Nintendo själva verkar kunna spara Switch-data i molnet

Robot
Nintendo själva verkar kunna spara Switch-data i molnet

Men det lär ta ett tag innan funktionen når oss.


Medlem
Nintendo själva verkar kunna spara Switch-data i molnet

Skulle vara fint att kunna göra detta själv

Medlem

Mobila enheter är lite mer utsatta, så skulle vara en stor fördel. Hade varit extra händigt om det fanns 3g/4g direkt till Switchen, men Wifi hotspots blir allt vanligare också.

Medlem
Skrivet av Battlefält:

Mobila enheter är lite mer utsatta, så skulle vara en stor fördel. Hade varit extra händigt om det fanns 3g/4g direkt till Switchen, men Wifi hotspots blir allt vanligare också.

Du kan ju alltid vara din egna wifi hotspot om du har 4g på din mobiltelefon.

Quake-konnässsör

Varför är Nintendo rädda för att användare ska få spara sina sparfiler över på en SD kort eller på molnet.

Medlem

Det underlättar att läsa hela tråden.

Debunked!

Edit: snyggare länk.

Medlem
Skrivet av almblad:

Varför är Nintendo rädda för att användare ska få spara sina sparfiler över på en SD kort eller på molnet. Att folk inte orkar spela igenom spelen och fuskar för att klara av dem?

Men playstion lider väl av lite samma problem, visst det går väl och ladda upp filerna till playstion plus eller vad det heter. Men går inte att spara dem på ett separat usbminne eller hårddisk.

handlar väl inte att nintendo är rädda att folk ska "fuska" då sparfilera knyts till konsolens serie nr. vilket så borde vara.

tror mer de handlar om att de inte vill att användaren skall ha tillgång till något som kan förstöra spelupplevelsen eller för den delen lita på att att ett SDkort inte blir korrupt för att sedan klaga på att det är nintendos fel, vilken i ärlighetens namn inte är så pålitliga. en av grunderna till varför jag inte använder Android längre då jag har haft 2 mobiler som totalt crashat och flera tillfällen då sd kortet har blivit korrupt. Detta såklart på flagships som S7 Edge och Sony XZ mm.
min iphone 6 plus hade iofs problem med interna flash minnet men jag förlorade ialf inte min data, utan hade bara crash som jag där efter fick en ny på garanti som då löste problemet.

poängen min är att NEJ, jag hade inte velat ha spar filerna på SD kortet, men gärna i molnet.
ja menar visst, ja ser poängen med att ha en backup kopia liggandes utanför molnet.

Medlem

Molnet hade varit en fantastisk funktion. Speciellt om det kommer en uppdaterad variant av konsolen senare.

Medlem
Skrivet av almblad:

Varför är Nintendo rädda för att användare ska få spara sina sparfiler över på en SD kort eller på molnet.

Just sparfiler har varit en sårbar punkt som möjliggjort piratkopiering på Nintendos konsoler. När det gäller Wii U så fanns en svaghet i Webkit, själva renderingsmotorn för webbläsaren, vilket kan vara anledningen till varför Switch inte har någon webbläsare för tillfället. Faktum är att Webkit ligger dolt på Switch redan idag, och hackers har redan hittat exploits med hjälp av gammal IOS jailbreak-kod (Safari använder också Webkit).

Sparfiler på SD-kortet bryr jag mig inte så mycket om, men däremot vill jag ha möjligheten att spara i molnet. Går konsolen sönder så är det bye bye med alla speltimmar i Zelda, så det här är något som de måste ut med fort.

Medlem
Skrivet av makedonii:
Skrivet av almblad:

Varför är Nintendo rädda för att användare ska få spara sina sparfiler över på en SD kort eller på molnet. Att folk inte orkar spela igenom spelen och fuskar för att klara av dem?

Men playstion lider väl av lite samma problem, visst det går väl och ladda upp filerna till playstion plus eller vad det heter. Men går inte att spara dem på ett separat usbminne eller hårddisk.

handlar väl inte att nintendo är rädda att folk ska "fuska" då sparfilera knyts till konsolens serie nr. vilket så borde vara.

tror mer de handlar om att de inte vill att användaren skall ha tillgång till något som kan förstöra spelupplevelsen eller för den delen lita på att att ett SDkort inte blir korrupt för att sedan klaga på att det är nintendos fel, vilken i ärlighetens namn inte är så pålitliga. en av grunderna till varför jag inte använder Android längre då jag har haft 2 mobiler som totalt crashat och flera tillfällen då sd kortet har blivit korrupt. Detta såklart på flagships som S7 Edge och Sony XZ mm.
min iphone 6 plus hade iofs problem med interna flash minnet men jag förlorade ialf inte min data, utan hade bara crash som jag där efter fick en ny på garanti som då löste problemet.

poängen min är att NEJ, jag hade inte velat ha spar filerna på SD kortet, men gärna i molnet.
ja menar visst, ja ser poängen med att ha en backup kopia liggandes utanför molnet.

Jag ser dock ej kopplingen mellan androidsystemet och kassa sdminnen?


signatur

Retro.

Medlem

Haha för tillfället medan vi väntar på grävning har jag endast 4G wifi /usb tethering hotspot som internet. Då jag bor bredvid masten har jag ändå 100-110 mbit. Så duger gott och väl.

Halebop/Telia kontantkort med pengarsaldo t.ex 100 kr så dras de max 15 kr om dagen och du har ingen datagräns. Halvdyrt men värt.

Medlem
Skrivet av almblad:

Varför är Nintendo rädda för att användare ska få spara sina sparfiler över på en SD kort eller på molnet.

Jag tror det har med att Nintendo inte vill att användare ska kunna köra olovliga program. Med SD kortet får du Läs och skriv rättigheter, kanske blir lättare då att ladda in scripts... i dont know really. men kan tänka mig att det är något sådant.

1
Skriv svar