Mass Effect: Andromeda får 2 GB stor patch idag

Robot
Mass Effect: Andromeda får 2 GB stor patch idag
Medlem
Mass Effect: Andromeda får 2 GB stor patch idag

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Känns lite tråkigt att det verkar som att ME:A verkar lite mellanmjölk enligt många recensioner. Detta är det första spelet jag förhandsbokat sedan Evolve släpptes då jag svor att aldrig förhandsboka något igen.. verkar som att jag kanske kommer få ångra att jag inte är mer principfast.

Medlem

Andromeda animation-memes kommer aldrig bli gamla!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Gen
Medlem

Svart skärm löstes med patchen som släpptes igår.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Känns lite tråkigt att det verkar som att ME:A verkar lite mellanmjölk enligt många recensioner. Detta är det första spelet jag förhandsbokat sedan Evolve släpptes då jag svor att aldrig förhandsboka något igen.. verkar som att jag kanske kommer få ångra att jag inte är mer principfast.

Har också förhandsbokat. Väntar fortfarande på att nyckeln ska dimpa ner i e-mailen. Köpte via Kinguin en nyckel för 397:- i slutet på februari. Trodde nyckeln skulle komma i Lördags eller Söndags men icke...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Svart skärm löstes med patchen som släpptes igår.

Samma patch, den började rullas ut igår.


signatur
Medlem
Skrivet av CARTMAN:
Skrivet av philgapin:

Känns lite tråkigt att det verkar som att ME:A verkar lite mellanmjölk enligt många recensioner. Detta är det första spelet jag förhandsbokat sedan Evolve släpptes då jag svor att aldrig förhandsboka något igen.. verkar som att jag kanske kommer få ångra att jag inte är mer principfast.

Har också förhandsbokat. Väntar fortfarande på att nyckeln ska dimpa ner i e-mailen. Köpte via Kinguin en nyckel för 397:- i slutet på februari. Trodde nyckeln skulle komma i Lördags eller Söndags men icke...

Jaha men då borde du fått den redan kan man tycka. Beställde code in a box så jag kan få en tom låda att titta på.

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gen:

Svart skärm löstes med patchen som släpptes igår.

Samma patch, den började rullas ut igår.

Den jag laddade ner var på knappt 550MB (PC) ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gen:

Svart skärm löstes med patchen som släpptes igår.

Samma patch, den började rullas ut igår.

Den jag laddade ner var på knappt 550MB (PC) ?

Hm, skumt! Kanske konsolversionen som var större då.


signatur
Medlem

Vilket fiasko.

Fienden ser alldeles för snäll ut. Den där "Archon" ser ut att ha hundvalps ögon.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Vilket fiasko.

Fienden ser alldeles för snäll ut. Den där "Archon" ser ut att ha hundvalps ögon.

Det kanske är en twist! Han kanske är en snäll hundvalp och det kanske är DU som är den riktiga skurken.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Vad är det hon försöker uttrycka på den bilden? Ska det vara smärta eller va?

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gen:

Svart skärm löstes med patchen som släpptes igår.

Samma patch, den började rullas ut igår.

Den jag laddade ner var på knappt 550MB (PC) ?

Hm, skumt! Kanske konsolversionen som var större då.

Jag kan ha sett fel Tankade ner den rätt sent på kvällen och var väl inte superpigg direkt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad är det hon försöker uttrycka på den bilden? Ska det vara smärta eller va?

När man biter ihop för att bereda sig för smärta eller annat obehagligt ingrepp, typ ett finger i tvåan -> till att det sker -> till att det är gjort.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad är det hon försöker uttrycka på den bilden? Ska det vara smärta eller va?

massGasm

Medlem

Vad inehåller dessa patchar på flera gigabyte egentligen? Det är ju 100tals miljoner sidor kod.
Byter dom ut texturer?

Medlem

så jag ser ut när man har en riktigt tuff bajskorv som tillslut skickas ut.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad är det hon försöker uttrycka på den bilden? Ska det vara smärta eller va?

Glädjen över senaste patchen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag kör igenom det här 2019 när det mognat lite.

Ambassadör
Xbox

Det som oroar mig är alla tekniska brister, varav bara en del åtgärdas med den här patchen. Om jag ska spela ett spel med plastdockor, högstadieanimationer och twilight-dialog så får det i alla fall fungera felfritt.
Väntar...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad är det hon försöker uttrycka på den bilden? Ska det vara smärta eller va?

