Vi lunchstreamar Playerunknown's Battlegrounds

Robot
Vi lunchstreamar Playerunknown's Battlegrounds
Medlem
Vi lunchstreamar Playerunknown's Battlegrounds

Såg att man kan förboka och få beta kod, men skulle inte betan sluta den 19:e?

Medlem

så ett icke färgglatt h1z1 king of the hill? ser ungefär lika trött ut. (inte spelat nåt av dom)

Medlem

Betan håller på idag med slutar 04:00 inatt

Medlem

det är väldigt kul skönt också att det inte lika "arkadigt" som h1z1

Skägg.
10 Chambers

Early Access på torsdag, så då kan man ju "köpa in sig" i "betan".

Kändes som man kokat ner det som var roligt i Dayz. Dvs inte zombies, nerven med permadöd. Men istället för lira i två dagar för att få ett dugligt vapen räcker det att loota ett par hus.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Early Access på torsdag, så då kan man ju "köpa in sig" i "betan".

Kändes som man kokat ner det som var roligt i Dayz. Dvs inte zombies, nerven med permadöd. Men istället för lira i två dagar för att få ett dugligt vapen räcker det att loota ett par hus.

Men var det inte lite charmen med DayZ? Nu var det nog 2 år sen jag spelade så har nog hänt en del men att hitta lite duglig utrustning efter 6 timmar och ångesten över att kunna dö.

Medlem
Skrivet av dbengtsson:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Early Access på torsdag, så då kan man ju "köpa in sig" i "betan".

Kändes som man kokat ner det som var roligt i Dayz. Dvs inte zombies, nerven med permadöd. Men istället för lira i två dagar för att få ett dugligt vapen räcker det att loota ett par hus.

Men var det inte lite charmen med DayZ? Nu var det nog 2 år sen jag spelade så har nog hänt en del men att hitta lite duglig utrustning efter 6 timmar och ångesten över att kunna dö.

Jag kände att den biten av DayZ var tråkig och gjorde spelet en otjänst, om man inte var ett större gäng som dedikera minst en helg så var spelet inte roligt.

Därav flydde jag snabbt till arcade survival shooters eller Looter-Shooter som sub genere heter; WarZ - Aftermath - H1Z1 - Shattered Skies, mm

Medlem
Skrivet av dbengtsson:

så ett icke färgglatt h1z1 king of the hill? ser ungefär lika trött ut. (inte spelat nåt av dom)

Det är galet stor skillnad mellan spelen, även om dom hamnar i samma genre.

Spelade en hel del battlegrounds nu i helgen, sen gick jag över till H1Z1 bara för att testa och se hur stor skillnad det är och den är verkligen enorm imo.

H1Z1 har en mycket mer arcadey spelstil, allting går riktigt fort och det ligger maxade vapen i nästan varje hus du går in och lootar i. Alla bara springer runt och dödar varandra helt brainless.

Battlegrounds har en mycket segare spelstil, känns lite mer taktiskt och typ mer ''verkligt'' på något sätt, känns verkligen mer som ARMA om något. Du måste typ planera varje move du gör och bara döda folk om du verkligen måste och har en stor chans att lyckas göra det, till skillnad från h1z1 där man i princip skiter i allt och aldrig känner sig rädd för att dö och bara vill kötta ner allt och alla.

Så känner jag iallafall!

Medlem

Hmm. Jag läste "Player runknow" och undrade wtf?


signatur

autograph

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av caene:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Early Access på torsdag, så då kan man ju "köpa in sig" i "betan".

Kändes som man kokat ner det som var roligt i Dayz. Dvs inte zombies, nerven med permadöd. Men istället för lira i två dagar för att få ett dugligt vapen räcker det att loota ett par hus.

Jämför du DayZ med ett Battle Royale-spel? Vad i hela fridens. Helt olika spel/spellägen/koncept. Man lootar och spelar i tredje person, ja. Men det kan man göra i Skyrim med.

Ni måste börja få in lite nytt folk här på FZ, lite yngre blod. Börjar få lite "fellow kids" vibbar här de senaste åren.

Haha, grundkonceptet är ju väldigt lika. Tycker verkligen inte jämförelsen är way off, i alla fall inte som vi spelade Dayz för 3-4 år sedan. Då handlade det mer eller mindre om att hitta bra gear, och lurpassa på andra spelare. Problemet var bara att det tog väldigt lång tid och vägglitchande zombies var bara irriterande.

Sen behöver vi absolut ha in färskt blod. Gärna någon som gillar mobalol.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av caene:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Early Access på torsdag, så då kan man ju "köpa in sig" i "betan".

Kändes som man kokat ner det som var roligt i Dayz. Dvs inte zombies, nerven med permadöd. Men istället för lira i två dagar för att få ett dugligt vapen räcker det att loota ett par hus.

Jämför du DayZ med ett Battle Royale-spel? Vad i hela fridens. Helt olika spel/spellägen/koncept. Man lootar och spelar i tredje person, ja. Men det kan man göra i Skyrim med.

Ni måste börja få in lite nytt folk här på FZ, lite yngre blod. Börjar få lite "fellow kids" vibbar här de senaste åren.

Haha, grundkonceptet är ju väldigt lika. Tycker verkligen inte jämförelsen är way off, i alla fall inte som vi spelade Dayz för 3-4 år sedan. Då handlade det mer eller mindre om att hitta bra gear, och lurpassa på andra spelare. Problemet var bara att det tog väldigt lång tid och vägglitchande zombies var bara irriterande.

Sen behöver vi absolut ha in färskt blod. Gärna någon som gillar mobalol.

-Vart sitter ni nu? får man bjuda över sig själv på en gäst spelnings runda/studie besök?

1
Skriv svar