Pc-emulerade Zelda gör snabba framsteg

Robot
Medlem
Pc-emulerade Zelda gör snabba framsteg

"Emulering leder till piratkopiering" Aaa bullshit!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

"Emulering leder till piratkopiering" Aaa bullshit!

Nä okej för största delen av de som använder emulatorer är inte alls folk som illegalt laddat ner roms...

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av SCORPION2000:

"Emulering leder till piratkopiering" Aaa bullshit!

Nä okej för största delen av de som använder emulatorer är inte alls folk som illegalt laddat ner roms...

Släpp det på PC så köper jag det. Nintendo måste lära sig att släppa sargen och lära sig av hur deras lanseringar av Pokemon: Go och Super Mario Run har gått och vilka ekonomiska intäkter samt vilken bra publicitet detta har medfört bolaget. Tänker inte köpa en tablet för 3k+ kr som inte ens kan leverera lanseringsspelet i 30fps i alla lägen....

Medlem

Nu är jag inte själv speciellt intresserad av Nintendo-emulatorer men jag måste fan applådera utvecklarna av CEMU. Jag tror aldrig jag har sett sån framgång på så kort tid av ett hobbyprojekt. Om utvecklarna inte redan har jobb inom teknikbranchen så måste de bli anställda snart.

Medlem

Det här vill jag prova att emulera om det presterar som det ska!

Medlem

Ser ut och funka fin fint, månad sen är de likvärdigt/bättre?

Inaktiv
Skrivet av neocon:
Skrivet av lolBEEF:

Nu är jag inte själv speciellt intresserad av Nintendo-emulatorer men jag måste fan applådera utvecklarna av CEMU. Jag tror aldrig jag har sett sån framgång på så kort tid av ett hobbyprojekt. Om utvecklarna inte redan har jobb inom teknikbranchen så måste de bli anställda snart.

Anställda som skräddare i japanesiskt fängelse ja

Utvecklarna av CEMU tjänar ju redan nästan 200k i månaden från deras Patreon så tror nog det är bättre än något jobb de skulle kunna bli erbjudna.

Medlem

"Emulering leder till preserverande" fixat!


signatur

Nämen!

"You cant piratkopiera what doesnt exist" - Gandalf

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av SCORPION2000:

"Emulering leder till piratkopiering" Aaa bullshit!

Nä okej för största delen av de som använder emulatorer är inte alls folk som illegalt laddat ner roms...

Ja, min andra dator som jag har gjort om till en emulatormaskin med Hyperspin har verkligen stoppat mig från att köpa nästan 900 spel på steam och 200+ spel till moderna konsoler. Jävla absurdum att man förväntar sig att jag antingen ska betala absurda priser för retrospel på t ex tradera eller betala 50-100 kr per spel via Nintendo. Fuck that.

Medlem
Skrivet av anon_124359:

Utvecklarna av CEMU tjänar ju redan nästan 200k i månaden från deras Patreon så tror nog det är bättre än något jobb de skulle kunna bli erbjudna.

Helt bisarrt hur mycket dom får via Patreon. Tydligen är det bara två personer som utvecklar det också så en jävla månadslön är det


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Landelusen:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av SCORPION2000:

"Emulering leder till piratkopiering" Aaa bullshit!

Nä okej för största delen av de som använder emulatorer är inte alls folk som illegalt laddat ner roms...

Släpp det på PC så köper jag det. Nintendo måste lära sig att släppa sargen och lära sig av hur deras lanseringar av Pokemon: Go och Super Mario Run har gått och vilka ekonomiska intäkter samt vilken bra publicitet detta har medfört bolaget. Tänker inte köpa en tablet för 3k+ kr som inte ens kan leverera lanseringsspelet i 30fps i alla lägen....

Mm visst kan det vara så. Men att förpassa ett av dom bästa spelen som släppts under dom senaste 20 åren pga fps är ju mest trist. Fyfan vad kul jag hade med quake2 i 17 fps. Emulering är skitnice, men att tanka neg nya spel är väl att pirata hur som


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Gnällkuk
Skrivet av Landelusen:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av SCORPION2000:

"Emulering leder till piratkopiering" Aaa bullshit!

Nä okej för största delen av de som använder emulatorer är inte alls folk som illegalt laddat ner roms...

