Se Stockholm återskapat i Cities: Skylines

Robot
Se Stockholm återskapat i Cities: Skylines

Det tog bara sisådär 200 timmar att bygga men mindre än en minut att ladda hem.

#city-skylines


Medlem
Se Stockholm återskapat i Cities: Skylines

Man kan bara beundra tålamodet!

Medlem

Odenplan behöver uppdateras.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Shit, inte illa Blir till att ladda ner sen.

Medlem

Ah, Turrican-musiken i mitt hjärta!

Jag vill inte vara sådan men han har glömt att lägga till alla byggprojekt och trafikstockningar annars grymt (såg någon grönan?)

Medlem

Percy Nilegård godkänner!

Medlem

Nu får jag lust att installera spelet igen bara för att jag ska kunna förstöra Stockholm och låta det brinna ner till marken precis som man alltid önskat! Förutom kungahuset så klart (är juh ingen förrädare mot nationen).

Medlem

Wow! Önskar man kunde ladda ner detta och springa runt själv

Undrar förresten om Google Maps kommer i VR format och 4K

Medlem
Skrivet av Raid25:

Bara om blå linje går till Danderyd.


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Nu får jag lust att installera spelet igen bara för att jag ska kunna förstöra Stockholm och låta det brinna ner till marken precis som man alltid önskat! Förutom kungahuset så klart (är juh ingen förrädare mot nationen).

Jag vill göra samma sak fast bara bränna ner kungahuset, störta kungen!


signatur

IDKFA

KoP
Medlem
Skrivet av T0rteX:

Ah, Turrican-musiken i mitt hjärta!

Aha, det förklarar varför det lät så bekant. Hade skitsvårt att placera var låten kom ifrån.

Medlem

Det fattades bara en såpbubbla över hela byn - så hade den vart komplett.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Dergo218:

Nu får jag lust att installera spelet igen bara för att jag ska kunna förstöra Stockholm och låta det brinna ner till marken precis som man alltid önskat! Förutom kungahuset så klart (är juh ingen förrädare mot nationen).

Jag vill göra samma sak fast bara bränna ner kungahuset, störta kungen!

Men nää... inte schyst asså, inte schysst

Gnällkuk
Skrivet av kattovisch:
Skrivet av Raid25:

Bara om blå linje går till Danderyd.

Där man hittar akademikerna, samhällsbärarna!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Dergo218:

Nu får jag lust att installera spelet igen bara för att jag ska kunna förstöra Stockholm och låta det brinna ner till marken precis som man alltid önskat! Förutom kungahuset så klart (är juh ingen förrädare mot nationen).

Jag vill göra samma sak fast bara bränna ner kungahuset, störta kungen!

Låter som att ni båda skulle kunna uppskatta Empire: Total War.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jo, man kände igen sig.


signatur

autograph

Medlem

Är slussen klar i denna version av staden?! Eller kommer det patchas fram till 2045?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Wow! Önskar man kunde ladda ner detta och springa runt själv

Undrar förresten om Google Maps kommer i VR format och 4K

Finns inte google earth till Vive? Eller om det skulle släppas kanske?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är slussen klar i denna version av staden?! Eller kommer det patchas fram till 2045?

haha, skrattade högt åt detta!!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av xverminator:

Undrar förresten om Google Maps kommer i VR format och 4K

Google Earth finns redan i VR och det är rätt bra http://store.steampowered.com/app/348250/

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Nu får jag lust att installera spelet igen bara för att jag ska kunna förstöra Stockholm och låta det brinna ner till marken precis som man alltid önskat! Förutom kungahuset så klart (är juh ingen förrädare mot nationen).

Ja, att vilja bränna ner huvudstaden samtidigt som man vill bevara ett odemokratiskt statsskick där vår högsta statschef ärver sin titel snarare än att tillsätts på grund av kompetens, det är verkligen att vilja nationen väl...

Medlem
Skrivet av twilek:
Skrivet av Dergo218:

Nu får jag lust att installera spelet igen bara för att jag ska kunna förstöra Stockholm och låta det brinna ner till marken precis som man alltid önskat! Förutom kungahuset så klart (är juh ingen förrädare mot nationen).

