hade jag jättegärna köpt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Mitt största bekymmer är att min 360-kontroll inte är lika bra i D-paden som NES var.

Att dom lagt in nån "spola tillbaka funktion" bryr jag mig inte om. Det är väl bara ge fan i att använda.

Medlem

Trevligt! Äger alla original-spelen, men det är alltid ett problem att spela gamla spel på moderna TV-apparater. Hoppas de lägger in olika spel-lägen som 4:3, Pixel Perfect och Scanlines som Nintendo gjorde på NES Classic.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

När jag läste "återupplivar" så hade jag hoppats på Remastered utgåvor av spelen. Annars hade jag jättegärna köpt.

Ducktales finns ju som remaster, men originalspelet är roligare. Helt rätt tycker jag att de vill göra originalspelen lättåtkomliga moderna gamers eller bara folk som inte vill lägga tusentals pix på originalkassetterna.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vore kul med en SNES-samling också. Aladdin!

Gärna Sega också. Många var ju bättre på Mega Drive bortsett från ljudet.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Trevligt! Äger alla original-spelen, men det är alltid ett problem att spela gamla spel på moderna TV-apparater. Hoppas de lägger in olika spel-lägen som 4:3, Pixel Perfect och Scanlines som Nintendo gjorde på NES Classic.

Tittar man på hur de gjorde med Mega Man Legacy Collection så blir det nog 4:3 med border.

1
Skriv svar