Nintendo Switch-ägare får demo av Splatoon 2 senare i mars

Robot
Nintendo Switch-ägare får demo av Splatoon 2 senare i mars
Medlem
Nintendo Switch-ägare får demo av Splatoon 2 senare i mars

Så om man köper en konsol för 3700 kr får man spela en demo i en timme? Ja jävlar vad givmilt...


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Så här gjorde de väl med ettan också? Och minns jag inte helt fel så blev det en katastrof i och med att servrarna överbelastades.

Man får väl se hur det går denna gång. Kommer i alla fall göra ett försök

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Så om man köper en konsol för 3700 kr får man spela en demo i en timme? Ja jävlar vad givmilt...

Sex timmar totalt. Tanken är inte att du ska få spelet gratis, utan snarare att du ska vara deras slav och stressa servrarna Precis som med alla andra av dagens så kallade "demos".

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lard von Bacon:

Så om man köper en konsol för 3700 kr får man spela en demo i en timme? Ja jävlar vad givmilt...

Sex timmar totalt. Tanken är inte att du ska få spelet gratis, utan snarare att du ska vara deras slav och stressa servrarna Precis som med alla andra av dagens så kallade "demos".

Jag förstod detta. Konsolen är prismässigt i överkant (här i Sverige i alla fall), det medföljer inget spel, konsolen är i praktiken en surfplatta men någon webbläsare finns inte vid lanseringen och de som äger Wii U får rabatt på VC-spel om de köper spelen igen. Hur fan tänker Nintendo egentligen?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lard von Bacon:

Så om man köper en konsol för 3700 kr får man spela en demo i en timme? Ja jävlar vad givmilt...

Sex timmar totalt. Tanken är inte att du ska få spelet gratis, utan snarare att du ska vara deras slav och stressa servrarna Precis som med alla andra av dagens så kallade "demos".

Jag förstod detta. Konsolen är prismässigt i överkant (här i Sverige i alla fall), det medföljer inget spel, konsolen är i praktiken en surfplatta men någon webbläsare finns inte vid lanseringen och de som äger Wii U får rabatt på VC-spel om de köper spelen igen. Hur fan tänker Nintendo egentligen?

Det är mycket som pekar på att Nintendo vill ut med Switch så snabbt som möjligt, därav saknaden av bla webbläsare och inkompletta onlinetjänster. När det gäller VC-spel så är det ingen nyhet att man tvingas köpa om VC-spel. Detta var man även tvungen att göra med Wii U. Väldigt idiotiskt och något som jag tycker de borde ändra.

Priset för Switch tycker inte jag är något större problem. Att den är klenare än t.ex. PS4 betyder inte att den per automatik måste vara billigare. Ser man t.ex. på PC-branschen så är ju laptops dyrare än stationära, trots sämre prestanda.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lard von Bacon:

Så om man köper en konsol för 3700 kr får man spela en demo i en timme? Ja jävlar vad givmilt...

Sex timmar totalt. Tanken är inte att du ska få spelet gratis, utan snarare att du ska vara deras slav och stressa servrarna Precis som med alla andra av dagens så kallade "demos".

Jag förstod detta. Konsolen är prismässigt i överkant (här i Sverige i alla fall), det medföljer inget spel, konsolen är i praktiken en surfplatta men någon webbläsare finns inte vid lanseringen och de som äger Wii U får rabatt på VC-spel om de köper spelen igen. Hur fan tänker Nintendo egentligen?

Det är mycket som pekar på att Nintendo vill ut med Switch så snabbt som möjligt, därav saknaden av bla webbläsare och inkompletta onlinetjänster. När det gäller VC-spel så är det ingen nyhet att man tvingas köpa om VC-spel. Detta var man även tvungen att göra med Wii U. Väldigt idiotiskt och något som jag tycker de borde ändra.

Priset för Switch tycker inte jag är något större problem. Att den är klenare än t.ex. PS4 betyder inte att den per automatik måste vara billigare. Ser man t.ex. på PC-branschen så är ju laptops dyrare än stationära, trots sämre prestanda.

