Youtuber petad från röstskådespeleri efter kontroversiella uttalanden

Robot
Youtuber petad från röstskådespeleri efter kontroversiella uttalanden

Jontrons röst raderas från Yooka-Laylee.


Youtuber petad från röstskådespeleri efter kontroversiella uttalanden

Att ni vågar ha kommentarerna öppna vid ett sånt här ämne, för det har ju aldrig spårat ut innan.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Att ni vågar ha kommentarerna öppna vid ett sånt här ämne, för det har ju aldrig spårat ut innan.

Ja, vad tusan. Lika bra att stänga ned kommentarsfältet helt och hållet. Tänk om någon läser en text, där personen i fråga icke håller med, eller rent ut sagt blir stött. Det vore vedervärdigt.

Medlem

Safari??? Haha tänkte på webbläsaren.. en webbläsare som tar saker med ro XD

Medlem

Skönt, slipper man hans röst.

Medlem

Tror att det kommer att bita Playtonic i arselet när de lyssande på den högljuda minoriteten. Om man kollar på deras steam forum eller på deras kickstarterssida, är folk förbannade på deras beslut.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Kul att Manveer Heir kan fortsätta vara racistisk som fan mot vita hos Bioware men att säga "bad things" om icke vita/icke kristna får dig sparkad eller utsatt för häxjakt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FImps:

Safari??? Haha tänkte på webbläsaren.. en webbläsare som tar saker med ro XD

Haha, och jag som tänkte på...


signatur
Medlem

Fanns det inte statistik från FBI som backade upp hans påstående? När det är kontroversiellt att uttala sig om officiell statistik från en polismyndighet så har världen spårat ur totalt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Fanns det inte statistik från FBI som backade upp hans påstående? När det är kontroversiellt att uttala sig om officiell statistik från en polismyndighet så har världen spårat ur totalt.

Det påminner om ett annat mediaklimat... hmm...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MacNille:

Tror att det kommer att bita Playtonic i arselet när de lyssande på den högljuda minoriteten. Om man kollar på deras steam forum eller på deras kickstarterssida, är folk förbannade på deras beslut.

Och vad säger att att de som är förbannade på deras forum och Kickstarter-sida inte också är en högljudd minoritet? Hur mäter man dessa grupper?


signatur
Medlem

Killen är ju helt klart dum i huvudet, och han slänger ur sig påhittade saker konstant. Kolla in debatten han hade med Destiny. Jon är ju sjukt pinsam.

Medlem

Varför har han ingen tshirt på sig under tenniströjan?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FImps:

Safari??? Haha tänkte på webbläsaren.. en webbläsare som tar saker med ro XD

Haha, och jag som tänkte på...

https://thedisneydivadotcom.files.wordpress.com/2014/05/jafar...

Jafaris

Medlem

USA har väldigt tydlig statistik som bevisar detta och mycket annat som anses rasistiskt.


signatur

MattiAceGaming

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Ååååh.. .Samhället i USA... IQ fiskmåsar.

Därför spelas sämre film på Biodukarna. Därför handlar musik om "ass, bootie, get rich" - och inte om riktiga samhällsproblem som artisernas upplever..

Därför blev en sådan som Trump President..
Därför tolkar folk statistik som "lögnaktiga åsikter", därför blev en skådespelare som ÄLSKAT och ÄLSKAR hans Land i 10 år (Kramper, Seinfield) helt nerslängd i en papperskorg efter ha slängt ut sig ett felord under ett uppträdande.

Därför är USA helt jävla dumma i huvet.

Till dem som hoppar på JONTRON.. BACK THE FUCK DOWN!..
JONTRON HAR givit folk hopp, glädje och riktiga rolig underhållning i FUCKING 7 ÅR utan att säga ett ord fel.

BACK THE FUCK DOWN , HAN ÄR BÄSTA UNDERHÅLLAREN PÅ YOUTUBE.

Angående rappare idag, kolla början på denna video .
https://www.youtube.com/watch?v=ftwT-HI86kA

http://watchseries.cr/series/key-and-peele/season/2/episode/4

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Fanns det inte statistik från FBI som backade upp hans påstående? När det är kontroversiellt att uttala sig om officiell statistik från en polismyndighet så har världen spårat ur totalt.

Hörde också att det fanns statistik på att 90% av alla påståenden om statistik på internetforum som inte källhänvisas är felaktiga, missförstådda, eller rent påhittade.

Källa: se ovan.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Fanns det inte statistik från FBI som backade upp hans påstående? När det är kontroversiellt att uttala sig om officiell statistik från en polismyndighet så har världen spårat ur totalt.

Fast så har det väl ALLTID varit?

