Kritikerkåren är enig – Mass Effect: Andromeda är ganska såsigt

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Cybersoul:

har man cosplayers som lead animation designer så är det väl inte mycket att förvänta sig

Varför inte?

Sen har detta förnekats redan, sluta trolla.

Dom kan förneka det tills jorden går under, animationerna blir inte bättre för det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte så illa med tanke på att Montreal studion består av rätt många millennium ungdomar, vars huvuduppgift varit att stöda Edmonton studion.

Austin Studion i Usa, gjorde SWTOR och Inquisition.

Skrivet av zumo:

Det är så störande att man inte ens kan vara lite douchebag längre. Föredrar Renegade/Paragon systemet även om de är simplare och mer svartvitt.

Håller med, var renegade hela vägen från ettan till trean. Önskade däremot att man fortsatte använda topvalen genom skills som i ettan i de övriga spelen.

Medlem

Håller nog med RPS (utan att ha kört mer än 10 timmar då), men det gäller mer det jag förväntade mig.

Enklare förklarat, jag förväntade mig allt det han skriver om, fantastiska nya världar och att de skulle ta chansen att göra något nytt och episkt som skulle hänföra likt första Mass effect gjorde. Istället verkar det ha blivit en ganska beige återupprepning av det gamla, utan några vågade kliv framåt.

Det i sig gör inte spelet dåligt Jag kommer nog spendera massor av tid med det, men det känns definitivt inte som att det kommer leva kvar i minnet på samma sätt som originalet gör. De vågade inte ens tänka lite utanför lådan, utan körde på safe hela vägen. :/


signatur

K9
:.:

Medlem

Det är sällan uppföljare håller samma standard som sina föregångare och i tex. filmbranschen räknar man kallt med att uppföljare floppar så det är väldigt svårt att få ihop pengar till sådana.
Det kan ju vara så att EA var motvilliga att satsa på spelet av den anledningen, i synnerhet efter hatstormarna som ME3 orsakade och förlusterna i försäljning som följde. EA bryr sig inte om hatstormar, de bryr sig om pengar och satsar man mindre så har man mindre att förlora på en flopp.

Medlem

Bioware har blivit så upphackat i bitar av EA så nästan ingen som var med och utvecklade t.ex Dragon Age:origins och Mass Effect(1) finns kvar.Läste lite på wiki om bioware.

"After almost a year without a formal head, EA appointed Matthew Bromberg the group general manager of the BioWare label".

Det var några år sen men det visar hur mycket EA lägger sig i när dom till och med väljer vilken chef Bioware ska ha.

Medlem

Spelare har blivit rätt odrägliga. Problemet är inte animationer, styltig dialog eller ett 75%-igt helhetsresultat.

Problemet är alla gnälliga och bortskämda spelare.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Är jag den enda som är förvånad att det inte blev ännu sämre?
Positivt överraskad but still not a good game.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Spelare har blivit rätt odrägliga. Problemet är inte animationer, styltig dialog eller ett 75%-igt helhetsresultat.

Problemet är alla gnälliga och bortskämda spelare.

Men hallå, folk har rätt att vara kräsna som konsument. Inte fan ska vi svälja vilket skit som helst och vara nöjda. Och menar då rent allmänt, vi ska "rösta" med våran plånbok och uppmuntra det som är bra och välgjort.
Vill inte ha Arkham-knight-pc igen va?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Spelare har blivit rätt odrägliga. Problemet är inte animationer, styltig dialog eller ett 75%-igt helhetsresultat.

Problemet är alla gnälliga och bortskämda spelare.

Varför ska konsumenter INTE vara kräsna? Det finns absolut ingen anledning att inte vara det när man betalar mellan 4-700 kr för ett spel. Gamers är varken maschokister eller slavar utan egen vilja, klart som fan man vi ha bra produkter. Folk som accepterar undermåliga och mediokra produkter och kallar andra som inte gör det kräsna och bortskämda, är precis anledningen till att spel släpps ofärdiga och med mängder av buggar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Tobias Solem:

Spelare har blivit rätt odrägliga. Problemet är inte animationer, styltig dialog eller ett 75%-igt helhetsresultat.

Problemet är alla gnälliga och bortskämda spelare.