Släpp det på PC så köper jag det. Nintendo måste lära sig att släppa sargen och lära sig av hur deras lanseringar av Pokemon: Go och Super Mario Run har gått och vilka ekonomiska intäkter samt vilken bra publicitet detta har medfört bolaget. Tänker inte köpa en tablet för 3k+ kr som inte ens kan leverera lanseringsspelet i 30fps i alla lägen....

Fast du behöver ju exklusiva stortitlar för att sälja fler konsoler. Att släppa BotW till PC vore ju självmord, framför allt med tanke på det väldigt klena utbudet med spel till Switch nu vid lansering.

Pokemon-spelen är ju detsamma, det är ju spel som säljer konsoler och det behövs sådana typer av spel för att pusha ut enheter. Har du ingen stor installationsbas blir det också väldigt svårt, för att inte i många fall säga omöjligt att locka tredjepartsutvecklare till Switch.

Det man däremot fallerat hårt på (i mitt tycke) är ett exempel som Super Mario Run. Spelet blev otroligt populärt i form av nedladdningar, men trots att det blivit så pass populärt och generellt sett väl mottaget så har man satt ett pris som är helt åt helvete, dessutom passade man på att skjuta sig själv i foten när man ganska omgående meddelade att man inte hade några som helst planer på att släppa nytt innehåll till spelet.

Hade man satt priset till 40-50:- och dessutom lovat mer innehåll längre fram så hade garanterat rejält många fler köpt spelet tror jag. Hade ju även kunnat släppt nya banpaket för kanske 10:- så hade man säkert dragit in rätt mycket deg på det också, men det här med att tjäna pengar eller ha koll på marknaden verkar inte riktigt vara Nintendos grej...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av SCORPION2000:

"Emulering leder till piratkopiering" Aaa bullshit!

Nä okej för största delen av de som använder emulatorer är inte alls folk som illegalt laddat ner roms...

Ja, min andra dator som jag har gjort om till en emulatormaskin med Hyperspin har verkligen stoppat mig från att köpa nästan 900 spel på steam och 200+ spel till moderna konsoler. Jävla absurdum att man förväntar sig att jag antingen ska betala absurda priser för retrospel på t ex tradera eller betala 50-100 kr per spel via Nintendo. Fuck that.

Kan hålla med, men det innebär inte att du har rätt till att piratkopiera de spel du inte väljer att köpa

Nu är det ju WiiU versionen av spelet som är emulerat så kanske inte konstigt att spelet funkar tidigt

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av SCORPION2000:

"Emulering leder till piratkopiering" Aaa bullshit!

Nä okej för största delen av de som använder emulatorer är inte alls folk som illegalt laddat ner roms...

Ja, min andra dator som jag har gjort om till en emulatormaskin med Hyperspin har verkligen stoppat mig från att köpa nästan 900 spel på steam och 200+ spel till moderna konsoler. Jävla absurdum att man förväntar sig att jag antingen ska betala absurda priser för retrospel på t ex tradera eller betala 50-100 kr per spel via Nintendo. Fuck that.

Kan hålla med, men det innebär inte att du har rätt till att piratkopiera de spel du inte väljer att köpa

Jag har full förståelse till att vara orolig för piratkopiering när det handlar om nya, populära spel som zelda botw men när det handlar om de tusentals spel som ej går att köpa längre? Alla gamla konsoler som folk knappt hört talas om? Alla arkadspel som hade gått helt förlorade om det inte var för emulatorer?

Det är i nuläget upp till privatpersoner att samla in, bibehålla och utveckla emulatorer för att inte delar av spelhistorien ska blekna bort!

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Landelusen:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av SCORPION2000:

"Emulering leder till piratkopiering" Aaa bullshit!

Nä okej för största delen av de som använder emulatorer är inte alls folk som illegalt laddat ner roms...

Släpp det på PC så köper jag det. Nintendo måste lära sig att släppa sargen och lära sig av hur deras lanseringar av Pokemon: Go och Super Mario Run har gått och vilka ekonomiska intäkter samt vilken bra publicitet detta har medfört bolaget. Tänker inte köpa en tablet för 3k+ kr som inte ens kan leverera lanseringsspelet i 30fps i alla lägen....