Speciellt som offentlig person är det ju aldrig så enkelt att man bara kan säga "som det är". Folk börjar direkt spekulera (med viss rätta) om avsikt. Vad har han för anledning att göra ett sådant påstående (trots att det kan vara sant)? Han är väl någon slags gamer-profil?

Sånt spelar roll. Vi vet ju att om man vill framföra ett argument så presenterar man den statistik som främjar ens argument och undanhåller den som motsäger den.

Det är som sagt möjligt att han har rätt, men precis som med allt annat får man vara försiktigt med vad man säger, hur man säger det, och till vem man säger det. Annars får man skylla sig själv. Det BÖR inte vara så, men han borde förstått att det ÄR så det ligger till.

Medlem

Tyvärr händer det att var och en säger något dumt. Är det en offentlig person blir det tyvärr också extra uppmärksammat. Jag har själv sagt en del dumt på nätet och i verkliga livet jag ångrar djupt. Vi är alla människor och ibland går det för långt.

Ogillar rasism från alla håll. Rasism brukar mest uppmärksammas när en vit säger något rasistiskt om en färgad(är det tillåtet säga så?), men sällan tvärtom.

Håller självklart inte med Jontron. Det var dumt sagt. Men släpp och gå vidare. Möjligt att han sagt mycket dumt. Har ingen koll på den där killen.

Personligen ogillar jag att ständigt behöva tänka på varje ord som sägs. Att alltid behöva vara rädd för att någon ska ta illa vid sig. Ibland kommer det ut grodor. Jag säger till exempel fortfarande rullstolsbunden trots att det kan uppfattas som stötande, men försöker bättra mig.

Medlem

Jag förstår att de bara ville göra lite SJW skadekontroll, problemet är att de kommer få en ännu mer irriterad grupp människor, "De som betalat men inte tillåts göra återköp".

Politik, åsikter, vädjan med mera är gratis. Men de som vill ha återköp kommer vara upp åt väggarna absolut skogstokiga, de kommer skriva skit absolut överallt.

Skrivet av MattiAce:

USA har väldigt tydlig statistik som bevisar detta och mycket annat som anses rasistiskt.

Kanske de ska göra som Sverige och sluta föra statistik på obekväm information.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bojkott:

Fanns det inte statistik från FBI som backade upp hans påstående? När det är kontroversiellt att uttala sig om officiell statistik från en polismyndighet så har världen spårat ur totalt.

Känns lite problematiskt att alla bara tummar din kommentar utan eftertanke. Jontron själv visade inte upp någon sådan källa, inte heller kan jag själv finna något som stöder påståendet. Det enda jag fann via google var diverse folk på internet som sa att Jontrons påstående var korrekt, men inte heller dem hade några källor på det.

Har du en källa?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Fanns det inte statistik från FBI som backade upp hans påstående? När det är kontroversiellt att uttala sig om officiell statistik från en polismyndighet så har världen spårat ur totalt.

Länk till statistiken tack.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Fanns det inte statistik från FBI som backade upp hans påstående? När det är kontroversiellt att uttala sig om officiell statistik från en polismyndighet så har världen spårat ur totalt.

Det är en sak jag alltid förundras över. Om man ska uttala sig om något man själv anser är "inflammerat" så borde man iallafall ha vett nog att ha nog under fötterna innan man yttrar sig. Att sedan man går i försvarsställning så fort folk kritiserar är ju även det komiskt. Jag gillar Jontron.. men hans uttalande är inget annat än påståenden om man inte kan backa upp det med fakta. Sedan var hittar du statistiken över detta? Har försökt googla men inget kommer upp.

Medlem

De har börjat plocka bort kritik på steam och skrattar om det på twitter. Jag tror ärligt talat de inte vet vad de håller på med.

Medlem

Allt drama kring Pewdiepie var helt i onödan men JonTron sa ganska mycket idiotiska grejer och framstår verkligen som en rasistisk person. Dessutom slänger han ut bullshit "fakta" vänster och höger utan några källor.

Medlem
Skrivet av Stephanie of Astora:

Ååååh.. .Samhället i USA... IQ fiskmåsar.

Därför spelas sämre film på Biodukarna. Därför handlar musik om "ass, bootie, get rich" - och inte om riktiga samhällsproblem som artisernas upplever..

Därför blev en sådan som Trump President..
Därför tolkar folk statistik som "lögnaktiga åsikter", därför blev en skådespelare som ÄLSKAT och ÄLSKAR hans Land i 10 år (Kramper, Seinfield) helt nerslängd i en papperskorg efter ha slängt ut sig ett felord under ett uppträdande.

Därför är USA helt jävla dumma i huvet.

Till dem som hoppar på JONTRON.. BACK THE FUCK DOWN!..
JONTRON HAR givit folk hopp, glädje och riktiga rolig underhållning i FUCKING 7 ÅR utan att säga ett ord fel.

