Du kan spendera 6 500 kronor på grannlåt i For Honor

Robot
Du kan spendera 6 500 kronor på grannlåt i For Honor

Ubisoft bemöter mikrotransaktions-kritiken: "Vår avsikt är inte att ni ska vilja låsa upp allt".


Avstängd
Du kan spendera 6 500 kronor på grannlåt i For Honor

"World of Warcraft: you would never try to unlock everything for all the characters of the whole game."

Oj, vad fel han har!

Medlem

Kom o tänka på den där galna Saints Row 4 special edition grejen för typ en miljon dollar eller vad det var.

Medlem

Detta är ett fett roligt spel i cirka 3 timmar. Tröttnar jävligt fort... Hade hoppats på en fet kampanj i stil med ryse: son of rome. Istället är de endast multiplayer i en SP-kostym.

Medlem

Jag lirade som in i satan i 1 1/2 vecka med halsfluss och öl som bensin och nådde prestige 10 Berserker, sen bara dog det ut för mig pga otrevligt community (die, get a life omg, mm super bad, do you ever sleep?), dålig "nätkod" och sinnessjukt dålig balans mellan klasserna . Dock måste jag medge att jag har massa ospenderad silver som jag inte använt för att jag helt enkelt inte vill låsa upp allt.

Medlem
Skrivet av Araxes:

"World of Warcraft: you would never try to unlock everything for all the characters of the whole game."

Oj, vad fel han har!

Min tanke precis. They have *no* clue! Alt-o-holism är väldigt, väldigt vanlig och verkligen lik andra typer av missbruk. Gotta unlock'em all.

Medlem

Om jag vill låsa upp alla skins i League of Legends, som man bara kan köpa för pengar, hur mycket måste jag hosta upp då?

Medlem
Skrivet av Saxit:

Om jag vill låsa upp alla skins i League of Legends, som man bara kan köpa för pengar, hur mycket måste jag hosta upp då?

Det var min tanke med, men LoL är ju gratis dock troligen mitt top 1 spel i timmar genom tiderna.

Edit: Eller ja, wow spenderade jag säkert 10 år i, så fel av mig men LoL, spelar jag fortfarande dagligen

Medlem

Den billigaste Armanikostymen kostar 9000:-

Så råd har man Spenderar det dock på resa än sånt här skit.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av kLIMAX_:

Den billigaste Armanikostymen kostar 9000:-

Så råd har man Spenderar det dock på resa än sånt här skit.

Tills du hittar en tjej och blir 35+ då blir mana bara, men orka (resa är ju kul dock).

Medlem

Förstår inte hatet ärligt talat. Hur kul hade det varit med den mest svårtillgängliga hatten om varenda viking bar den?

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Förstår inte hatet ärligt talat. Hur kul hade det varit med den mest svårtillgängliga hatten om varenda viking bar den?

Att lägga ut någonting mot betalning är kanske inte bästa sättet att göra någonting exklusivt. Bättre i så fall med låg dropchance eller knutet till achievement.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Det är väl inga konstigheter om det bara är kosmetiska saker? Kan väl lägga upp en summa på vad det kostar att köpa alla kosmetiska saker i Dota 2 med isf

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av kLIMAX_:

Den billigaste Armanikostymen kostar 9000:-

Så råd har man Spenderar det dock på resa än sånt här skit.

Tills du hittar en tjej och blir 35+ då blir mana bara, men orka (resa är ju kul dock).

Fru har man redan Båda har 2 jobb var och tid över till annat. Så likviditet in och ut är inga problem! Däremot skrämde du mig med åldern hahaha :3


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av kLIMAX_:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av kLIMAX_:

Den billigaste Armanikostymen kostar 9000:-

Så råd har man Spenderar det dock på resa än sånt här skit.

Tills du hittar en tjej och blir 35+ då blir mana bara, men orka (resa är ju kul dock).

Fru har man redan Båda har 2 jobb var och tid över till annat. Så likviditet in och ut är inga problem! Däremot skrämde du mig med åldern hahaha :3

Ja kanske, jag bara menar att jag brydde mig mer om utseendet någon gång innan den åldern typ.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av kLIMAX_:

Den billigaste Armanikostymen kostar 9000:-

Så råd har man Spenderar det dock på resa än sånt här skit.

Tills du hittar en tjej och blir 35+ då blir mana bara, men orka (resa är ju kul dock).

Vadå 35+ och hittar en tjej?,..Köpa en tjej kostar ju ännu mer,räcker ju inte med bara en transaktion...

Medlem

Inget konstigt ur ett speldesigns perspektiv, precis som utvecklarna förklarar.

För mig är det viktigt med kontext och kontext kräver begränsningar. Då jag är en människa så utgår jag från att de allra flesta funkar likadant och, kanske omedvetet många gånger, uppskattar framgångar som uppnås tack vare begränsningar som existerar.

Det glädjer mig att utvecklarna fattat och prioriterat det.

För underhållningens skull så hade det varit kul att se total kostnad för marknadens just nu mest spelade spel, ex Overwatch och Hearthstone. Är övertygad om att det finns MASSOR av spel som är dyrare om man nu vill ha allt.

Vilket är bra då det skapar värde till det man faktiskt har.

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av kLIMAX_:

Den billigaste Armanikostymen kostar 9000:-

Så råd har man Spenderar det dock på resa än sånt här skit.

Tills du hittar en tjej och blir 35+ då blir mana bara, men orka (resa är ju kul dock).

Vadå 35+ och hittar en tjej?,..Köpa en tjej kostar ju ännu mer,räcker ju inte med bara en transaktion...

Värt att fappa för dindel då.

Medlem

Varför detta gnäll? Påverkar det inte spelets balans så är det väll ingen att gråta över. Borde det inte vara tvärt om, att det ska vara en positiv sak att det finns ett stort utbud av kosmetika att köpa för de som vill? Det är en sak om en pryl skulle vara skitdyr (som något bilspel för några år sedan, minns inte vilket), men här så handlar det ju om att man har räknat ut vad de kostar att handla allt till alla klasser.
Är som att jag skulle gå in in i en klädesbutik och köpa allt; kvinnokläder, barnkläder, herrkläder. Sen komma ut och säga "FAN VA DYRT! Jag som inte ens vill köpa kläder, kanske en t-shirt på sin höjd... Detta var den sämsta klädesaffären jag varit på, svindyr!"

Medlem

Dog inte detta spel lite iom peer to peer "servrar" ?

Medlem

Jo det kan man nog säga. Tittar man på Twitch t.ex så rasar det i tittarsiffror för varje vecka. Lite synd för jag tycker det är riktigt skoj och har stor potential. Men som vanligt med Ubisoft sumpar de sina spel på konstig prioritering, här sparar de in på grundbalken till multiplayer, dvs ett stabilt serversystem. Vore som att det på nobelmiddagen endast fanns att välja på Pripps blå light eller Trocadero som dryck till maten.

Medlem
Skrivet av Danternas:
Skrivet av powerbuoy:

Förstår inte hatet ärligt talat. Hur kul hade det varit med den mest svårtillgängliga hatten om varenda viking bar den?

Att lägga ut någonting mot betalning är kanske inte bästa sättet att göra någonting exklusivt. Bättre i så fall med låg dropchance eller knutet till achievement.

Det är sant

1
Skriv svar