Blizzard stämmer fuskskapare på 75 miljoner kronor

Robot
Blizzard stämmer fuskskapare på 75 miljoner kronor

Vill städa bort fusk till Overwatch, Hearthstone och andra Blizzard-spel.


Medlem
Blizzard stämmer fuskskapare på 75 miljoner kronor

Stäm skiten ur alla fuskare, fusk borde få en global lag där man ekonomiskt straffas om man fuskar. När man väl har installerat och aktivt spelar med ett fusk så har man gjort sig förtjänt av en fet stämning. Först så kan man få en varningsstämning på cirka 100 kronor, vid nästa stämning så blir det kronofogden.

Medlem

Fuskare är värsta plågan inom online gaming.
Trolls, grievers haters och idioter kan man hantera men fuskare? Helvette....

Medlem

EA/DICE borde ta lärdom av detta.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Tyvärr tror jag att detta problem rotar sig väldigt djupt. När ett nytt system kommer till eller förnyas, exploateras de för ge maximal belöning vilket beskrivs av Richard Dawkins i boken The Selfish Gene. Efterblivna människor har helt enkelt inte tagit steget att kunna kontrollera detta ur ett moraliskt och intellektuellt perspektiv. Man vill förbise den progressiva träningen/utvecklingen och hämta frukten direkt. Som tur är kommer dessa spelar alltid att ge oss enkla frags när fusken inte längre finns med dem!

Medlem

Älskar att fuska.
Fuskar i varje spel jag kan fuska i.
Har använt fusk enda sedan C64-tiden. Vilken glädje det var att komma över en kasett där någon programmerat in 99 liv i Bubble Bobble. Det först man kastade sig över när Amiga-tidningen kom hem var vilka spel de listade på fusksidan.
För att inte tala om moddar till spel! Åh, moddar is the shit!

Cheat Engine anväder jag lika mycket som Vivaldi web-browser!

Jag gillar genvägar.
Går ofta över gräset, på små stigar som andra redan gått på.
Väljer vara efter recensioner istället för att testa mig själv fram till vad som är bäst.

Fast.
Jag spelar ju bara single player spel ^^

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Stäm skiten ur alla fuskare, fusk borde få en global lag där man ekonomiskt straffas om man fuskar. När man väl har installerat och aktivt spelar med ett fusk så har man gjort sig förtjänt av en fet stämning. Först så kan man få en varningsstämning på cirka 100 kronor, vid nästa stämning så blir det kronofogden.

Kronofogden kan man bara skicka om någon inte betalar sina böter eller räkningar. Är helt för att spelfusk kriminaliseras men det är upp till varje enskilt land att sköta detta.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Om det är något internet är enat om så är det synen på fuskare

Medlem

valve... VALVE.... VALVE!... VALVE!!! VAAAAAAALLLVEE!!! VAAAAAAALLLVVEE!!!
KOLLA, SÅ HÄR GÖR MAN!! DET INTE SÅ SVÅRT!!

1
Skriv svar