BACK THE FUCK DOWN , HAN ÄR BÄSTA UNDERHÅLLAREN PÅ YOUTUBE.

Angående rappare idag, kolla början på denna video .
https://www.youtube.com/watch?v=ftwT-HI86kA

http://watchseries.cr/series/key-and-peele/season/2/episode/4

Film blir bättre och bättre varje år så vet inte riktigt vad du snackar om där.

Det har aldrig funnits mer variation i musik än idag så ganska svårt att dra allt över en kam. Angående rap så se Kendrick Lamar, J Cole, Childish Gambino, Chance. Jag skulle säga att det finns mycket mer rappers med mening bakom sina texter idag jämfört med 80-90 talet (Saknar Biggie dock)

Att slänga ut sina åsikter och "statistik" över internet och sedan debattera om det när han uppenbarligen inte har någon koll är långt ifrån att säga ett ord fel.

"We've gotten rid of discrimination in our western countries" är ju ett av många roliga citat från debatten.

edit: Att säga att svarta begår mer brott än vita i USA är det inget fel på, det är säkert rätt och det säger mer om USA som land än om svarta. Men att dra slutsatsen att det är baserat på svartas kultur från Afrika som är orsaken till den höga brottslighet är en ganska sjuk tanke.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SamuelSvensson:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Bojkott:

Fanns det inte statistik från FBI som backade upp hans påstående? När det är kontroversiellt att uttala sig om officiell statistik från en polismyndighet så har världen spårat ur totalt.

Hörde också att det fanns statistik på att 90% av alla påståenden om statistik på internetforum som inte källhänvisas är felaktiga, missförstådda, eller rent påhittade.

Källa: se ovan.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bojkott:

Fanns det inte statistik från FBI som backade upp hans påstående? När det är kontroversiellt att uttala sig om officiell statistik från en polismyndighet så har världen spårat ur totalt.

Känns lite problematiskt att alla bara tummar din kommentar utan eftertanke. Jontron själv visade inte upp någon sådan källa, inte heller kan jag själv finna något som stöder påståendet. Det enda jag fann via google var diverse folk på internet som sa att Jontrons påstående var korrekt, men inte heller dem hade några källor på det.

Har du en källa?

Skrivet av Incal:
Skrivet av Bojkott:

Fanns det inte statistik från FBI som backade upp hans påstående? När det är kontroversiellt att uttala sig om officiell statistik från en polismyndighet så har världen spårat ur totalt.

Länk till statistiken tack.

Nu har jag inte hört vad snubben sa, så jag ska inte uttala mig i ärendet. MEN statistik på att svarta begår mer brott än vita, likt att invandrare begår mer brott än svenskfödda finns (för källor se längst ner). Det är det inte mycket seriös diskussion om, diskussionen handlar ju om att utlandsfödda och svarta kännetecknas av vissa saker, socialt utsatta grupper, ekonomiska klyftor, kulturella skillnader, etc. Så beroende på vad han syftade på, så låter det inte som ett direkt felaktigt påstående. Problemet är väll att diskussionen ofta är felriktad.

Källor: Detta är bara två källor jag tog ur huvudet för att jag skrev om dem hyggligt nyligen. Något utdaterade (2005 och 2009) och i själva verket syftar den amerikanska (i det här fallet, det finns utan tvekan som tittar på faktiskt brott också) på antal som får/sitter i fängelse. De amerikanska siffrorna motsvarar inte sanningen till 100% för det finns utan tvekan stora frågetecken om huruvida vita och svara döms likvärdigt och så, men jag tror inte det finns några tvivel om trenderna/tendenserna.

USA: https://www.bjs.gov/content/pub/pdf/pim09st.pdf
Sverige: http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/137...

Nu var det källa på Jontrons påstående att "rika mörkhyade personer begår mer brott än fattiga vita" som det eftersöktes källa på.


signatur
Medlem

Såklart han blev. Hela underhållnings- och spelindustrin är så vidrigt vänster att faktisk diskussion har blivit irrelevant, antingen håller du med eller i bästa fall tillåts vara tyst.

JonTron drog upp statistik som vänsterfolket är obekväma med (sådant man helst skall gömma i bulksummor och "totals" som i Sverige) och hade mage att uttala sig mot okontrollerad massinvandring, klart hela industrin skall mobilisera sig för en häxjakt och föra "neo-nazi"-narrativet tills hela karriären går förlorad.

Ironin i det hela är ju att JonTron är liberal (med åsikten att man måste ta upp problemen för att hitta lösningar) och PewDiePie, som samma folk kallar nazist, är vänster till den punkt där han ansåg att nazism infiltrerat svensk politik när SD blev tredje största parti 2014.

123
Skriv svar