Fast du behöver ju exklusiva stortitlar för att sälja fler konsoler. Att släppa BotW till PC vore ju självmord, framför allt med tanke på det väldigt klena utbudet med spel till Switch nu vid lansering.

Pokemon-spelen är ju detsamma, det är ju spel som säljer konsoler och det behövs sådana typer av spel för att pusha ut enheter. Har du ingen stor installationsbas blir det också väldigt svårt, för att inte i många fall säga omöjligt att locka tredjepartsutvecklare till Switch.

Det man däremot fallerat hårt på (i mitt tycke) är ett exempel som Super Mario Run. Spelet blev otroligt populärt i form av nedladdningar, men trots att det blivit så pass populärt och generellt sett väl mottaget så har man satt ett pris som är helt åt helvete, dessutom passade man på att skjuta sig själv i foten när man ganska omgående meddelade att man inte hade några som helst planer på att släppa nytt innehåll till spelet.

Hade man satt priset till 40-50:- och dessutom lovat mer innehåll längre fram så hade garanterat rejält många fler köpt spelet tror jag. Hade ju även kunnat släppt nya banpaket för kanske 10:- så hade man säkert dragit in rätt mycket deg på det också, men det här med att tjäna pengar eller ha koll på marknaden verkar inte riktigt vara Nintendos grej...

Det är nog rätt många inklusive mig som aldrig kommer köpa ett switch eller wii-u heller, men gärna skulle köpa zelda.

Tycker och hoppas på att nintendo släpper alla gimmicks nästa konsol, dyker det upp en konsol som klarar av alla multiplat spelen likvärdigt eller bättre än sonys och microsofts motsvarigheter skulle jag överväga ett köp.

Det här gällande klent utbud går ju hand i hand med kass hårdvara, finns massor av spel man skulle kunnat lansera, men dom pallar inte switch med.

Medlem

Jag har testat Cemu under en längre tid nu, och den är ju faktiskt smått fantastisk för att vara i sådant tidigt skede. Köpte BOTW till Wiiu men jösses vad det kan lagga ibland, speciellt i vattnet. Men grabben bryr sig inte så han lirar på. Jag däremot väntar tills man har ett stabilt fps på Cemu så lirar jag igenom det i 4k istället


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Hoppas dom inte är Amerikanare, det luktar lawsuit så det rycker om det. Hela 200.000kr i månaden för att "hjälpa" pirater.

Nu är det ju WiiU versionen av spelet som är emulerat så kanske inte konstigt att spelet funkar tidigt

k3m
Medlem
Medlem

Gött, trodde ingen skulle lösa detta så fort (sällan nyare spel på konsol blir körbara på pc).

Vill netendo inte ha detta, borde dom själva sälja spelet till PC.

Inaktiv
Skrivet av broken-arrow:

Gött, trodde ingen skulle lösa detta så fort (sällan nyare spel på konsol blir körbara på pc).

Vill netendo inte ha detta, borde dom själva sälja spelet till PC.

Oerhört felaktigt påstående "Vill Nintendo inte att man ska piratkopiera deras spel (till PC) borde dom själva skapat det till PC.". Anledningen att det bara finns till WiiU och Switch är för att Nintendo vill sälja sina konsoler och konsoler är ingenting att ha utan spel.

Medlem
Skrivet av Landelusen:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av SCORPION2000:

"Emulering leder till piratkopiering" Aaa bullshit!

Nä okej för största delen av de som använder emulatorer är inte alls folk som illegalt laddat ner roms...

Släpp det på PC så köper jag det. Nintendo måste lära sig att släppa sargen och lära sig av hur deras lanseringar av Pokemon: Go och Super Mario Run har gått och vilka ekonomiska intäkter samt vilken bra publicitet detta har medfört bolaget. Tänker inte köpa en tablet för 3k+ kr som inte ens kan leverera lanseringsspelet i 30fps i alla lägen....

Spelar ju noll roll , tycka vad man vill men du har fortfarande ingen rätt att piratkopiera då ditt argument är så långt från en rättighet man kan komma.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Landelusen:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av SCORPION2000:

"Emulering leder till piratkopiering" Aaa bullshit!

Nä okej för största delen av de som använder emulatorer är inte alls folk som illegalt laddat ner roms...

