Witcher-skaparen: "Vi hade ingen aning om hur man gjorde spel"

Robot
Medlem
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Yep

Medlem

They just rub it in...

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Yep

Som att äta pizza för första gången

Medlem

Vi visste inte hur man gjorde spel, så vi gjorde ett bra spel i stället.

Medlem
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Äh. På tiden folk började förstå hur dåliga spelen egentligen var. Ta bara Assassins Creed tex. Copy och paste utan dess like. Ta bara mafia 3 tex. Eller the division. Listan goes on and on.

Medlem
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Haha så sant:P

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Äh. På tiden folk började förstå hur dåliga spelen egentligen var. Ta bara Assassins Creed tex. Copy och paste utan dess like. Ta bara mafia 3 tex. Eller the division. Listan goes on and on.

Inte lite väl tidigt på dagen för att vara på lyset?

Medlem

Jaha därav namnet CD Projekt?

Medlem

Även om jag spelade igenom Witcher 2-3 gånger, så märktes det att de verkligen hade noll koll.

Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Efter 122 timmar och ett avslut så började jag om med newgame+ för det verkar ju inte finnas något annat alternativ om man vill ha ett nytt bra rollspel. Dom har lagt ribban så högt upp att man blir lite bekymrad och andromeda verkar inte heller vara i närheten så vad gör man... :/


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Äh. På tiden folk började förstå hur dåliga spelen egentligen var. Ta bara Assassins Creed tex. Copy och paste utan dess like. Ta bara mafia 3 tex. Eller the division. Listan goes on and on.

Black Flag stod ju ut dock som någonting nytt och annorlunda. Bara synd att det var ett Assassin's Creed spel och inte ett fristående äventyr.

Gnällkuk
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Ja, det blev lite som när man fick ligga för första gången. Efter att ha spelat TW3 så var man lite tagen över allt som fanns att göra, hur otroligt vackert det var och vilka fantastiska main och side quests de erbjöds. Frågan är om vi någonsin kommer att få uppleva något lika bra igen på RPG-fronten.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kanske det som krävdes, någon ny utan förutfattade meningar om hur ett spel ska se ut.

Ambassadör
Xbox

Kungarna.

Tänk Mass Effect i deras händer...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Efter 122 timmar och ett avslut så började jag om med newgame+ för det verkar ju inte finnas något annat alternativ om man vill ha ett nytt bra rollspel. Dom har lagt ribban så högt upp att man blir lite bekymrad och andromeda verkar inte heller vara i närheten så vad gör man... :/

Gillar du de förra Mass Effect spelen tycker jag personligen att Andromeda lever upp till det mesta. Har följt snacket om spelet men tycker storyn är väldigt intressant. Har 3 timmar kvar på Origin Access och är mycket nöjd, förutom ansikts-animationerna.
Har varit orolig över min favorit trilogi i flera månader man jag pustar ut nu med ett leende.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av tricky:
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Ja, det blev lite som när man fick ligga för första gången. Efter att ha spelat TW3 så var man lite tagen över allt som fanns att göra, hur otroligt vackert det var och vilka fantastiska main och side quests de erbjöds. Frågan är om vi någonsin kommer att få uppleva något lika bra igen på RPG-fronten.

Vi kan väl hålla tummarna och hoppas att Cyberpunk blir lika bra.

Problemet är väl att förväntningarna på Cyberpunk kommer vara (och är redan) skyhöga.

Medlem

Jag ska ärligt säga att jag tröttnat på alla stora rollspel ca 20 timmar in. Spelade väl Oblivion 25-30 timmar innan jag lade ner, Skyrim 10-15 timmar etc. Men nu är jag uppe i 60 timmar på Witcher 3, har klarat ca 25% enligt galaxy-klienten och jag måste säga, jag har inte tröttnat än. Detta visar att bra story betyder jävligt mycket i ett spel i det långa loppet.

