MS: Halo 3 större än alla Sony-spel

Robot
Medlem
MS: Halo 3 större än alla Sony-spel

sad, but maybe true

Medlem

Jag föredrar nog att ha flera bra spel än bara ett som säljer...

Medlem

Coolt å veta vad P10 gillar. Dessutom så är alla nämnda Sony titlar förutom möjligtvis resistance, milvis bättre än Halo 3. Äger båda konsollerna så nej, jag är ingen fanboi.

Medlem

Förbereder mig på massor utav flame att Halo 3 är ett överskattat skitspel.

Men enligt mig så är det en av dom bästa spelen genom tiderna, så förstår varför det har sålt så bra. Men stör mig på folk som köper detta BARA för multiplayern...

Medlem
Skrivet av Divion:

Coolt å veta vad P10 gillar. Dessutom så är alla nämnda Sony titlar förutom möjligtvis resistance, milvis bättre än Halo 3. Äger båda konsollerna så nej, jag är ingen fanboi.

Inte för att jag spelar Halo, men jag tycker att det var lite fånigt att skriva P10, för det är nog ungefär samma genomsnittliga ålder på samtliga spel.

Bara för att man äger båda konsolerna behöver det inte betyda att man inte kan vara en fanboy.
Med tanke på det objektiva sättet du formulerar dig på uppfattar jag dig som en.

On topic: Hade ingen aning om att Halo sålde så bra, de nämnda PS3-spelen är ju inte direkt okända.

Medlem

Nyhetsvärde?

Medlem
Skrivet av McFurry:

Förbereder mig på massor utav flame att Halo 3 är ett överskattat skitspel.

Men enligt mig så är det en av dom bästa spelen genom tiderna, så förstår varför det har sålt så bra. Men stör mig på folk som köper detta BARA för multiplayern...

Vadfan ska man annars köpa det för?
SP var undermåligt utav bara helvete för att vara en AAA-titel.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Och ändå så är alla dom spelen bättre än Halo. (Ja, jag har spelat Halo flera gånger samt Uncharted 1+2, Killzone 2 och Resistance 1+2).

Medlem

Ja för det betyder ju verkligen att Halo 3 är ett bra spel för att det säljer bäst..

Med samma infantila resonemang kan man göra gällande att Göta Kanal 2 är en kanonfilm, för att den dragit massvis med besökare här i Sverige, mer än stora Hollywood filmer...haha..tycker Halo är ett okay spel, men mycket mediokert.

Tycker att Killzone 2, Unchartered 1+2 och God of War är sanslöst mycket bättre än Halo 3.

Medlem

Halo 1 var grymmt! Halo 3? Kul spel inget speciellt, överskattat eftersom föregångarna var jävligt bra när dem kom

Medlem

Titeln på denna post är det största bait för fanboys jag sett på länge. Jag blir förvånad om denna lilla tråd inte växer till ett nystan på väldigt kort tid.

Dock tänker inte jag sjunka till den nivån där jag försöker argumentera för vilken konsol som har störst e-pen.

Jag tänker istället säga att båda konsolerna är lika bra. Alla vet ju att Wii är den sämsta skiten sedan gamecube

Medlem

Nintendo har visat rätt tydligt med Wii Sports att skräp kan sälja som smör, detta är bara ytterligare belägg för det.

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av McFurry:

Förbereder mig på massor utav flame att Halo 3 är ett överskattat skitspel.

Men enligt mig så är det en av dom bästa spelen genom tiderna, så förstår varför det har sålt så bra. Men stör mig på folk som köper detta BARA för multiplayern...

Vadfan ska man annars köpa det för?
SP var undermåligt utav bara helvete för att vara en AAA-titel.

Håller jag inte med om. Köpte själv Halo 3 nästan enbarast för Singleplayern till en början, det var därför jag var så himla hyppad inför spelat. Har själv klarat ut spelet 5-6 gånger nu, enligt mig den bästa Singleplayern i Halo trilogin. Multiplayer var någonting man började köra lite mera efteråt för min del iallafall.

Skrivet av Izuel:

Titeln på denna post är det största bait för fanboys jag sett på länge. Jag blir förvånad om denna lilla tråd inte växer till ett nystan på väldigt kort tid.

Dock tänker inte jag sjunka till den nivån där jag försöker argumentera för vilken konsol som har störst e-pen.