Släpp det på PC så köper jag det. Nintendo måste lära sig att släppa sargen och lära sig av hur deras lanseringar av Pokemon: Go och Super Mario Run har gått och vilka ekonomiska intäkter samt vilken bra publicitet detta har medfört bolaget. Tänker inte köpa en tablet för 3k+ kr som inte ens kan leverera lanseringsspelet i 30fps i alla lägen....

Fast du behöver ju exklusiva stortitlar för att sälja fler konsoler. Att släppa BotW till PC vore ju självmord, framför allt med tanke på det väldigt klena utbudet med spel till Switch nu vid lansering.

Pokemon-spelen är ju detsamma, det är ju spel som säljer konsoler och det behövs sådana typer av spel för att pusha ut enheter. Har du ingen stor installationsbas blir det också väldigt svårt, för att inte i många fall säga omöjligt att locka tredjepartsutvecklare till Switch.

Det man däremot fallerat hårt på (i mitt tycke) är ett exempel som Super Mario Run. Spelet blev otroligt populärt i form av nedladdningar, men trots att det blivit så pass populärt och generellt sett väl mottaget så har man satt ett pris som är helt åt helvete, dessutom passade man på att skjuta sig själv i foten när man ganska omgående meddelade att man inte hade några som helst planer på att släppa nytt innehåll till spelet.

Hade man satt priset till 40-50:- och dessutom lovat mer innehåll längre fram så hade garanterat rejält många fler köpt spelet tror jag. Hade ju även kunnat släppt nya banpaket för kanske 10:- så hade man säkert dragit in rätt mycket deg på det också, men det här med att tjäna pengar eller ha koll på marknaden verkar inte riktigt vara Nintendos grej...

Förvisso har du rätt i att det vore döden för Nintendos som tillverkare av konsoler att släppa sina storsäljare till PC, men varför inte göra som Sony och släppa spelen ett par år senare? Nintendo är faktiskt jäkligt knepiga och går sin egen slingriga väg, även när de förlorar massvis av pengar och negativ publicitet på det som i fallet med ett enda spel när de lanserar en ny konsol eller att den otroligt populära nes mini inte producerades i tillräcklig mängd, trots ett enormt intresse. Det ärt verkligen som att slänga pengar i sjön och jag undrar verkligen hur deras ekonomer tänker. De är dyra som fan, både spel och konsol, trots bristande teknik, de har få spel jämfört med konkurrenterna och det som faktiskt säljer och man tjänar pengar på, verkar man inte bry sig om. Lustigt sa bill, ofattbart korkat sa bull!

Medlem
Skrivet av Battlefält:

Hoppas dom inte är Amerikanare, det luktar lawsuit så det rycker om det. Hela 200.000kr i månaden för att "hjälpa" pirater.

Saken är ju det att emulatorer är lagliga, att däremot distribuera romfilerna/spelen som hör till dom inte är det, så inte mycket att göra ett rättsfall av, dom säljer ju dessutom inte emulatorn.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Nu är ju detta versionen till WiiU, men Switch-versionen borde framöver kunna portas till Nvidia Shield.

Jag förstår ju att de vill sälja konsoler med sina exklusiva spel, men jag skulle uppskatta om de kunde släppa äldre spel, exempelvis till Wii och tidigare, till PC.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av broken-arrow:

Gött, trodde ingen skulle lösa detta så fort (sällan nyare spel på konsol blir körbara på pc).

Vill netendo inte ha detta, borde dom själva sälja spelet till PC.

Oerhört felaktigt påstående "Vill Nintendo inte att man ska piratkopiera deras spel (till PC) borde dom själva skapat det till PC.". Anledningen att det bara finns till WiiU och Switch är för att Nintendo vill sälja sina konsoler och konsoler är ingenting att ha utan spel.

Exakt. Och Switch har ju inga spel

k3m
Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av broken-arrow:

Gött, trodde ingen skulle lösa detta så fort (sällan nyare spel på konsol blir körbara på pc).

Vill netendo inte ha detta, borde dom själva sälja spelet till PC.

Oerhört felaktigt påstående "Vill Nintendo inte att man ska piratkopiera deras spel (till PC) borde dom själva skapat det till PC.". Anledningen att det bara finns till WiiU och Switch är för att Nintendo vill sälja sina konsoler och konsoler är ingenting att ha utan spel.

Exakt. Och Switch har ju inga spel

det är ju faktist sant

12
Skriv svar