Medlem

Men kan de snälla sluta prata och fortsätta jobba, jag förgås av väntan på Cyberpunk!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gnällkuk
Skrivet av neocon:
Skrivet av tricky:

Frågan är om vi någonsin kommer att få uppleva något lika bra igen på RPG-fronten.

CYBERPUNK!

Nä, jag tror inte de lyckas att nå upp till samma standard tyvärr. Dessutom så kommer förhoppningarna vara så orimligt höga på det spelet att det nog kommer bli en besvikelse för minsta lilla sak.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Cyberpunk är en av ytterst få spel som jag skulle kunna köpa utan att veta någonting om spelet.

Inga bilder, ingen info eller inga videos... INGENTING och jag skulle köpa det.

Medlem

EA vet inte heller hur man gör spel... och det märks.

Medlem

Jag hoppas bara att dom piffar upp combaten till Cyberpunk.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Soulless:

Men kan de snälla sluta prata och fortsätta jobba, jag förgås av väntan på Cyberpunk!

Du får vänta tills 2077! Det är ett långtidsprojekt


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ett av de absolut bästa spelen jag lagt mina händer på. Vet inte hur mycket speltid jag är uppe i (hur kollar man det på PS4?) men är långt ifrån klar och håller mig medvetet ifrån att spela till och från för att jag inte vill att det ska ta slut. Tänk bara om spelvärlden tagit lärdom av detta! Drömma man man.

Medlem

Jag tror en anledning till varför det blev så bra var att dom inte hade nån som t.ex EA som skulle ha pressat CD Projekt till att "rusha" ut spelet.Dom tog den tid som behövdes helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Robez:

Jag tror en anledning till varför det blev så bra var att dom inte hade nån som t.ex EA som skulle ha pressat CD Projekt till att "rusha" ut spelet.Dom tog den tid som behövdes helt enkelt.

Känns som det ligger väldigt mycket passion bakom projektet också. Det känns att utvecklarna bakom verkligen älskade att skapa spelet vare sig det varit animationer, story, grafik, gameplay, sidequests.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Äh. På tiden folk började förstå hur dåliga spelen egentligen var. Ta bara Assassins Creed tex. Copy och paste utan dess like. Ta bara mafia 3 tex. Eller the division. Listan goes on and on.

Smaken som baken, lilla lilla du. Jag är t ex en stor fan av Assassin's Creed serien och många delar min kärlek för serien. Så ditt sätt att argumentera är lite sisådär. Som sagt, smaken som baken.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av nils45:
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Äh. På tiden folk började förstå hur dåliga spelen egentligen var. Ta bara Assassins Creed tex. Copy och paste utan dess like. Ta bara mafia 3 tex. Eller the division. Listan goes on and on.

Black Flag stod ju ut dock som någonting nytt och annorlunda. Bara synd att det var ett Assassin's Creed spel och inte ett fristående äventyr.

Ja, kallar man AC Black Flag för dåligt, behöver man nog besöka en hjärnskrynklare. Det är inte heller så att de övriga AC spelen är dåliga, utan snarare saknar de visioner, nytänkande och ff.a, bra manus och karaktärer. Black Flag hade allt det där samt ett fantastiskt kul spel i spelet. Att bara segla runt helt planlöst och plundrad skepp som i gamla Pirates hade jag inte förväntat mig när jag spelade det. Sällan jag har haft så kul i ett piratspel faktiskt, sjöstriderna är enormt bra.

Medlem
Skrivet av caene:
Skrivet av nils45:
Skrivet av neocon:

The Witcher 3. Spelet som förstörde nästan alla andra spel för mig.

Äh. På tiden folk började förstå hur dåliga spelen egentligen var. Ta bara Assassins Creed tex. Copy och paste utan dess like. Ta bara mafia 3 tex. Eller the division. Listan goes on and on.

Smaken som baken, lilla lilla du. Jag är t ex en stor fan av Assassin's Creed serien och många delar min kärlek för serien. Så ditt sätt att argumentera är lite sisådär. Som sagt, smaken som baken.

Ja precis, smaken som baken lilla du.

12
Skriv svar