Tycker det ser ut som reaktionen på nån som fått höra en riktigt majestätisk göteborgare. Ser fan bra ut... kanske är det jag som är mongo här, för jag ser inte uncanny valley.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad är det hon försöker uttrycka på den bilden? Ska det vara smärta eller va?

Det seriösa svaret är 'Ja'

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Luciphear:

Vad är det hon försöker uttrycka på den bilden? Ska det vara smärta eller va?

Det seriösa svaret är 'Ja'

Äntligen. Hahahahaha!

Ärligt talat så tycker jag att utvecklarna är inne på rätt spår. Jag SER att det är vad de försöker förmedla men det känns som om de inte riktigt blivit klar med arbetet helt och hållet. Jag håller verkligen inte med om allt annat skit som det snackas om riktigt. Ja, det är skevt, men vad fan...

Medlem

Måste säga att jag är positivt överraskad efter 20h gameplay.
Extremt mycket skitgöra man ignorerar. I stort sett allt under "Task" tabben. Men det är inte riktiga sidequests heller. Det är mer som i tidigare Mass Effect spel.. Utfyllnadsmaterial för completionister.

De sidouppdrag jag har spelat har vart mer eller mindre i samma mått som tidigare spel. Däremot har jag spelat några längre, mycket bra och roligt också. Tycker spelet är förtjänt kritik men att den har blivit lite överspelad. Detta är inte Witcher så är det Witcher du letar efter: Turn back now.

Vill du spela ytterligare ett spel i Mass Effect-serien, med lite svagare story men uppgraderad combat. Välkommen in. Storyn i sig är däremot lite skrämmande lik Halos på vissa punkter känner jag som första intryck men de är mer casual och sjukt roligt har jag. Vill bara fortsätta spela och upptäcka. Det finns mängder med karaktärer att lära känna och en hel del roliga dialoger.

Medlem

They cannot even animate DRINKING (ME: Andromeda)
http://9gag.com/gag/aQ9ELBe

"Maybe she is drinking lava at a low gravity planet with no horizontal speed."


signatur

autograph

Medlem

Den blåa smurfen i spelet liknar ju Robyn, kom jag att tänka på nu.
(Jag gillar Robyn!)

http://s3.amazonaws.com/factmag-images/wp-content/uploads/201...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad är det hon försöker uttrycka på den bilden? Ska det vara smärta eller va?

Hon har ju rökt på så in i helvete.

Medlem

Det absolut värsta med de här spelet är definitivt röstskådespelare till Scott Ryder och Director Tann haha...
En läspande 14 årig nörd låter Tann som. På riktigt läspar han och låter verkligen som tagen ur en nördig high school film. Blir vansinnig om jag måste höra han prata 2 meningar i rad. Att gå från Mordin Solus till det är ju bara rent av skrattretande på ett dåligt sätt.

Och var fan är den underbara gamla mass effect musiken. Dom har ju verkligen lyckats få bort allvaret i den gamla serien och lagt till casual känsla. Men därav känns de som lalleri stundvis och saknar lite allvar i de hela.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Luciphear:

Vad är det hon försöker uttrycka på den bilden? Ska det vara smärta eller va?

Det seriösa svaret är 'Ja'

Äntligen. Hahahahaha!

Ärligt talat så tycker jag att utvecklarna är inne på rätt spår. Jag SER att det är vad de försöker förmedla men det känns som om de inte riktigt blivit klar med arbetet helt och hållet. Jag håller verkligen inte med om allt annat skit som det snackas om riktigt. Ja, det är skevt, men vad fan...

Som vanligt är kritiken överdriven av internätet, animationsavdelningen framstår definitivt som en skyddad verkstad i det här fallet men folk verkar ha glömt att de tidigare spelen i serien faktiskt inte direkt var top notch på det planet, det var inte heller karaktärseditorn och man gjorde en del helt idiotiska designval mellan episoderna.
Det var fantastisk voice acting och bra dialog som lyfte de tidigare spelen, inte animationerna.

Jag tycker som alla andra att spelet borde ha hållit en högre standard men problemen som alla tar upp är inte jätterelevanta för vad jag tycker gör ett spel kul och jag har sett/hört tillräckligt för att veta att jag kommer att trivas med det.

12
Skriv svar