Quake Champions – skicklighet krävs på Burial Chamber-kartan

Robot
Quake Champions – skicklighet krävs på Burial Chamber-kartan
Medlem
Quake Champions – skicklighet krävs på Burial Chamber-kartan

Men ge mig nu!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men ge mig nu!

Ge mig också nu!

Medlem

Alltså jag är grymt peppad men grafeken/stilen... det känns så jäkla mycket som senaste doom?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Alltså jag är grymt peppad men grafeken/stilen... det känns så jäkla mycket som senaste doom?

Jag är inte heller helt övertygad om att det är rätt väg att gå och tycker att både hagelgeväret och maskingeväret känns fel, samt att det är väldigt sluggish.

Medlem

Doom är likt Quake,
eller
Quake är likt Doom?

De ser idag ut som samma spel.
Är det bra eller dåligt, eller ser jag dåligt?


signatur

autograph

Medlem

Ge mig ett singleplayer-Quake!

Medlem
Skrivet av autograph:

Doom är likt Quake,
eller
Quake är likt Doom?

De ser idag ut som samma spel.
Är det bra eller dåligt, eller ser jag dåligt?

I så fall ser jag också dåligt. Jag ser Quake med Doom-skins. I like!

ps. jag stalkar inte


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Gnällkuk

Kan vi inte få se lite riktiga fighter istället för klipp där vapnen verkar göra 800% extra skada?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av autograph:

Doom är likt Quake,
eller
Quake är likt Doom?

De ser idag ut som samma spel.
Är det bra eller dåligt, eller ser jag dåligt?

Faktum är att Quake har alltid (estetiskt) liknat Doom. Däremot så kan man inte säga något om spelet i sig genom ett par trailers..

Skrivet av FejkFejksson:

Alltså jag är grymt peppad men grafeken/stilen... det känns så jäkla mycket som senaste doom?

Kanske för att Quake estetiskt alltid liknat Doom. Skillnaderna har legat i spelkänslan.. vilket i sin tur man inte kan se i en trailer som i bästa fall visar spelet i en tidig Alpha.

Medlem

De gör ett bra jobb med att hypa upp spelet

Kan det stämma att spelet släpps runt 29:e mars?

Lite nytt gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=lTLCnjLVG6w


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

jag skulle vilja se en trailer där någon spelar med lite hastighet.. detta är ju som om någon lirar på ps4-dosa eller något

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av autograph:

Doom är likt Quake,
eller
Quake är likt Doom?

De ser idag ut som samma spel.
Är det bra eller dåligt, eller ser jag dåligt?

Faktum är att Quake har alltid (estetiskt) liknat Doom. Däremot så kan man inte säga något om spelet i sig genom ett par trailers..

Skrivet av FejkFejksson:

Alltså jag är grymt peppad men grafeken/stilen... det känns så jäkla mycket som senaste doom?

Kanske för att Quake estetiskt alltid liknat Doom. Skillnaderna har legat i spelkänslan.. vilket i sin tur man inte kan se i en trailer som i bästa fall visar spelet i en tidig Alpha.

Man kan lugnt konstatera att tidiga ID inte la särskilt mycket vikt att göra skillnad på spelen. Samtidigt håller jag med om att det på rak arm är svårt att skilja senaste Doom och nya Quake stilmässigt.


signatur
Medlem

Något som jag är lite fundersam över som ingen har tagit upp är hur ljudet är? Är väl medveten om att det inte är samma folk som utvecklar QC som DooM multiplayer men DooM multiplayer hade det sämsta ljudet i ett multiplayer spel jag någonsin provat, man kunde inte ens höra att man blev skjuten i ryggen av en double barrel. Ljud för fotsteg existerande inte heller för den delen.

Inaktiv
Skrivet av najtrows:

jag skulle vilja se en trailer där någon spelar med lite hastighet.. detta är ju som om någon lirar på ps4-dosa eller något

Vill också se lite mer fart i spelet, känns som det går lite långsamt? Jag är väldigt sugen på detta liret, men samtidigt lite skeptisk..

Förstår väl samtidigt att det kanske inte är lönsamt att locka endast en målgrupp (oldschool quakers). Hoppas på mer framöver så att det verkligen finns "Quake"-potential för turneringsspel.

Medlem
Skrivet av najtrows:

jag skulle vilja se en trailer där någon spelar med lite hastighet.. detta är ju som om någon lirar på ps4-dosa eller något

Det känns som att alla filmer är scriptade. Att de i förväg bestämt vart motståndarna ska befinna sig, så den som filmar lugnt kan sikta in sig och gibba dem.

Men jag är taggad ändå!

Avstängd

Vaa? Krävs det skicklighet på den här banan, inte på andra alltså?

Avstängd
Skrivet av bybzii:
Skrivet av najtrows:

jag skulle vilja se en trailer där någon spelar med lite hastighet.. detta är ju som om någon lirar på ps4-dosa eller något

Det känns som att alla filmer är scriptade. Att de i förväg bestämt vart motståndarna ska befinna sig, så den som filmar lugnt kan sikta in sig och gibba dem.

Men jag är taggad ändå!

Varför skulle de inte scripta spelaren också, i så fall? Duh

Medlem
Skrivet av Araxes:
Skrivet av bybzii:
Skrivet av najtrows:

jag skulle vilja se en trailer där någon spelar med lite hastighet.. detta är ju som om någon lirar på ps4-dosa eller något

Det känns som att alla filmer är scriptade. Att de i förväg bestämt vart motståndarna ska befinna sig, så den som filmar lugnt kan sikta in sig och gibba dem.

Men jag är taggad ändå!

Varför skulle de inte scripta spelaren också, i så fall? Duh

Scriptat var kanske ett dåligt ordval. Menar att det ser ut som alla spelar enligt något manus, istället för att t.ex plocka highlights från en riktig match

Medlem

Om min dator var bättre så hade jag köpt detta spel, Quake Champions är kanske något som äntligen kan klå UT99.


signatur

hur tjattar man

1
Skriv svar