Ja, att vilja bränna ner huvudstaden samtidigt som man vill bevara ett odemokratiskt statsskick där vår högsta statschef ärver sin titel snarare än att tillsätts på grund av kompetens, det är verkligen att vilja nationen väl...

En statschef utan någon bestämmanderätt alls skall tilläggas.

Och att tro att våra nuvarande politiker valts dit pga kompetens är väl väldigt naivt?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av twilek:
Skrivet av Dergo218:

Nu får jag lust att installera spelet igen bara för att jag ska kunna förstöra Stockholm och låta det brinna ner till marken precis som man alltid önskat! Förutom kungahuset så klart (är juh ingen förrädare mot nationen).

Ja, att vilja bränna ner huvudstaden samtidigt som man vill bevara ett odemokratiskt statsskick där vår högsta statschef ärver sin titel snarare än att tillsätts på grund av kompetens, det är verkligen att vilja nationen väl...

En statschef utan någon bestämmanderätt alls skall tilläggas.

Och att tro att våra nuvarande politiker valts dit pga kompetens är väl väldigt naivt?

Om du nu tror att kungen inte har någon makt så är det nog en aning naivt. Det finns få personer här i Sverige som får träffa så många andra statsöverhuvuden och företagsledare och prata med dem i enrum utan att någon får reda på vad de pratat om. Få familjer har också så mycket medieutrymme som kungafamiljen.

Våra politiker är tillsatta i allmänna val, det är alltså upp till befolkningen att tillsätta politiker de har förtroende för, dvs tycker är tillräckligt kompetenta för uppgiften, det är också befolkningens uppgift att avsätta politiker om de inte tycker de är kompetenta. Att du sedan som enskild person inte tycker våra förtroendevalda politiker inte är kompetenta är så klart helt upp till dig, men om du nu tycker de gör ett så dåligt jobb så finns ju alltid möjligheten att du själv blir politiker och ser till att bli förtroendevald (eller är du möjligtvis en sådan som bara gnäller på andras kompetens utan att rannsaka din egen ). Kung kommer du dock aldrig kunna bli, ej heller kan du avsätta honom om du tycker han gör ett dåligt jobb.

Medlem
Skrivet av twilek:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av twilek:
Skrivet av Dergo218:

Nu får jag lust att installera spelet igen bara för att jag ska kunna förstöra Stockholm och låta det brinna ner till marken precis som man alltid önskat! Förutom kungahuset så klart (är juh ingen förrädare mot nationen).

Ja, att vilja bränna ner huvudstaden samtidigt som man vill bevara ett odemokratiskt statsskick där vår högsta statschef ärver sin titel snarare än att tillsätts på grund av kompetens, det är verkligen att vilja nationen väl...

En statschef utan någon bestämmanderätt alls skall tilläggas.

Och att tro att våra nuvarande politiker valts dit pga kompetens är väl väldigt naivt?

Om du nu tror att kungen inte har någon makt så är det nog en aning naivt. Det finns få personer här i Sverige som får träffa så många andra statsöverhuvuden och företagsledare och prata med dem i enrum utan att någon får reda på vad de pratat om. Få familjer har också så mycket medieutrymme som kungafamiljen.

Våra politiker är tillsatta i allmänna val, det är alltså upp till befolkningen att tillsätta politiker de har förtroende för, dvs tycker är tillräckligt kompetenta för uppgiften, det är också befolkningens uppgift att avsätta politiker om de inte tycker de är kompetenta. Att du sedan som enskild person inte tycker våra förtroendevalda politiker inte är kompetenta är så klart helt upp till dig, men om du nu tycker de gör ett så dåligt jobb så finns ju alltid möjligheten att du själv blir politiker och ser till att bli förtroendevald (eller är du möjligtvis en sådan som bara gnäller på andras kompetens utan att rannsaka din egen ). Kung kommer du dock aldrig kunna bli, ej heller kan du avsätta honom om du tycker han gör ett dåligt jobb.

Makt ja, bestämmanderätt nej. Kungen och kungahuset må ha inflytande i en hel del grejer, men de har inte samma vetorätt som t ex en president har.

Vi väljer politiker i allmänna val ja, men vi har inget inflytande över vilka ministerposter som sätts eller vart våra skattepengar tar vägen. När de t ex sätter en gammal lärare som försvarsminister utan någon som helst militär bakgrund så kan man väl ändå ifrågasätta dennes kompetens inom det området?

