Star Citizen väljer Vulkan framför Directx 12

Robot
Star Citizen väljer Vulkan framför Directx 12

Vill inte tvinga spelare att uppgradera till Windows 10.

#star-citizen


Medlem
Star Citizen väljer Vulkan framför Directx 12

Kan deras backers lägga tusentals på skepp å grejer så kan dom väl ha råd med en uppdatering sv OS också? ^_________^

Medlem
Skrivet av delli:

Kan deras backers lägga tusentals på skepp å grejer så kan dom väl ha råd med en uppdatering sv OS också? ^_________^

Fast det handlar inte bara om det, det handlar även om att kunna köra spelet på fler plattformar än bara Windows 10 utan att behöva ha helt skild kod för grafiken på de olika plattformarna.

Medlem
Skrivet av delli:

Kan deras backers lägga tusentals på skepp å grejer så kan dom väl ha råd med en uppdatering sv OS också? ^_________^

Vilket extremt konstigt uttalande.

Det är väl absolut enbart positivt att det skulle gå att spela Star Citizen på Linux?

Medlem

Äntligen!
Först doom 4 och nu star citizen. 2 tunga namn som förhoppningsvis kommer göra att fler utvecklare hoppar på tåget för Vulcan. Microsoft dagar "kan" vara räknade inom gamingvärlden om detta går som vi hoppas. Då räcker det förhoppningsvis med en gratis kopia av Linux utan en massa spyware å annat lullilull.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

bra val! FU Microsoft! ^^
Ehumm...länken till tråden FZ?
Eh...jag gör ert jobb:
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/...


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

ELF
Medlem

Detta är musik för alla mina öron.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv
Skrivet av delli:

Kan deras backers lägga tusentals på skepp å grejer så kan dom väl ha råd med en uppdatering sv OS också? ^_________^

Bortsett från att alla som vi spela spel, tvingas uppgradera. Det är tvånget som sticker i ögonen på folk, samt Microsofts vedervärdiga sätt att hantera sin kundbas.

Medlem
Skrivet av delli:

Kan deras backers lägga tusentals på skepp å grejer så kan dom väl ha råd med en uppdatering sv OS också? ^_________^

Varför skulle man frivilligt installera ett operativsystem som i princip är rent spyware?

Medlem

När detta släpps har Windows 10 sedan länge gått i graven.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Vulcan

Kunde inte låta bli.

k3m
Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Äntligen!
Först doom 4 och nu star citizen. 2 tunga namn som förhoppningsvis kommer göra att fler utvecklare hoppar på tåget för Vulcan. Microsoft dagar "kan" vara räknade inom gamingvärlden om detta går som vi hoppas. Då räcker det förhoppningsvis med en gratis kopia av Linux utan en massa spyware å annat lullilull.

absolut, toppen heja Vulkan

Medlem

Sånt här gör en riktigt glad

Medlem
Skrivet av delli:

Kan deras backers lägga tusentals på skepp å grejer så kan dom väl ha råd med en uppdatering sv OS också? ^_________^

Det är knappast kostnaden som är problemet med Windows 10. Jag personligen använder Windows 10 och tycker att det är ett okej OS, men för vissa är det otänkbart att använda Windows och jag tycker inte att de ska straffas med Windows-exklusiva spel. Så att alla får möjligheten att spela Star Citizen är en väldigt positiv nyhet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av delli:

Kan deras backers lägga tusentals på skepp å grejer så kan dom väl ha råd med en uppdatering sv OS också? ^_________^

Det är knappast kostnaden som är problemet med Windows 10. Jag personligen använder Windows 10 och tycker att det är ett okej OS, men för vissa är det otänkbart att använda Windows och jag tycker inte att de ska straffas med Windows-exklusiva spel. Så att alla får möjligheten att spela Star Citizen är en väldigt positiv nyhet.

Det är resten som blir lidande av deras beslut. Vilket för övrigt inte gör mig något då Sci-Fi-spel inte tilltalar mig.

Medlem
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av delli:

Kan deras backers lägga tusentals på skepp å grejer så kan dom väl ha råd med en uppdatering sv OS också? ^_________^

Vilket extremt konstigt uttalande.

Det är väl absolut enbart positivt att det skulle gå att spela Star Citizen på Linux?

Notera min ^______^ nä inlägget är inte seriöst

Medlem

Suveränt beslut! Mer Vulkan!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Bra! Själv gillar jag Windows 10 men inte att andra blir utelåsta från spel om de inte uppgraderar till det.

Medlem

Som jag förstått det så presterar väl vulkan tom bättre än dx12 ?

Medlem

Öppen standard uber alles.

Medlem

Men vulcan funkar bra med nvidia kort också? vad jag har fatta är att vulcan är amd shit?

Medlem
Skrivet av Natrium:

Men vulcan funkar bra med nvidia kort också? vad jag har fatta är att vulcan är amd shit?

Ja, vulkan funkar med Nvidia också.

Medlem

Så länge grafikkortet stödjer båda so why not,

Men båda är väl relativt nya så lär ta ett tag innan tekniken är optimerad.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Natrium:

Men vulcan funkar bra med nvidia kort också? vad jag har fatta är att vulcan är amd shit?

Vulkan är en vidareutveckling utav Mantle, men till skillnad från Mantle så är Vulkan ett samarbetsprojekt mellan de flesta aktörerna inom industrin (däribland Nvidia och AMD). Mantle däremot, togs fram utav AMD, men de hade alltid för avsikt att det skulle vara en öppen standard som gynnade alla. AMD brukar alltid göra så, till skillnad från Nvidia som helst kör med bondfångeri, t.ex.: PhysX, GameWorks, 3D Vision, GeForce Experience, G-Sync, Ansel, m.m. - alla dessa fungerar endast med Nvidia-hårdvara.

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Natrium:

Men vulcan funkar bra med nvidia kort också? vad jag har fatta är att vulcan är amd shit?

Vulkan är en vidareutveckling utav Mantle, men till skillnad från Mantle så är Vulkan ett samarbetsprojekt mellan de flesta aktörerna inom industrin (däribland Nvidia och AMD). Mantle däremot, togs fram utav AMD, men de hade alltid för avsikt att det skulle vara en öppen standard som gynnade alla. AMD brukar alltid göra så, till skillnad från Nvidia som helst kör med bondfångeri, t.ex.: PhysX, GameWorks, 3D Vision, GeForce Experience, G-Sync, Ansel, m.m. - alla dessa fungerar endast med Nvidia-hårdvara.

ja det är sant. är inte så insatt i just Vulcan etc, eftersom jag alltid har håligt mig till nvidia sedan över 10 år tillbaka ialla fall, senaste amd kortet var fan före 2002 tror jag till å med

1
Skriv svar