Nier: Automata släppt till PC

Robot
Medlem
Nier: Automata släppt till PC

Det hör och steam linken väntar när man kommer från jobbet, fredags kvällen är räddad

Releasehästryttare

Läser man på steam så är det extremt många som säger att pc versionen är i princip ospelbar .. synd :/

Medlem

Påminner detta spel om Bayonetta? Gameplayen då?

Avstängd
Skrivet av Devan:

Läser man på steam så är det extremt många som säger att pc versionen är i princip ospelbar .. synd :/

Dom har väl kört xbox-versionen rätt in i en x86-kompilator, då blir det som det blir!

Medlem

Har aldrig testat ett spel från Platinum Games men tror inte jag skulle gilla de. Tycker inte om "Hack & Slash" spel och de verkar bara släppa sådana spel plus att de verkar väldigt japanska också vilket ja har svårt för. Man kan ju prova men..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har aldrig testat ett spel från Platinum Games men tror inte jag skulle gilla de. Tycker inte om "Hack & Slash" spel och de verkar bara släppa sådana spel plus att de verkar väldigt japanska också vilket ja har svårt för. Man kan ju prova men..

Investera en 50-lapp i MGS: Revengance när det är på rea och testa, trodde heller inte detvar något för mig men har nog lagt en 20-W25 för att försöka 100% det

Medlem

Spelat nån timme och inte haft några problem alls, spelar dock på tvn så har bara 1080p. Sjukt kul spel så här långt

Releasehästryttare
FM-guru
F.d. Sisyr

Gillar inte ens japanska spel i allmänhet, men NieR: Automata är fan smått vansinnigt bra rent spelmekaniskt. På PS4 i alla fall, återstår att se hur PC-porten är.

Medlem
Skrivet av Araxes:
Skrivet av Devan:

Läser man på steam så är det extremt många som säger att pc versionen är i princip ospelbar .. synd :/

Dom har väl kört xbox-versionen rätt in i en x86-kompilator, då blir det som det blir!

Xbox är ett x86-system men jag förstår vad du menar.

Medlem
Skrivet av Araxes:
Skrivet av Devan:

Läser man på steam så är det extremt många som säger att pc versionen är i princip ospelbar .. synd :/

Dom har väl kört xbox-versionen rätt in i en x86-kompilator, då blir det som det blir!

Finns ingen xbox version


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Epoxlol:
Skrivet av CARTMAN:

Har aldrig testat ett spel från Platinum Games men tror inte jag skulle gilla de. Tycker inte om "Hack & Slash" spel och de verkar bara släppa sådana spel plus att de verkar väldigt japanska också vilket ja har svårt för. Man kan ju prova men..

Investera en 50-lapp i MGS: Revengance när det är på rea och testa, trodde heller inte detvar något för mig men har nog lagt en 20-W25 för att försöka 100% det

Lyckades aldrig lära mig hur man blockar eller gör parry.
Klarade mig fram till näst sista bossen, besegrade honom verkligen knappt och sista bossen var bara att glömma. Inget health pack kvar så det var kört..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Har spelet andra fiender än de robotarna man sett på alla gameplay videos? Jag är intresserad av spelet, men inte om det bara är variationer på samma robotar man slåss mot genom hela spelet.

Medlem

Jag är inne på spelets 3 slut. Och vill bara säga att det ibland kan bli rätt samma samma men det är det värt. Sitter som klistrad och vill bara köra mer. Någon tyckte att man skulle göra allt första genomspelningen. Men jag tycker att man kan lämna vissa uppdrag till en annan karaktär. Glömmer man att själv förstöra 2b första omgången så får man fler skanser att göra det senare i spelet. Väldigt bra utsikt blir det om jag får säga det själv.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Araxes:
Skrivet av Devan:

Läser man på steam så är det extremt många som säger att pc versionen är i princip ospelbar .. synd :/

Dom har väl kört xbox-versionen rätt in i en x86-kompilator, då blir det som det blir!

Finns ingen xbox version

Gör det inte enklare då

Medlem

Blir köp av detta vad det lider. Kul med lite annorlunda spel när man är trött på alla Hollywood-spel från väst och det har ju fått bra betyg också!

1
Skriv svar