Jag jobbar i en bransch där folks kompetens ifrågasätts dagligen, speciellt när dessa personer har haft samma uppgift dagligen i snart 7 år.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av twilek:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av twilek:
Skrivet av Dergo218:

Nu får jag lust att installera spelet igen bara för att jag ska kunna förstöra Stockholm och låta det brinna ner till marken precis som man alltid önskat! Förutom kungahuset så klart (är juh ingen förrädare mot nationen).

Ja, att vilja bränna ner huvudstaden samtidigt som man vill bevara ett odemokratiskt statsskick där vår högsta statschef ärver sin titel snarare än att tillsätts på grund av kompetens, det är verkligen att vilja nationen väl...

En statschef utan någon bestämmanderätt alls skall tilläggas.

Och att tro att våra nuvarande politiker valts dit pga kompetens är väl väldigt naivt?

Om du nu tror att kungen inte har någon makt så är det nog en aning naivt. Det finns få personer här i Sverige som får träffa så många andra statsöverhuvuden och företagsledare och prata med dem i enrum utan att någon får reda på vad de pratat om. Få familjer har också så mycket medieutrymme som kungafamiljen.

Våra politiker är tillsatta i allmänna val, det är alltså upp till befolkningen att tillsätta politiker de har förtroende för, dvs tycker är tillräckligt kompetenta för uppgiften, det är också befolkningens uppgift att avsätta politiker om de inte tycker de är kompetenta. Att du sedan som enskild person inte tycker våra förtroendevalda politiker inte är kompetenta är så klart helt upp till dig, men om du nu tycker de gör ett så dåligt jobb så finns ju alltid möjligheten att du själv blir politiker och ser till att bli förtroendevald (eller är du möjligtvis en sådan som bara gnäller på andras kompetens utan att rannsaka din egen ). Kung kommer du dock aldrig kunna bli, ej heller kan du avsätta honom om du tycker han gör ett dåligt jobb.

Makt ja, bestämmanderätt nej. Kungen och kungahuset må ha inflytande i en hel del grejer, men de har inte samma vetorätt som t ex en president har.

Vi väljer politiker i allmänna val ja, men vi har inget inflytande över vilka ministerposter som sätts eller vart våra skattepengar tar vägen. När de t ex sätter en gammal lärare som försvarsminister utan någon som helst militär bakgrund så kan man väl ändå ifrågasätta dennes kompetens inom det området?

Jag jobbar i en bransch där folks kompetens ifrågasätts dagligen, speciellt när dessa personer har haft samma uppgift dagligen i snart 7 år.

Som sagt, våra politiker är förtroendevalda, det innebär att varje medborgare inte är med i varje enskilt beslut, utan att vi gett förtroende till att de ska sköta detaljfrågorna. Om du tycker att de tillsatta politikerna inte gör sitt jobb så har du all rätt att bidra till att rösta bort dem. Försök göra samma sak med kungen.

Bara för att vi gör oss av med kungen innebär det inte att vi behöver en president, så vad har eventuella presidenters vetorätt med saken att göra? Vi skulle kunna avskaffa kungen och låta dagens talmän utföra de uppgifter som kungen gör idag, helt utan president...

Medlem

Meh! Inga bilbränner, vad overkligt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det jag menade med Google Maps i VR, menade jag Google Street i VR och HD.

Inte som detta där man bara åker runt och tittar på världen uppifrån.

Jag menade att man ska kunna gå runt på gatorna precis som om man var där irl. Och att det ska vara riktigt smooth gjort utan hackiga/yxiga bilder som inte riktigt syncar ihop.

Det där borde de utveckla, kanske tom göra någon form av spel så man kan möta andra i VR världen. Eller kunan gå in i byggnader shoppingcenter och kunna handla saker, tex kika på prylar i detalj.

Medlem

Klagar invånarna på invandring och dåligt konstruerade vägar också?

Medlem
Skrivet av xverminator:

Wow! Önskar man kunde ladda ner detta och springa runt själv

Undrar förresten om Google Maps kommer i VR format och 4K

http://store.steampowered.com/app/348250/?snr=1_5_9__205

12
Skriv svar