Man borde rimligtvis kunna föra över VC-spelen med hjälp av sitt spelkonto, men det är ju uppenbart att Nintendo ser en chans att kunna tjäna lite extra där. Snikna jävlar. Att de har satt det priset tror jag är pga det du just drog upp - det är en portabel konsol som troligtvis lägger sig strax över Wii U i prestanda. Det är ju egentligen en hybrid, vilket gör den till en nischad produkt. Ingen konkurrent som har något liknande = högre pris. Själv tror jag att Nintendo kraftigt överskattar Switch, men det får tiden utvisa.

Sedan är ju tillbehören till konsolen också alldeles för högt prissatta och spelen är dyrare än vad de var till Wii U, trots att de slipper betala licensavgifter för Bluray.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

spelen är dyrare än vad de var till Wii U, trots att de slipper betala licensavgifter för Bluray.

Wii U använde sig inte utav Blu-ray. Nintendo har i princip alltid använt sina egna gränssnitt för att slippa de licensavgifter du nämner. Det har tidigare vart in liten hjälpfaktor för att dra ner priset på deras system. Men i dagsläget är de ”game cards” som används till Nintendo Switch förmodligen lite dyrare att tillverka, därför den lite högre prislappen på spelen.

Lite tråkigt i dagsläget, men kanske det kommer bli billigare längre fram.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Lard von Bacon:

spelen är dyrare än vad de var till Wii U, trots att de slipper betala licensavgifter för Bluray.

Wii U använde sig inte utav Blu-ray. Nintendo har i princip alltid använt sina egna gränssnitt för att slippa de licensavgifter du nämner. Det har tidigare vart in liten hjälpfaktor för att dra ner priset på deras system. Men i dagsläget är de ”game cards” som används till Nintendo Switch förmodligen lite dyrare att tillverka, därför den lite högre prislappen på spelen.

Lite tråkigt i dagsläget, men kanske det kommer bli billigare längre fram.

Jag vet att den inte har Blu-ray, men konkurrenterna har det (deras spel är billigare). Tittar man på Wii U, som hade samma prissättning på spelen som konkurrenterna, där de inte heller betalade för licenser - hur förklarar de det?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Demos ska vara tillgängliga konstant på alla spel så man kan testa och få en uppfattning av hur ett spel känns.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Demos ska vara tillgängliga konstant på alla spel så man kan testa och få en uppfattning av hur ett spel känns.

Agreed.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Jag vet att den inte har Blu-ray, men konkurrenterna har det (deras spel är billigare). Tittar man på Wii U, som hade samma prissättning på spelen som konkurrenterna, där de inte heller betalade för licenser - hur förklarar de det?

Jag rättade dig baserat på vad du sa i ditt förra inlägg, att du sedan ändrar din mening bryr jag mig inte om. Jag har redan förklarat varför Switch spelen är dyrare, varför Nintendo ville tjäna mer pengar på Wii U spel bryr jag mig inte heller om. Köper inga spel till Wii U eftersom jag inte längre äger någon konsol i huvud taget.

Skrivet av xverminator:

Demos ska vara tillgängliga konstant på alla spel så man kan testa och få en uppfattning av hur ett spel känns.

Folk som bara verkar kunna läsa rubriker. Det är ”Splatoon 2 Global Testfire”, det är ett stresstest, inget mer. Att folk får chansen att spela spelet är bara en bonus, sen kan man tycka vad man vill om att det är en ”demo version" av spelet.

Alltid trevligt när vuxna människor gnäller som bortskämda tonåringar på något som de inte är tvingade att ta del av, det är även kostnadsfritt.

Medlem
Skrivet av Cyras:

Alltid trevligt när vuxna människor gnäller som bortskämda tonåringar på något som de inte är tvingade att ta del av, det är även kostnadsfritt.

Typ lika trevligt som folk med dryg attityd.
Och du tycker inte att det borde finnas demos tillgängliga på alla spel? Det vore väl väldans gött att kunna testa spel. oavsett vilket spel det än är, innan man köper det.

Medlem

Tiderna ni har gått ut med stämmer inte?

1
Skriv svar