Mass Effect: Andromeda får inte bättre animationer i Day 1-patchen

Robot
Mass Effect: Andromeda får inte bättre animationer i Day 1-patchen

Den första uppdateringen är redan inkluderad i EA Access-versionen.

#mass-effect-andromeda


Medlem
Mass Effect: Andromeda får inte bättre animationer i Day 1-patchen

Alltså animationerna är inte bra som det är nu. Hur kan utveckana tycka att det är acceptabelt är ett mysterium...


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Jag kommer avvakta PC köp. Luktar kalkon och stor flopp på lång väg. Jag har gärna fel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag kommer avvakta PC köp. Luktar kalkon och stor flopp på lång väg. Jag har gärna fel.

Det tror jag inte. Har suttit tillsammans med frugan och spelat under gårdagen. Människor och Asari ser visserligen ut som potatisar i dialogerna och UI känns rätt sunkigt ibland, men överlag känns det väldigt Mass Effect (på ett bra sätt). Verkar finnas tonvis med saker att göra och massor att utforska, och striderna är riktigt roliga.

Tror det kommer få lägre genomsnittligt betyg än tidigare Mass Effect, men absolut ingen kalkon.

Medlem
Skrivet av maniac:

Alltså animationerna är inte bra som det är nu. Hur kan utveckana tycka att det är acceptabelt är ett mysterium...

Förmodligen utgivarna som slår med piskorna och skriker SKEPPA SKEPPA RAUS!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag tycker synd om Ian - jag har känt honom sedan U5:Lazarus-dagarna och han har då alltid haft kvalitet som prio ett, så det är svårt att föreställa sig att han inte ligger sömnlös på nätterna över den här kritiken. Den är ju dock befogad!

Ambassadör
Xbox
Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av maniac:

Alltså animationerna är inte bra som det är nu. Hur kan utveckana tycka att det är acceptabelt är ett mysterium...

Förmodligen utgivarna som slår med piskorna och skriker SKEPPA SKEPPA RAUS!!!

Mest troligt är det så. Men det är illa att ME1 från 2007 har bättre animationer (enligt mig) än ME:A år 2017.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maniac:
Skrivet av Javas:
Skrivet av maniac:

Alltså animationerna är inte bra som det är nu. Hur kan utveckana tycka att det är acceptabelt är ett mysterium...

Förmodligen utgivarna som slår med piskorna och skriker SKEPPA SKEPPA RAUS!!!

Mest troligt är det så. Men det är illa att ME1 från 2007 har bättre animationer (enligt mig) än ME:A år 2017.

Det brukar ju vara så, men i det här fallet så måste det gå bortom det. Det är ju fel från början, gummigubbar, plast, fiskögon, högstadieanimationer etc. Ser ut som något som sänds på Bollibompa.


signatur

Jump in.

Medlem

Floppeliflopp.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Ögonen på vissa karaktärer stör mig i animationerna. Men i stort glömmer jag bort det rätt fort. Tror verkligen inte att spelet blir en flopp. Efter 5 timmars spelande känns det bra :). Förutom att jag inte vill använda upp mina 10 timmar för fort

Medlem

Antingen kommer EA reagera på BioWares inkompetens och "bestraffa" studion eller investera i face motion-capture. Det är tydligt att animationer är något som har fått offras under utvecklingen och BioWare antingen:

1. Inte har tillräckligt med folk som animerar ansikten.
2. Har folk men levererar undermålig kvalité
3. Verktygen som används är inte tillräckligt tidseffektiva, ~1200 talande NPCs är det något förståeligt.

Oavsett vad så borde BioWare bett om mer hjälp, tid eller både och.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Att göra om alla animationerna känns ju tveksamt att dom ger sig på med tanke på hur mycket dialog det är i dom här spelen så skulle det ju ta en jävla tid. xD

Medlem
Skrivet av maniac:

Alltså animationerna är inte bra som det är nu. Hur kan utveckana tycka att det är acceptabelt är ett mysterium...

Jag tror ju inte (iallafall hoppas) att utvecklarna är nöjda med animationerna, luktar snarare att EA har pushat på en för snäv deadline och tycker detta kan fixas med patchar senare.

Medlem

Ögonen ser inte bra ut heller.
Nä, det här kommer jag inte att köpa.


signatur

autograph

Medlem

Felet är väl snarare att frostbite motorn endast kan göra karikatyrer av människor. Plastigt och glänsiga ansikten för fulla muggar.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Felet är väl snarare att frostbite motorn endast kan göra karikatyrer av människor. Plastigt och glänsiga ansikten för fulla muggar.

Känns inte som att Dice har det problemet.

Medlem

Om ni känner till denna scen och kontext den presenteras i, då vet ni hur fel hennes ansiktsuttryck är:


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Dice har också det problemet förrutom läppsyncen.

Medlem
Skrivet av maniac:

Alltså animationerna är inte bra som det är nu. Hur kan utveckana tycka att det är acceptabelt är ett mysterium...

De har en deadline som de inte själva väljer, det spelar ingen roll vad de tycker är acceptabelt. Sånt här uppstår ju när projektet är större än vad den budgeterade utvecklingstiden (Som EA har bestämt) tillåter.

EA kommer nog bara lägga pengar på bättre animationer om de beräknar att det kommer att orsaka en tillräckligt stor förlust men faktum är att det antagligen kommer att bli en succé oavsett animationerna.

Medlem
Skrivet av ohem:

Om ni känner till denna scen och kontext den presenteras i, då vet ni hur fel hennes ansiktsuttryck är:
http://i.imgur.com/LAczY2sl.png

Har sett scenen, och hur tolkar du ansiktsuttrycken? Jag tolkar det som någon som letar ord och befinner sig långt bort i tankarna. Hade inga problem där. Dom ända som verkligen stört min"immersion" är vissa karaktärers hel döda ögon. Som tur var ingennkaraktär man pratar ofta med en.

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av ohem:

Om ni känner till denna scen och kontext den presenteras i, då vet ni hur fel hennes ansiktsuttryck är:
http://i.imgur.com/LAczY2sl.png

Har sett scenen, och hur tolkar du ansiktsuttrycken? Jag tolkar det som någon som letar ord och befinner sig långt bort i tankarna. Hade inga problem där. Dom ända som verkligen stört min"immersion" är vissa karaktärers hel döda ögon. Som tur var ingennkaraktär man pratar ofta med en.

Hon uttrycker ingen sad face för huvudkaraktären, likgiltiga ögon och ett konstant leende gjorde det hela uncanny.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Har roligt med trial än så länge. Men visst skär animationerna i själen. Ett köp blir det hur som helst. Har helt klart roligare i ME:A än vad jag hade i DA:I, eller för den delen ME:3,


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar