Playerunknown's Battlegrounds släppt i early access

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av miche:
Skrivet av Dunderhoken:

Hade det varit ett FPS så kanske...

Går att köra fps

Inte alls det han menar. Han menar att det hade varit mer intressant och bättre gameplay om det bara var första person. Istället har du eldstrider i tredje person där folk ligger i trygghet och periskop:ar över stenar och andra hinder med kameran för att sedan när de är i ett överlägset läge poppa upp.

Inte alls roligt, blir mycket krystade strider.

Det kommer förmodligen ett hardcore-läge senare som är låst till first person.

Medlem
Skrivet av gorman:

300 spänn e lite saftigt. Säg gärna hurdant d är, ifall d e värt det ni som testar

provade lite igår. Mycket bättre än h1z1 och det finns lite taktiska inslag. Bra hitreg och striderna är intensiva och flyter bra!

Ett + är att man skjuta sönder dörrar och slänga in granater i husen

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Elixx:

Oj det här var riktigt jävla kasst optimerad, tur det finns refound.

Edit: In depth. 3770k, SSD, 16 gb ram, 980 ti, får ca 40 fps i bebyggelse, low/ultra samma sak. Känns som 20 fps och lag. Inte bra, inte bra någonstans. Lägg å extrem screeching från 20 st 25 år manhood cringe session i pregame (innan airdrop) och njut av en total fail produkt.

Du kan ju mute:a voice chat. Gjorde jag direkt. När jag inte är i pregame lobbyn och efter jag landat så har jag 60fps på Medium med 970 och en AMD FX-8350 CPU.

Gunplayen och det mesta andra i spelet känns fantastiskt. Kom 3:a i en match jag körde imorse. Fastnade i ett hus precis utkanten av den elektriska barriären. Hann precis inte att komma ut ur barriären innan jag dog.

Vissa säger det, medans väldigt många med bättre dator än mig har samma problem, jag tycker det lagga sönder på min burk, ospelbar fps för mig. Trixade inte med några "optimeringar" heller, men jag får väl runt 6-70 fps på banan i områden där inget händer men det känns verkligen som runt 40 fps, sen när jag närmar mig bebyggelse så sjunker det till 40 och känns som 20. Som jag skrev tidigare så kanske jag plockar upp det längre fram om något händer med prestandan. Just nu kände jag bara att jag det var trist att lira.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av JanA:
Skrivet av Elixx:

Oj det här var riktigt jävla kasst optimerad, tur det finns refound.

Edit: In depth. 3770k, SSD, 16 gb ram, 980 ti, får ca 40 fps i bebyggelse, low/ultra samma sak. Känns som 20 fps och lag. Inte bra, inte bra någonstans. Lägg å extrem screeching från 20 st 25 år manhood cringe session i pregame (innan airdrop) och njut av en total fail produkt.

Vad av early access förstod du inte ?

Asså, Ea är så ett så jävla infekterat ämne. Saken är att om man vill bedriva ett seriöst företag när man inte har PR och publisher bakom sig så måste man 2017 tänka på vad man sysslar med. Släpper man skit så får man skit och ska skit ha. Du tro att magiskt så kommer fps/lag bara fixa sig i en patch? Nej det kommer inte göra det, inte när spelet är i detta stadie redan. De riktar sig globalt och för många spelgrupper, visst min data är helt ok för 1080p gaming men att sitta med drops på 40 fps såhär säger mig ger mig Arma vibbar, samma kännsla lag och fps drops så fort man kommer i närheten av annat än slätter. Nej jag drar tar då och refoundar personligen. Visar det sig att det blir ett bra spel så kan jag tänka mig att köpa det då, men tvivlar på att de lyckar polera spelet innan nästa stora titel i samma tema kommer.

Älskar när folk med kassa datorer skyller på spelets optimering.

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av JanA:
Skrivet av Elixx:

Oj det här var riktigt jävla kasst optimerad, tur det finns refound.

Edit: In depth. 3770k, SSD, 16 gb ram, 980 ti, får ca 40 fps i bebyggelse, low/ultra samma sak. Känns som 20 fps och lag. Inte bra, inte bra någonstans. Lägg å extrem screeching från 20 st 25 år manhood cringe session i pregame (innan airdrop) och njut av en total fail produkt.

Vad av early access förstod du inte ?

Asså, Ea är så ett så jävla infekterat ämne. Saken är att om man vill bedriva ett seriöst företag när man inte har PR och publisher bakom sig så måste man 2017 tänka på vad man sysslar med. Släpper man skit så får man skit och ska skit ha. Du tro att magiskt så kommer fps/lag bara fixa sig i en patch? Nej det kommer inte göra det, inte när spelet är i detta stadie redan. De riktar sig globalt och för många spelgrupper, visst min data är helt ok för 1080p gaming men att sitta med drops på 40 fps såhär säger mig ger mig Arma vibbar, samma kännsla lag och fps drops så fort man kommer i närheten av annat än slätter. Nej jag drar tar då och refoundar personligen. Visar det sig att det blir ett bra spel så kan jag tänka mig att köpa det då, men tvivlar på att de lyckar polera spelet innan nästa stora titel i samma tema kommer.

Älskar när folk med kassa datorer skyller på spelets optimering.

Den fungerar utmärkt för det mesta dock så har jag en 1800x som ligger och väntar på modekortet.

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

När jag tittar på Battlergrounds saknar jag de härliga Greklands-miljöerna från Altis, Stratis och Bozcaada som Arma 3 BR erbjuder.

Håller med, dessa övergivna östeuropeiska maps blir så tråkigt när det är i alla spel. Kan inte någon göra Hawaii eller nått sånt.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av hansen:
Skrivet av Elixx:

Oj det här var riktigt jävla kasst optimerad, tur det finns refound.

Edit: In depth. 3770k, SSD, 16 gb ram, 980 ti, får ca 40 fps i bebyggelse, low/ultra samma sak. Känns som 20 fps och lag. Inte bra, inte bra någonstans. Lägg å extrem screeching från 20 st 25 år manhood cringe session i pregame (innan airdrop) och njut av en total fail produkt.

A. Det är en Early acess, förväntade du dig en färdig produkt?
1. Pregame "problemet" existerar i de flesta spel med öppen lobby samt mic.
2. FPS, skumt, jag får 50-60FPS med high på allt
IV. Det är en Early acess.
4. Spelet är awesome imho och har grym potential! (Alla ni andra)
7. Glöm inte att det är Early Acess, optimeringen är långt ifrån klart, men de har gjort grymma förbättringar på bara 3 veckor.

A. Jag är 38 bast, levt länge nog att inse att spelet tekniskt sett är en katastrof även om det är EA.
1. Ja och det är därför jag inte gillar h1z1.
2. Skumt indeed det får inte jag om jag inte hänger i utkanten av kartan med 0 spelare och 0 hus. Dvs netcode fuckar up det.
IV. For sparta!1!
4. Ok, kör på!
7. Ok, kör på!

Trycker du på CTRL + T så stänger du av all voice chat, du kan även ändra så du bara hör teammates. Sånt kan man se med ett enkelt knapptryck i options!

Sen tycker jag att folk som klagar på early access spel är riktigt komiska, självklart är det o-optimerat, det står en hel text om vad early access innebär när du startar spelet.

Och innan du ens klagar på optimering kanske du borde kolla patch notes och lite mer info. Senaste dom har skrivit om optimering är:

Initial Performance Improvements:
Key Objectives
• To reduce the overload on the CPU, and make sure that the GPU performs to its full capability

Expected Results
• Frame rates will be stable even when in high-density areas
• Get higher frame rates across all graphic options

ETA: Apr. 14th (Expected to take roughly 5 weeks)

Det lovar gott om devsen redan snackar om optimering och till och med har en timestamp på det tycker jag.

Skratta på, det har vart alpha/beta av spelet i månader. De har plockat ner pre-orders, det känns mer som en "release". EA är idag ett sätt att säga "ok vi släpper men skyll inte på oss om det inte fungerar", lite som en launch var förr i tiden. Server problem och ikke optimerat.

Det har varit i alpha/beta i 9 månader totalt, 9. Att dom kommit så här långt på bara 9 månader är ganska otroligt.

Och sen nej, det kan jag inte hålla med om att Early Access handlar om. Det handlar ju mer om att utvecklarna vill ha folkets hjälp för en snabbare process inom utvecklingen. Saken är att EA har fått riktigt kasst rykte eftersom flera utvecklare har totalt skitit i deras spel efter att dom släppt det. Tar H1Z1 som ett exempel, och DayZ, de spelen har varit ute i ca 3-4 år och har knappt kommit någonstans överhuvudtaget, de har tagit sina pengar och slackat. Medans detta spel har varit ute i 9 månader och känns redan mer välpolerat än båda av dem spelen kombinerat, plus att man verkligen märker hur mycket passion utvecklarna har för Battlegrounds, dom VILL att det ska lyckas. Tycker iallafall dom är ett bra exempel på hur EA ska fungera egentligen.

Medlem
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av hansen:
Skrivet av Elixx:

Oj det här var riktigt jävla kasst optimerad, tur det finns refound.

Edit: In depth. 3770k, SSD, 16 gb ram, 980 ti, får ca 40 fps i bebyggelse, low/ultra samma sak. Känns som 20 fps och lag. Inte bra, inte bra någonstans. Lägg å extrem screeching från 20 st 25 år manhood cringe session i pregame (innan airdrop) och njut av en total fail produkt.

A. Det är en Early acess, förväntade du dig en färdig produkt?
1. Pregame "problemet" existerar i de flesta spel med öppen lobby samt mic.
2. FPS, skumt, jag får 50-60FPS med high på allt
IV. Det är en Early acess.
4. Spelet är awesome imho och har grym potential! (Alla ni andra)
7. Glöm inte att det är Early Acess, optimeringen är långt ifrån klart, men de har gjort grymma förbättringar på bara 3 veckor.

A. Jag är 38 bast, levt länge nog att inse att spelet tekniskt sett är en katastrof även om det är EA.
1. Ja och det är därför jag inte gillar h1z1.
2. Skumt indeed det får inte jag om jag inte hänger i utkanten av kartan med 0 spelare och 0 hus. Dvs netcode fuckar up det.
IV. For sparta!1!
4. Ok, kör på!
7. Ok, kör på!

Trycker du på CTRL + T så stänger du av all voice chat, du kan även ändra så du bara hör teammates. Sånt kan man se med ett enkelt knapptryck i options!

Sen tycker jag att folk som klagar på early access spel är riktigt komiska, självklart är det o-optimerat, det står en hel text om vad early access innebär när du startar spelet.

Och innan du ens klagar på optimering kanske du borde kolla patch notes och lite mer info. Senaste dom har skrivit om optimering är:

Initial Performance Improvements:
Key Objectives
• To reduce the overload on the CPU, and make sure that the GPU performs to its full capability

Expected Results
• Frame rates will be stable even when in high-density areas
• Get higher frame rates across all graphic options

ETA: Apr. 14th (Expected to take roughly 5 weeks)

Det lovar gott om devsen redan snackar om optimering och till och med har en timestamp på det tycker jag.

Skratta på, det har vart alpha/beta av spelet i månader. De har plockat ner pre-orders, det känns mer som en "release". EA är idag ett sätt att säga "ok vi släpper men skyll inte på oss om det inte fungerar", lite som en launch var förr i tiden. Server problem och ikke optimerat.

Det har varit i alpha/beta i 9 månader totalt, 9. Att dom kommit så här långt på bara 9 månader är ganska otroligt.

Och sen nej, det kan jag inte hålla med om att Early Access handlar om. Det handlar ju mer om att utvecklarna vill ha folkets hjälp för en snabbare process inom utvecklingen. Saken är att EA har fått riktigt kasst rykte eftersom flera utvecklare har totalt skitit i deras spel efter att dom släppt det. Tar H1Z1 som ett exempel, och DayZ, de spelen har varit ute i ca 3-4 år och har knappt kommit någonstans överhuvudtaget, de har tagit sina pengar och slackat. Medans detta spel har varit ute i 9 månader och känns redan mer välpolerat än båda av dem spelen kombinerat, plus att man verkligen märker hur mycket passion utvecklarna har för Battlegrounds, dom VILL att det ska lyckas. Tycker iallafall dom är ett bra exempel på hur EA ska fungera egentligen.

Marknaden har förändrats markant senaste 30 åren. De tar betalt altså "säljer" de en produkt, hitta 1 marknad som beter sig på samma sätt som inte får kritik för det. Har inte splat DayZ men har ca 600 timmar i H1Z1, det började som ett hobby projekt och sen fiuck de en liten budget av Sony för att köra vidare på det och efter de släpptes så stöp man budgeten som vanligt med publishers, håller med om att det kunde vara fler patchar i spelet men säg inte att de inte älskade projketed när de arbetade fram hela projektet på sin fritid från början, det var inte deras fel att det vart så stort och sen ströps det, tro fan man tappar orken då.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av hansen:
Skrivet av Elixx:

Oj det här var riktigt jävla kasst optimerad, tur det finns refound.

Edit: In depth. 3770k, SSD, 16 gb ram, 980 ti, får ca 40 fps i bebyggelse, low/ultra samma sak. Känns som 20 fps och lag. Inte bra, inte bra någonstans. Lägg å extrem screeching från 20 st 25 år manhood cringe session i pregame (innan airdrop) och njut av en total fail produkt.

A. Det är en Early acess, förväntade du dig en färdig produkt?
1. Pregame "problemet" existerar i de flesta spel med öppen lobby samt mic.
2. FPS, skumt, jag får 50-60FPS med high på allt
IV. Det är en Early acess.
4. Spelet är awesome imho och har grym potential! (Alla ni andra)
7. Glöm inte att det är Early Acess, optimeringen är långt ifrån klart, men de har gjort grymma förbättringar på bara 3 veckor.

A. Jag är 38 bast, levt länge nog att inse att spelet tekniskt sett är en katastrof även om det är EA.
1. Ja och det är därför jag inte gillar h1z1.
2. Skumt indeed det får inte jag om jag inte hänger i utkanten av kartan med 0 spelare och 0 hus. Dvs netcode fuckar up det.
IV. For sparta!1!
4. Ok, kör på!
7. Ok, kör på!

Trycker du på CTRL + T så stänger du av all voice chat, du kan även ändra så du bara hör teammates. Sånt kan man se med ett enkelt knapptryck i options!

Sen tycker jag att folk som klagar på early access spel är riktigt komiska, självklart är det o-optimerat, det står en hel text om vad early access innebär när du startar spelet.

Och innan du ens klagar på optimering kanske du borde kolla patch notes och lite mer info. Senaste dom har skrivit om optimering är:

Initial Performance Improvements:
Key Objectives
• To reduce the overload on the CPU, and make sure that the GPU performs to its full capability

Expected Results
• Frame rates will be stable even when in high-density areas
• Get higher frame rates across all graphic options

ETA: Apr. 14th (Expected to take roughly 5 weeks)

Det lovar gott om devsen redan snackar om optimering och till och med har en timestamp på det tycker jag.

Skratta på, det har vart alpha/beta av spelet i månader. De har plockat ner pre-orders, det känns mer som en "release". EA är idag ett sätt att säga "ok vi släpper men skyll inte på oss om det inte fungerar", lite som en launch var förr i tiden. Server problem och ikke optimerat.

Det har varit i alpha/beta i 9 månader totalt, 9. Att dom kommit så här långt på bara 9 månader är ganska otroligt.

Och sen nej, det kan jag inte hålla med om att Early Access handlar om. Det handlar ju mer om att utvecklarna vill ha folkets hjälp för en snabbare process inom utvecklingen. Saken är att EA har fått riktigt kasst rykte eftersom flera utvecklare har totalt skitit i deras spel efter att dom släppt det. Tar H1Z1 som ett exempel, och DayZ, de spelen har varit ute i ca 3-4 år och har knappt kommit någonstans överhuvudtaget, de har tagit sina pengar och slackat. Medans detta spel har varit ute i 9 månader och känns redan mer välpolerat än båda av dem spelen kombinerat, plus att man verkligen märker hur mycket passion utvecklarna har för Battlegrounds, dom VILL att det ska lyckas. Tycker iallafall dom är ett bra exempel på hur EA ska fungera egentligen.

Marknaden har förändrats markant senaste 30 åren. De tar betalt altså "säljer" de en produkt, hitta 1 marknad som beter sig på samma sätt som inte får kritik för det. Har inte splat DayZ men har ca 600 timmar i H1Z1, det började som ett hobby projekt och sen fiuck de en liten budget av Sony för att köra vidare på det och efter de släpptes så stöp man budgeten som vanligt med publishers, håller med om att det kunde vara fler patchar i spelet men säg inte att de inte älskade projketed när de arbetade fram hela projektet på sin fritid från början, det var inte deras fel att det vart så stort och sen ströps det, tro fan man tappar orken då.

Tycker inte man kan köra på det dock. Om spelet blir stort och man får så pass mycket cash, använd då för fan dem till att skaffa nytt folk som kan jobba vidare på spelet och göra spelet bättre. Inte bara ta cashen och sen försöka tjäna ännu mer cash genom skins/lådor, helt sjukt.

H1Z1 har liksom varit ute i 3-4 år och så här ser bugg listan ut fortfarande:
Bug list on H1Z1 (not complete)

- No mouse in the menu after alt tabbing
- random game crashes
- random game removals (in waiting lobby)
- game randomly closing in the menu
- lobbies are bugged ( sometimes when playing in a group of five not everyone gets placed in a queue)
- cars that keep driving even after you fully stopped
- guns spawning without ammo
- ammo bugging in the ground
- guns bugging in the ground
- character occasionally spawns without a parachute
- character occasionally spawns in the ground
- cars are not synced correctly
- cars flipping over randomly ( even on flat ground)
- cars losing health without any reason
- very poor performance even on decent systems
- losing hp when jumping from a 4 feet high rock or any other object
- very poor servers
- sometimes doors appear to be locked when in reality they are open
- hitmarkers on dead bodies??
- random disconnects
- bugging through rooftops when landing with a parachute on it
- sometimes you can't click anything in the menu after starting the game
- locked parachute ( can't control where you are flying at)
- locked guns when the server is dying
- fps drops when shooting
- occasionally when pressing the button m for map the game sound disappears and the map does not open
- not being able to open the map
- not being able to open the inventory
- cars randomly exploding
- being able to start a car without using the hotwire function and without keys
- you cannot control on which side you are exiting cars (random)

Other negatives:
- micro transactions
- anticheating system is a joke (Battle Eye)
- bad map design ( objects blocking entrances to buildings)
- netcode/hit reg is a joke

H1Z1 är ett jävligt dåligt exempel på Early Access Utvecklare helt enkelt. Battlegrounds har också blivit stort helt sjukt fort, #1 på twitch men dom tar det så som man borde göra genom att faktiskt jobba vidare på spelet och göra det bättre istället för att försöka tjäna mer cash på att sälja cosmetics.

Medlem
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av hansen:
Skrivet av Elixx:

Oj det här var riktigt jävla kasst optimerad, tur det finns refound.

Edit: In depth. 3770k, SSD, 16 gb ram, 980 ti, får ca 40 fps i bebyggelse, low/ultra samma sak. Känns som 20 fps och lag. Inte bra, inte bra någonstans. Lägg å extrem screeching från 20 st 25 år manhood cringe session i pregame (innan airdrop) och njut av en total fail produkt.

A. Det är en Early acess, förväntade du dig en färdig produkt?
1. Pregame "problemet" existerar i de flesta spel med öppen lobby samt mic.
2. FPS, skumt, jag får 50-60FPS med high på allt
IV. Det är en Early acess.
4. Spelet är awesome imho och har grym potential! (Alla ni andra)
7. Glöm inte att det är Early Acess, optimeringen är långt ifrån klart, men de har gjort grymma förbättringar på bara 3 veckor.

A. Jag är 38 bast, levt länge nog att inse att spelet tekniskt sett är en katastrof även om det är EA.
1. Ja och det är därför jag inte gillar h1z1.
2. Skumt indeed det får inte jag om jag inte hänger i utkanten av kartan med 0 spelare och 0 hus. Dvs netcode fuckar up det.
IV. For sparta!1!
4. Ok, kör på!
7. Ok, kör på!

Trycker du på CTRL + T så stänger du av all voice chat, du kan även ändra så du bara hör teammates. Sånt kan man se med ett enkelt knapptryck i options!

Sen tycker jag att folk som klagar på early access spel är riktigt komiska, självklart är det o-optimerat, det står en hel text om vad early access innebär när du startar spelet.

Och innan du ens klagar på optimering kanske du borde kolla patch notes och lite mer info. Senaste dom har skrivit om optimering är:

Initial Performance Improvements:
Key Objectives
• To reduce the overload on the CPU, and make sure that the GPU performs to its full capability

Expected Results
• Frame rates will be stable even when in high-density areas
• Get higher frame rates across all graphic options

ETA: Apr. 14th (Expected to take roughly 5 weeks)

Det lovar gott om devsen redan snackar om optimering och till och med har en timestamp på det tycker jag.

Skratta på, det har vart alpha/beta av spelet i månader. De har plockat ner pre-orders, det känns mer som en "release". EA är idag ett sätt att säga "ok vi släpper men skyll inte på oss om det inte fungerar", lite som en launch var förr i tiden. Server problem och ikke optimerat.

Det har varit i alpha/beta i 9 månader totalt, 9. Att dom kommit så här långt på bara 9 månader är ganska otroligt.

Och sen nej, det kan jag inte hålla med om att Early Access handlar om. Det handlar ju mer om att utvecklarna vill ha folkets hjälp för en snabbare process inom utvecklingen. Saken är att EA har fått riktigt kasst rykte eftersom flera utvecklare har totalt skitit i deras spel efter att dom släppt det. Tar H1Z1 som ett exempel, och DayZ, de spelen har varit ute i ca 3-4 år och har knappt kommit någonstans överhuvudtaget, de har tagit sina pengar och slackat. Medans detta spel har varit ute i 9 månader och känns redan mer välpolerat än båda av dem spelen kombinerat, plus att man verkligen märker hur mycket passion utvecklarna har för Battlegrounds, dom VILL att det ska lyckas. Tycker iallafall dom är ett bra exempel på hur EA ska fungera egentligen.

Marknaden har förändrats markant senaste 30 åren. De tar betalt altså "säljer" de en produkt, hitta 1 marknad som beter sig på samma sätt som inte får kritik för det. Har inte splat DayZ men har ca 600 timmar i H1Z1, det började som ett hobby projekt och sen fiuck de en liten budget av Sony för att köra vidare på det och efter de släpptes så stöp man budgeten som vanligt med publishers, håller med om att det kunde vara fler patchar i spelet men säg inte att de inte älskade projketed när de arbetade fram hela projektet på sin fritid från början, det var inte deras fel att det vart så stort och sen ströps det, tro fan man tappar orken då.

Tycker inte man kan köra på det dock. Om spelet blir stort och man får så pass mycket cash, använd då för fan dem till att skaffa nytt folk som kan jobba vidare på spelet och göra spelet bättre. Inte bara ta cashen och sen försöka tjäna ännu mer cash genom skins/lådor, helt sjukt.

H1Z1 har liksom varit ute i 3-4 år och så här ser bugg listan ut fortfarande:
Bug list on H1Z1 (not complete)

- No mouse in the menu after alt tabbing
- random game crashes
- random game removals (in waiting lobby)
- game randomly closing in the menu
- lobbies are bugged ( sometimes when playing in a group of five not everyone gets placed in a queue)
- cars that keep driving even after you fully stopped
- guns spawning without ammo
- ammo bugging in the ground
- guns bugging in the ground
- character occasionally spawns without a parachute
- character occasionally spawns in the ground
- cars are not synced correctly
- cars flipping over randomly ( even on flat ground)
- cars losing health without any reason
- very poor performance even on decent systems
- losing hp when jumping from a 4 feet high rock or any other object
- very poor servers
- sometimes doors appear to be locked when in reality they are open
- hitmarkers on dead bodies??
- random disconnects
- bugging through rooftops when landing with a parachute on it
- sometimes you can't click anything in the menu after starting the game
- locked parachute ( can't control where you are flying at)
- locked guns when the server is dying
- fps drops when shooting
- occasionally when pressing the button m for map the game sound disappears and the map does not open
- not being able to open the map
- not being able to open the inventory
- cars randomly exploding
- being able to start a car without using the hotwire function and without keys
- you cannot control on which side you are exiting cars (random)

Other negatives:
- micro transactions
- anticheating system is a joke (Battle Eye)
- bad map design ( objects blocking entrances to buildings)
- netcode/hit reg is a joke

H1Z1 är ett jävligt dåligt exempel på Early Access Utvecklare helt enkelt. Battlegrounds har också blivit stort helt sjukt fort, #1 på twitch men dom tar det så som man borde göra genom att faktiskt jobba vidare på spelet och göra det bättre istället för att försöka tjäna mer cash på att sälja cosmetics.

Det är ju lite det jag menar, de är stort för att de tar H1 publiken och inte har Sony (som drog i h1 förut) bakom sig. Folk hoppas, att det ska bli "h1" fast bättre, det kanske det blir för de har inte samma cash grab, men för mig personligen så köper jag det då vid release istället för just nu ger det sämre prestanda än h1s första alpha tester. Jag spelade H1 väldigt tidigt pga en "slump" att jag spelade Planetside 1 och sen var väldigt aktiv under PS2 alphan. Jag försöker inte vara en hater, jag har inte spelar h1z1 på över 1 år och jag spelade bara survival så inte som jag är salt över Battlegrounds, men orkar inte ge mig in i detta med den prestandan som jag fick.

Medlem

Jag väntar ett tag med detta dyra spel då jag redan har;
DayZ, H1Z1, The Culling och många fler liknande spel.
För 99 kronor så hade jag köpt spelet utan att tveka bara för att testa.

12
Skriv svar