Jag tänker istället säga att båda konsolerna är lika bra. Alla vet ju att Wii är den sämsta skiten sedan gamecube

Hehe, håller jag inte med om. Sålde mitt 360 så att jag kunde köpa ett Wii. =P Har dock ett Playstation 3 man aldrig använder. Men funderar på att köpa ett nytt Xbox 360 bara så att jag kan spela igenom Halo-serien igen + Releasen av Halo Reach.

Medlem

Pff Wii sports har ändå sålt mer än Halo 3 och de övriga spelen tillsammans så det så...
Yes I R serious face!

Ontopic: Nej men seriöst vem bryr sig så länge spelen är bra.

Medlem

ZzZzzZZzzZZzz....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gran Turismo 1-3 har sålt mer än hela halo serien. Så fz som är så jäkla pro xb360 kanske skulle ta upp den nyheten.

Greenberg kan dra dit pepparn växer. Största flaimbait nyheten på FZ på bra länge. Har ni inte tillräckligt mycket klick på era annonser eller?

BTW. FZ nyhetsskribenter borde växa upp för fan. Vilken seriöst nyhetsskribent skriver "Oh, just ja. Om du hör någon som gnisslar tänder just nu så är det antagligen bara Sony Defence Force som laddar batterierna."

Seriöst...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Bra spel säljer helt enkelt.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Bra spel säljer helt enkelt.

Jo jag vet. Gran Turismo är en otroligt stark produktserie. Bara GT 1-3 sålt mer än hela halo serien.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av showerguy:

Bra spel säljer helt enkelt.

Jo jag vet. Gran Turismo är en otroligt stark produktserie. Bara GT 1-3 sålt mer än hela halo serien.

Sen har ju GT1-3 varit ute längre än Halo, och halo 3 har varit ute längre än de flesta ps3 spel..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

halo är skräp

Medlem

Och Wii Play har sålt mer än Halo 3, what's the big deal? Kvalité är bättre än kvantitet.

Medlem

Bra för dom och dess fans. Inget för mig där emot.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Gran Turismo 1-3 har sålt mer än hela halo serien. Så fz som är så jäkla pro xb360 kanske skulle ta upp den nyheten.

Greenberg kan dra dit pepparn växer. Största flaimbait nyheten på FZ på bra länge. Har ni inte tillräckligt mycket klick på era annonser eller?

BTW. FZ nyhetsskribenter borde växa upp för fan. Vilken seriöst nyhetsskribent skriver "Oh, just ja. Om du hör någon som gnisslar tänder just nu så är det antagligen bara Sony Defence Force som laddar batterierna."

Seriöst...

Nån fick visst sand i v******

Medlem

Hur Halo 3 kan vara så populärt är för mig en gåta. Först och främst är FPS till konsol inget som går hand i hand. För det andra, det enda som har varit banbrytande med Halo var väl när det första spelet kom? Iof visste jag inte vad som var så revolutionerande när det kom, det vet jag inte nu heller? Någon får gärna upplysa mig.

Det gjorde och gör i varje fall inget nytt inom FPS-genren, multiplayerdelen blir ju bräckt av UT2004 och andra AAA-MP titlar, storyn är obefintlig (rätta mig om jag har fel).

Medlem

the sims säljer mer än dem 4 tillsammans säkert ,vad betyder det? nada.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Hur Halo 3 kan vara så populärt är för mig en gåta. Först och främst är FPS till konsol inget som går hand i hand.

l2p


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Om jag går efter VG Chartz så har de titlarna sålt närmare 15.9 miljoner exemplar. Även om de inte anses vara särskilt pålitliga vid sådan här information så tvivlar jag på att den siffran sjunker under de 11.01 miljoner exemplar VG Chartz menar att Halo 3 har sålt.

Det är dock ändå en riktigt imponerande siffra. <.< Kan ju även påpeka att Halo 3: ODST nästan sålt 6 miljoner enligt VG Chartz. O_o Vilket väl är ännu mer imponerande.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Halo är smörja, en kille i grön rustning, blåa små monster som skjuter rosaliknande klot på dig med sina färgglada gevär och ger i från sig lustiga ljud när du skjuter dem.
Har spelat 1,2 och 3.... endast 3:an som jag gav mig fan på att jag skulle klara av ren tristess.

Nä du, halo är ren skit.


signatur

"High life on low budget"

12
Skriv svar