Så fixar du svartskärmsproblem i Mass Effect: Andromeda

Robot
Så fixar du svartskärmsproblem i Mass Effect: Andromeda

Ett av tipsen: Avinstallera mjukvara från Corsair.

#mass-effect-i, #electronic-arts


Medlem
Så fixar du svartskärmsproblem i Mass Effect: Andromeda

More like Origin Beta Access, am I right?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

More like Origin Beta Access, am I right?

Tyvärr, ja. Hade själv problem med CUE mjukvaran...bökigt då hela min setup består av endast Corsair prylar...

Edit: Istället för att avinstallera CUE så gick jag in på autostart och inaktiverade CUE, startade sedan om datorn och sedan gick det att starta Mass Effect

Medlem

Ni skriver "kunde tidigare i veckan prova på" man kan fortfarande prova, har åtta timmar kvar, suger sakta på karamellen. Eller kanske det är oroväckande?;)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Tur att man inte har köpt det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan inte typ alla bara vänta tills det är färdigpatchat innan ni köper? Finns massor att göra under tiden...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

"Fanns" inte "fans" i meningen; det fans även de som upplevde att spelet..

Avd: ocd...

Medlem

Peppra Alt + tab 2-3 ggr snabbt inpå så tabbar de alltid.
Av nån anledning har jag de här problemet i nästan alla nya spel sedan jag köpte ny skärm för några månader sen.

Medlem

kanske borde visa svartskärmen så man vet hur det ser ut!? Herreguuuuuuuuu! /s

Medlem

Tråkiga är att man inte kan spela hur mycket man vill på de 10h som man får. Slutar ganska snabbt in på storyn. Men finns sidouppdrag man kan leka med.

Mitt "problem" jag fick var att Ryder eller spelet slöade ner sig ibland. Men att alt,tab in och ut fixade det.

Medlem
Skrivet av jockechan:

Tråkiga är att man inte kan spela hur mycket man vill på de 10h som man får. Slutar ganska snabbt in på storyn. Men finns sidouppdrag man kan leka med.

Mitt "problem" jag fick var att Ryder eller spelet slöade ner sig ibland. Men att alt,tab in och ut fixade det.

Vet du eller nån annan om hur man kan köra i "Extremly hazardous zones"? Antar man måste fixa viabilityn på planeten o för att göra behöver man storyn...
Tyckte detta var extremt snål "trial" för att vara EA.. De brukar va rätt generösa som med DA:I.

Medlem
Skrivet av zumo:

Vet du eller nån annan om hur man kan köra i "Extremly hazardous zones"? Antar man måste fixa viabilityn på planeten o för att göra behöver man storyn...
Tyckte detta var extremt snål "trial" för att vara EA.. De brukar va rätt generösa som med DA:I.

Gissar på att antagligen uppgradera Nomaden eller så är det storyn.

Medlem

Man kanske får vänta några veckor då.
Tänker inte avinstallera cue.

Gen
Medlem

CUE2 är så kasst, kommer de någonsin fixa skiten? Varje gång det kommer en ny release så introducerar det nya buggar.

1
Skriv svar