Assassin's Creed blir tv-serie

Robot
Assassin's Creed blir tv-serie

Med en film som drog in dubbelt så mycket som den kostade att göra är det inte så konstigt.

#assassins-creed


Medlem
Assassin's Creed blir tv-serie

Renässansen är ju trevligt, lätt att göra bra smygande.

Medlem

Får ju hoppas på dom gör en serie av assassins creed, vet inte vad filmen handlade om, va ju helt värdelös.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Får ju hoppas på dom gör en serie av assassins creed, vet inte vad filmen handlade om, va ju helt värdelös.

Filmen handlade om Templars(de onda) som försökte lägga sina vantar på "apple of eden" för att få alla männsikor att förlora sina fria vilja.

Medlem

Tycker det är synd att de hoppar över det uppenbara: Feudala Japan. Ninjor FTW!
De har uppenbart tagit ställning i Ninjor VS Pirates, till piraternas fördel.

Inaktiv

Hade varit intressant om de gjorde så varje säsong utspelade sig i en tidsperiod, så som spelen är gjorda.

Medlem

Får ju ändå säga att det var en ganska bra film, så Metacritic ska man ta med en rejäl nypa salt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

De kan ju ha olika för olika säsonger men starta i medeltiden eller renässansen hoppas jag

Releasehästryttare

Kunde inte Nexflix fixa så vi får mer FIREFLY istället ?

Medlem

Vill påpeka att i budgeten så räknas sällan marknadsföring med, en kvalificerad gissning på vad det kostade är ~100 milj dollar. Så det är nog få inblandade som är lyriska kring filmens prestation. Även om det säkert gick helt ok.

Jämförelsevis drog Pacific Rim in 411 milj dollar på 190 milj dollar budget, och Mad Max Fury Road drog in 380 på 150 milj budget och både dem filmerna ansågs vara närmast floppar.

Tror inte serien blir av för att dom var så svinnöjda med sin box office.


signatur

subterranean homesick alien

När vi pratar om filmen, hade varit bättre om den enbart hade utspelat sig i dåtiden, och hade fokuserat på de ideologiska skillnaderna mellan templars och assassins.

Nu var det bara, templars vill ta över världen med en magisk pryl.

En serie kan vara en bra ide, om man hoppar över allt som hände i filmen.

Ambassadör
Xbox

En Netflix-serie av AC kan bli riktigt bra, om den blir för vuxna.


signatur

Jump in.

Medlem

Yes! Precis min tanke när jag såg gilmen; Jag fattar att den fått -3 men som serie, då snackar vi!

Medlem

Kan bli en riktig höjdare, lite Highlander-lik i stilen. Har hela tiden, sedan originalet, tyckt att spelet lämpar sig ypperligt för Tv-serifiering. (vilket fint ord)

Edit: För övrigt får de väldigt gärna börja i originalet och köra det hela säsong ett. Gärna koppla någon "bifigur" till spelens handling. Ezio & Co kunde förvisso bli trevlig säsong två, men Da Vincis demons etc har rätt mycket förstört det området för mig. Jag gillar dessutom kopplingen till idag som sagt, Highlander-stuket, även om jag inte är superförtjust i hela alien-twisten.

Vad gäller Netflix, rätt nöjd med en del av deras serier, men ska man få till de olika miljöerna så har inte Netflix riktigt budgeten. Det där andra företaget som tappat alltmer kvalité de senaste åren lär inte vara intresserad även om Game of Thrones snart är slut.

Medlem

Jag hade gärna följt Ezio Auditore (stavning?) i en serie. Klart de bästa spelen i serien dessutom.

Medlem

Är ingen riktig superfan av spelen men har ändå spelat igenom alla och haft stundtals roligt.

Måste dock säga att jag tyckte filmen sög. Tjejen gillade den.
Det säger nog det mesta om den.

Avstängd

Ja är också ett stort fan av spelen men alltså filmen var urdålig. Jag har inga förhoppningar om att en serie kan bli bra heller.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det som gör AC till en spelserie värt att minnas som en "klassiker" är Dan Brown-elementet, alltså hur Templars och Assassins i hemlighet verkat i bakgrunden av i princip alla mänskliga maktordningar och konflikter de senaste 5000 åren osv.

Allt detta var ju kapat i filmen, som bara var en vanlig sci-fi action-film, som snabbt rusade fram i handlingen utan något djup.

Kan ju hoppas att en serie har screentime nog att fördjupa sig i loren.

1
Skriv svar