Grafikkortstest – Mass Effect: Andromeda

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av Thane:

100% av noll är noll?

Gissar att matte inte var Tomas starkaste ämne i skolan.

På det svarar jag...

http://i.imgur.com/wHwYJ21.gif

Hehe så Calle den lilla spjuvern.

sta
Medlem

Hej,

Är det någon som har testat GTX 1060 6gb (och i5)
High settings? 60 fps?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Tomas Helenius:
Skrivet av onliner72:
Skrivet av Hymer:

Inga AMD kort?

Vad trodde du, detta är FZ Nvidia forum.

Vi testade några av de vanligaste korten som folk har i sina burkar. AMD har en väldigt liten del av marknaden i Sverige, därför föll det bort denna gång. Har inget med fanboyism att göra.

Så du tycker det är viktigare att köra flera olika Nvidia kort istället för amd och Nvidia, så folket kan få reda på hur den presterar på amd och inte bara nvidia, då vissa spel hjälper nvidia dom och gör så amd funkar skit på dom?

Tycker helt ärligt det är mer viktigt med iaf 1 and kort där i. Sen kan man få ungefär prestanda vad andra kort kan tänkas ge i prestanda från nvidia. Medans nu är det en vild chansning hur amd kommer funka....

Jag håller med, AMD borde ha varit med från början. Åtgärdat nu, och läxan lärd till nästa gång.

Tackar


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av sta:

Hej,

Är det någon som har testat GTX 1060 6gb (och i5)
High settings? 60 fps?

Du skriver inte vilken upplösning men jag gissar du menar 1080p.
Kolla siffrorna på RX 480 och lägg på 3-4 fps.

Annars kan du kolla den här videon där han testar med bland annat det kortet.
https://www.youtube.com/watch?v=dlyCVWTjNBc

Medlem
Skrivet av powerbuoy:
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av Godofcheese:

Bra att det är optimerat som ett skrumpet rumphål.

Snälla, vore skitbra om vi alla fick ta del av din djuågående expertis kring spelets utveckling samt din långa erfarenhet av spelet i sig då jag gissar på att du spelat spelet utförligt och kan förklara på vilket sätt spelet är dåligt optimerat. För jag utgår ju att du har en väldigt bred och lång kunskap av spelet, vad som renderas, hur det renderas och hur det påverkar prestandan.

Eller är du en sådan där som förväntar dig 200fps på ett 970 i 4K för annars är det "dåligt optimerat"? Jag tror att man behöver spela det lite mer och se lite mer djupgående speltester innan man kan komma fram till en sådan slutledning...

Själv så hade jag inga som helst förväntningar att jag skulle kunna maxa allt i 1080p ens med mitt gamla 970 då spelet, trots att det använder just en väloptimerad Frostbite-motor, säkert är krävande då det är nytt och inte designat för att kunna maxas på förra generationens grafikkort. Speciellt då andra spel med samma motor också är tungdrivna på max eller ens high settings (Battlefield 1, Star Wars Battlefront t.ex). Därför just investerade jag i ett nytt kort för att hålla jämna steg med de nya AAA-spel som kommer nu, och hade spelet varit "optimerat" för att kunna maxas på förra generationens grafikkort så hade jag blivit djupt besviken och kanske hoppat över spelet, hur bra det än må vara.

Men om spelet är dåligt optimerat så kommer det framgå av mer djupgående analyser av spelet, analyser som inte har gjorts än med resultat som du inte kan komma fram till genom att endast se lite snabba benchmarks gjorda med 4 grafikkort och två upplösningar utan att ens ha gått in på vad för inställningar som användes.

My two cents. Nu ska jag hem och faktiskt testa spelet och bilda en egen uppfattning om spelet, fast jag redan vet att jag kommer kunna maxa spelet och ändå få mina 60fps.

Lustigt att du jämför med BField och Front som är två ruggigt väloptimerade spel på samma motor. De flyter ca 50% bättre än detta. Och nej, jag har inte åratals erfarenhet av utvecklingen eller "vad som renderas" men jag kan bara konstatera att trots att MEA inte är mer tekniskt imponerande än de andra spelen flyter det väldigt mycket sämre.

Men det är ju ganska självklart att Battlefield och Battlefront är bättre optimerade när det är DICE själva som har utvecklat motorn.

sta
Medlem
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av sta:

Hej,

Är det någon som har testat GTX 1060 6gb (och i5)
High settings? 60 fps?

Du skriver inte vilken upplösning men jag gissar du menar 1080p.
Kolla siffrorna på RX 480 och lägg på 3-4 fps.

Annars kan du kolla den här videon där han testar med bland annat det kortet.
https://www.youtube.com/watch?v=dlyCVWTjNBc

Tack för informationen!

(Jo jag menade 1080p. MIssade att ange det. I testet som fz gjorde var inte den upplösningen med tydligen för gtx 1060, iallafall framgick det inte av tabellen, därav frågan)

Medlem
Skrivet av zumo:

Nej men herregud,

Skrivet av Godofcheese:

Bra att det är optimerat som ett skrumpet rumphål.

Får väl spara barnbidraget i några månader så ska du se att du också kan hänga med i utvecklingen av några nyare GPU, och alltså få vara med och spela du också.
P.S
Några roliga fakta:
Nya spel = Högre prestandakrav.
Utveckling går framåt inte bakåt.
(semi) - Open world spel är generellt mer krävande än en kartbaserad FPS - shooter.

Det är ganska roligt att du tror att jag är fattig och inte har ett system som är fullt kapabelt att spela spelet.
get a life fanboy ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av zumo:

Nej men herregud,

Skrivet av Godofcheese:

Bra att det är optimerat som ett skrumpet rumphål.

Får väl spara barnbidraget i några månader så ska du se att du också kan hänga med i utvecklingen av några nyare GPU, och alltså få vara med och spela du också.
P.S
Några roliga fakta:
Nya spel = Högre prestandakrav.
Utveckling går framåt inte bakåt.
(semi) - Open world spel är generellt mer krävande än en kartbaserad FPS - shooter.

Det är ganska roligt att du tror att jag är fattig och inte har ett system som är fullt kapabelt att spela spelet.
get a life fanboy ^^

Det kanske du har, Uskan. Men om du ens hade haft det så hade du förmodligen aldrig påstått, som taget från tom luft att spelet i fråga skulle vara dåligt optimerat. Var ju liksom snarare du som är fanboy som försöker hänga på kritik-hypen. Det är coolt att hänga med i strömmen och kritisera för kritiserandets skull utan att ha nått konkret underlag.
Det behövs inte ens något i närheten av ett monster för att komma upp i 60 + FPS i detta.

123
Skriv svar