Hands-on – vi spelar Quake Champions

Medlem
Skrivet av Araxes:
Skrivet av Hecce:
Skrivet av Araxes:
Skrivet av ince:
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Sen va det ju ingen som tvingade dig att spela så heller? Kollade du pro matcher etc så va det alltid Max grafik och aldrig nedsatt. Vi som lirade Q2 och Q3 aktivt gjorde det endast för våran egen synskull eftersom det dessutom va ingame Quake commandon som gjorde det och ansågs inte som fusk.

Att ändra gubbarna till enfärgat lysande neonrosa osv var dock inte nåt kommando, utan ett annat skin, samma sak med vapentexturerna.

Med andra ord lååååångt in i quake3-tiden, det fanns väll inte ens i osp? Va väll närmare quakelive släppet. Innan det va det kommando som gällde.

jag snackar q1

Det va väll ändå värre, va väll bara "laglig" pk-filer man drog ner, alt modifierade själv på den tiden? Hur som har de svårt val i quake champion. Kan tänka mig att det är 50/50 hur folk vill ha det med brightskins så de delar ju det vilket fall. Personligen älskar jag det, men hade varit intressant hur spelet blir utan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Tomas Helenius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Antar det är Calle som får göra recensionen?

Ja, om han hinner vakna ur glädjekoman från när vi får spelet.

Det blir mitt Magnus Opus.

Cro-Magnum menar du väl?

Haha


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Tomas Helenius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Antar det är Calle som får göra recensionen?

Ja, om han hinner vakna ur glädjekoman från när vi får spelet.

Det blir mitt Magnus Opus.

Ser mycket fram emot detta. Gillar att någon på redaktionen har dille på Quake

Medlem

En liten fråga:

Är där någon form av timer på de olika förmågorna eller missa jag de bara i texten?

Medlem

Det hade ju varit önskvärt om de hade gjort fysiken till att likna QW er än q2 och q3. QW:s framgångskoncept är att det är så snabbt och möjligheten att kontrollera rörelsen fullt ut.

Hur som helst ser jag fram emot ett nytt Arena FPS. Jag vill gärna se att en elitscen växer fram så man erbjuds gastkramande dueller igen.

Medlem

Samtidigt på andra sidan...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Förmåge-träd OFF
Teamquad OFF
utan de inget köp.

Karaktärer.. eventuella sådana ska ingå och freetoplay+köpdlc splittrar bara (och enbart kosmetiska IRRITERAR), de hela borde avskaffas.

(Riktigt tråkigt att se dörrvalven utvecklat baklänges sen Q3s före sin tid-tessellerade diton).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Året då casual dog(BF1) och skill kom tillbaka! Som gubbe så lär man dock inte ha en chans mot kidsen.

Näe, du har för mycket lag i synapserna


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Fkk it..

om det nu är Quake 3 2.0 , soo what? - VI behöver QUAKE igen, där man kan SPRINGA o SKJUTA SNABBT!

@Tobbe Karaktärer gör la inget, så länge det bara är kosmetika ?

Sen om det är förmåga-träd eller teamquad.. det borde vara en INSTÄLLNING. Quake3 var inte popis för alla körde samma regler..

Quake3 och Unreal Tournament var assballt pga MOOODS!
Ge oss sjuttioelva sätt o spela på, sjuttiosju olika servrar.. Då snackar vi oldschool kvalite igen

Medlem
Skrivet av Stephanie of Astora:

@Tobbe Karaktärer gör la inget, så länge det bara är kosmetika ?

Sen om det är förmåga-träd eller teamquad.. det borde vara en INSTÄLLNING. Quake3 var inte popis för alla körde samma regler..

Köpdlc-karaktärer som inte är drastiskt annorlunda (storlek osv) påverkar inte spelandet mycket nä.. men man KAN fortfarande bli småirriterad över att alla inte har samma tillgångar i spelet.
I Quake champions f2p har man bara ranger men man kan visst tillfälligt HYRA enstaka karaktärer, skinns osv med "favor" (grind coins) men blir ju lite samma ändå.

Och ja förmåga o quad -inställning kan man hoppas på... tvivlar lite dock.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Stephanie of Astora:

@Tobbe Karaktärer gör la inget, så länge det bara är kosmetika ?

Sen om det är förmåga-träd eller teamquad.. det borde vara en INSTÄLLNING. Quake3 var inte popis för alla körde samma regler..

Köpdlc-karaktärer som inte är drastiskt annorlunda (storlek osv) påverkar inte spelandet mycket nä.. men man KAN fortfarande bli småirriterad över att alla inte har samma tillgångar i spelet.
I Quake champions f2p har man bara ranger men man kan visst tillfälligt HYRA enstaka karaktärer, skinns osv med "favor" (grind coins) men blir ju lite samma ändå.

Och ja förmåga o quad -inställning kan man hoppas på... tvivlar lite dock.

Även om spelet e f2p så hade jag köpt de ändå, tror de är ett spel folk kommer köpa framför f2p, iaf rävarna.

Sen känns klagande på f2p lite fel.

Fortfarande bitter över att man saknar dator för Q3 var kul och communityn på quakenet med #q3tdmpickup #q3tdmpickup.se där man utsåg lagledare, oftast nån från IC, qpo eller FOE sen var de klassisk lottning.

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av Eisenhart73:

Året då casual dog(BF1) och skill kom tillbaka! Som gubbe så lär man dock inte ha en chans mot kidsen.

Näe, du har för mycket lag i synapserna

Indeed!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

12
Skriv svar