Men hallå, folk har rätt att vara kräsna som konsument. Inte fan ska vi svälja vilket skit som helst och vara nöjda. Och menar då rent allmänt, vi ska "rösta" med våran plånbok och uppmuntra det som är bra och välgjort.
Vill inte ha Arkham-knight-pc igen va?

Arkham Knight funkar bra på PC nu i alla fall, tvivlar på att Andromeda blir någon höjdare hur mycket de än patchas.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Tobias Solem:

Spelare har blivit rätt odrägliga. Problemet är inte animationer, styltig dialog eller ett 75%-igt helhetsresultat.

Problemet är alla gnälliga och bortskämda spelare.

Men hallå, folk har rätt att vara kräsna som konsument. Inte fan ska vi svälja vilket skit som helst och vara nöjda. Och menar då rent allmänt, vi ska "rösta" med våran plånbok och uppmuntra det som är bra och välgjort.
Vill inte ha Arkham-knight-pc igen va?

Arkham Knight funkar bra på PC nu i alla fall, tvivlar på att Andromeda blir någon höjdare hur mycket de än patchas.

Det är i och för sig skillnad på vad som är "trasigt" i ett spel..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Fan vad trist att spelet inte verkar leverera. Väntar fortfarande på min köpta nyckel som inte har ramlat ner i min e-mail ännu. Trodde den skulle komma i Lördags eller senast Söndag. Nu är det Tisdag. Ska bli spännande att få starta Mass Effect Andromeda iaf. Får se vad det blir för upplevelse...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Nu testa jag Liret igår typ 2 timmar. Och jag måste säga it jag a positivt överraskad.
Dom saker jag såg och tyckte var dåliga var Caracter creation var sunk dålig men jag kanske är för bortskämd med massa från mmos. Så de bidrog så klart till att ansiktena i spelet vissa av dom är under all kritik.

Dialogerna är lite vad skall man säga o passande i vissa situationer eller så är de skådisen som levelera dom dåligt.

Animationer när var ingenting jag såg eller lade märket till även om jag vissa gånger speciellt titta på karaktärer i backgrunden. Dock Så var pathing för dina Polar riktigt dålig på vissa ställen så dom warpa fram eftersom dom inte kunde hänga med.

Tyckte annars att striderna flöt bättre och spelet ser bättre ut and vad många har sagt meny system är samma som i 3:an.
Många klagat på att man måste slå på och av scannern dock så gillar jag startrek känslan och genom att binda scanner till min tum knapp på musen så känns de inte så farlig ÄN

As for RockPaperShotguns så sågar dom allt satt och prata om den sidan med polar och tyckte att dom värkar negative till mycket. Alla fall den känslan jag har fått.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

På Opencritic kan man gissa på snittbetyg inför releaser. Jag gissade på – boom! – 75. Vad vinner jag?

Du vinner Digital Homocides hela back catalogue. Grattis.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av jehuty:

7: or och 8: or ÄR inte ett dåligt betyg. Kan alla snälla sluta säga att det är dåligt.

Vi har en skala på 1-10 kan vi börja använda hela skalan igen och sluta betygsätta spel med endast 6-10.

Det ÄR dåligt så länge inte hela betygsskalan används.

Nej, det är det inte.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Cybersoul:

har man cosplayers som lead animation designer så är det väl inte mycket att förvänta sig

Varför inte?

Sen har detta förnekats redan, sluta trolla.

Dom kan förneka det tills jorden går under, animationerna blir inte bättre för det.

Det har ingenting med vad som skrevs att göra. Läs om, läs rätt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

De 10 timmar jag testa mass effect på han jag bli lite småkär i spelet. Det återstår att se om spelet kan hålla kvar den känslan. Storyn, olika val och hur det hela nu kommer sluta får avgöra det.

Medlem

Förväntar mig ett kul spel men inte mer än så. Satte mina förväntningar ganska långt redan första gången jag hörde att det är ett annat team som göra Andromeda än de som gjorde de tidigare spelen. Ser ut som att jag lär bli nöjd med spelet iaf

Medlem

Jag förstår mig inte på vissa, spelet snittar typ 4 av 5!!!
Det är väl inte ett dåligt spel?!
De jag känner som spelat det säger att det är ett bra spel trots "såsiga recensioner"

Medlem

Kan du så lita inte på recensioner det är ju deras eget tycke och smak i grund och botten.. OM det finns möjlighet så testa demo el "betor" för att få en egen uppfattning.. Recensioner är ju bara till för att förmedla egna åsikter ..

