MS: Halo 3 större än alla Sony-spel

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av redmac:
Skrivet av showerguy:

Bra spel säljer helt enkelt.

Jo jag vet. Gran Turismo är en otroligt stark produktserie. Bara GT 1-3 sålt mer än hela halo serien.

Sen har ju GT1-3 varit ute längre än Halo, och halo 3 har varit ute längre än de flesta ps3 spel..

NOPE. Gran Turismo 1 kom 97 och GT3 kom 2001.

Halo är från 2001 till 2009 dvs åtta år mot GT 1-3: s fyra år


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ja nu var det ju inte riktigt rätt räknat det där läste jag nånstans... det var väl Halo 3 och Halo ODST som var i hopslaget eller nått sånt.. men visst har dom en bra sälj siffra på dom där skit spelen efter som det första Halo är det enda som är bra..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av redmac:
Skrivet av showerguy:

Bra spel säljer helt enkelt.

Jo jag vet. Gran Turismo är en otroligt stark produktserie. Bara GT 1-3 sålt mer än hela halo serien.

Sen har ju GT1-3 varit ute längre än Halo, och halo 3 har varit ute längre än de flesta ps3 spel..

NOPE. Gran Turismo 1 kom 97 och GT3 kom 2001.

Halo är från 2001 till 2009 dvs åtta år mot GT 1-3: s fyra år

Du kan ju inte vara seriös.

Du jämför alltså releasedatumen mot hela livstiden för Halo? What the hell?!

Sätt samma förutsättningar när du jämför.
Gran Turismo har ju levt till idag också, att ignorera den tiden för försäljningssiffrorna är ju idiotiskt.
Sen spelar det knappt någon roll hur mycket GT serien har sålt längre. De går ju inte vinst på det längre.

Halo: 2001-2010
GT:1997-2010


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Ja nu var det ju inte riktigt rätt räknat det där läste jag nånstans... det var väl Halo 3 och Halo ODST som var i hopslaget eller nått sånt.. men visst har dom en bra sälj siffra på dom där skit spelen efter som det första Halo är det enda som är bra..

Det kan nog vara sant. Tänkte inte på det. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inte förvånande, spelen är bra i sina stunder.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av redmac:

Jo jag vet. Gran Turismo är en otroligt stark produktserie. Bara GT 1-3 sålt mer än hela halo serien.

Lite fail av dig att jämföra 3 spel i en serie med försäljningen av ett enda spel?
Sen är det väl också större skillnad mellan Halo och GT, än mellan Halo och GoW, KZ etc. Dessutom borde du väl ändå jämföra med spel till samma generation konsoller?
Kom med ett exklusivt PS3-spel som sålt så bra nu
[fanboy bait]

Riktigt ful "nyhet" av MS att släppa, den svider, dock så är det bara barnsligt (som alltid mellan fanboys). Det är dock säkert att andra Fanboys kommer att nappa på det och desperat försöka försvara "sin" konsol. Jag är inte förvånad att du nappade redmac, men jag trodde att du undvika ett så uppenbart flamebait.
Halo 3 är grymt, och Reach mycket bättre. Dock så är de flesta av de uppräknade PS3-spelen också riktigt bra.

Medlem

Ska inte alla PS3 fanboys skriva lite skit också, Halo 3 är världens största online spel på konsol och ändå säger ni alla att det suger, det är som att säga att WoW suger när det är världens största online spel!

Typiskt PS3 fanboys, kan aldrig erkänna att det finns spel som äger titlar som God Of War 3 och Killzone, tycker dock det är jävligt bra spel också, men Halo utklassar båda spelen på försäljning och nöje med vänner!

Till alla PS3 fanboys, gå och spela lite Uncharted 2 och bli jagad av tåg, för det är det ända det där spelet handlar om! ÄGDA! sluta whina bara för att det finns spel som äger allt SONY släpper!

Gears Of War och Halo 3 har nog sålt mer än vad konsolen PS3 har gjort, skulle inte förvåna mig!

Men ingen av konsolerna kan konkurrera med en PC, men jag är mer än Xbox 360 spelare än en PS3 spelare utan tvekan!:up:

Medlem

men palla skryta, huvudsaken är om spelen är roliga

Medlem

Vart är Little Big Planet? Har det sålt lite?

Jag måste skriva fler såna här nyheter. Har aldrig varit roligare att läsa en kommentarstråd tidigare.

12
Skriv svar