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Tobias Solem:

Spelare har blivit rätt odrägliga. Problemet är inte animationer, styltig dialog eller ett 75%-igt helhetsresultat.

Problemet är alla gnälliga och bortskämda spelare.

Men hallå, folk har rätt att vara kräsna som konsument. Inte fan ska vi svälja vilket skit som helst och vara nöjda. Och menar då rent allmänt, vi ska "rösta" med våran plånbok och uppmuntra det som är bra och välgjort.
Vill inte ha Arkham-knight-pc igen va?

Arkham Knight funkar bra på PC nu i alla fall, tvivlar på att Andromeda blir någon höjdare hur mycket de än patchas.

Det är i och för sig skillnad på vad som är "trasigt" i ett spel..

Japp, det var också min poäng.

Geeks Gaming

Så... klockan är 4 och har kört ME: Andromeda typ 4 timmar nu.
Första reaktion? Ingen aning om vart den negativa kritiken kommer ifrån gällande första delen av spelet. Jag älskar de... Inlednings uppdraget va extremt bra även om det kändes som försmak till vad som ska komma.
Även om Emil inte gillade sidouppdragen så gillar jag dom. Mycket bättre än det förra ME spelen.
Efter 4 timmar kan jag bara säga att jag vill ha mer. Enda anledningen att jag inte fortsatte nu va för att tydligen hade inte hela spelet laddats ner så kunde inte fortsätta xD Plus att jag märkte att klockan blivit lite mycket.
Och ja animationerna är inte världens bästa.... men folk har överdrivit lite för mycket och när man är inne i spelet och storyn så märks de inte jätte mycket.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så... klockan är 4 och har kört ME: Andromeda typ 4 timmar nu.
Första reaktion? Ingen aning om vart den negativa kritiken kommer ifrån gällande första delen av spelet. Jag älskar de... Inlednings uppdraget va extremt bra även om det kändes som försmak till vad som ska komma.
Även om Emil inte gillade sidouppdragen så gillar jag dom. Mycket bättre än det förra ME spelen.
Efter 4 timmar kan jag bara säga att jag vill ha mer. Enda anledningen att jag inte fortsatte nu va för att tydligen hade inte hela spelet laddats ner så kunde inte fortsätta xD Plus att jag märkte att klockan blivit lite mycket.
Och ja animationerna är inte världens bästa.... men folk har överdrivit lite för mycket och när man är inne i spelet och storyn så märks de inte jätte mycket.

Jag håller med dig till fullo, att folk gick "apeshit" på bagateller är tydligt efter att jag spelat det själv nu.
Dessutom var inte alla animationerna bra i föregångarna heller men det var knappast game breaking.
Folk är så förbenat känsliga idag verkar det som.
Sinnes...

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Jinxswe:

Så... klockan är 4 och har kört ME: Andromeda typ 4 timmar nu.
Första reaktion? Ingen aning om vart den negativa kritiken kommer ifrån gällande första delen av spelet. Jag älskar de... Inlednings uppdraget va extremt bra även om det kändes som försmak till vad som ska komma.
Även om Emil inte gillade sidouppdragen så gillar jag dom. Mycket bättre än det förra ME spelen.
Efter 4 timmar kan jag bara säga att jag vill ha mer. Enda anledningen att jag inte fortsatte nu va för att tydligen hade inte hela spelet laddats ner så kunde inte fortsätta xD Plus att jag märkte att klockan blivit lite mycket.
Och ja animationerna är inte världens bästa.... men folk har överdrivit lite för mycket och när man är inne i spelet och storyn så märks de inte jätte mycket.

Jag håller med dig till fullo, att folk gick "apeshit" på bagateller är tydligt efter att jag spelat det själv nu.
Dessutom var inte alla animationerna bra i föregångarna heller men det var knappast game breaking.
Folk är så förbenat känsliga idag verkar det som.
Sinnes...

Tror de flesta klagat på annsiktsannimationer som är väldigt stela, För mig är det ingen dealbreaker men jag kan hålla med om att det första "sad moment" i spelet blev lite wtf när alla skulle försöka vara nedstämda och bara såg ut som ett gäng stirrande fån.

Men kritiken på intzorwebz är som vanligt en aning överdriven.

12
Skriv svar