Tidigare utvecklare på Bioware förklarar tekniken bakom Andromedas ansiktsanimationer

Robot
Tidigare utvecklare på Bioware förklarar tekniken bakom Andromedas ansiktsanimationer
Tidigare utvecklare på Bioware förklarar tekniken bakom Andromedas ansiktsanimationer

Makes sense. De ser ju så taskiga ut att det är helt orimligt att de skulle vara handgjorda.

Medlem

Haha så jävla.

Medlem

Tid är pengar - därför släpper man spel i förtid.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Förskräckliga", det låter så jävla överdrivet. Endast de mänskliga karaktärerna som har "förskräckliga" animationer.

Är mer chockad över reaktionerna på animationerna än själva animationerna... Tycker det är så löjligt hur folk orkar lägga tid och energi på att gnälla på något som inte ens är "förskräckligt", ordet gnäll är en underdrift på hur folk egentligen beter sig. Kunde animationerna varit bättre? Självklart kunde dem varit det.
Tycker gamingcommunityn blivit så hemsk på sistone.
Det är som ett enda stort hivemind av negativitet.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

"Förskräckliga", tycker det låter så jävla överdrivet. Endast de mänskliga karaktärerna som har "förskräckliga" animationer.

Är mer chockad över reaktionerna på animationerna än själva animationerna... Tycker det är så löjligt hur folk orkar lägga tid och energi på att gnälla på något som inte ens är "förskräckligt". Kunde dem varit bättre? Självklart kunde dem varit det.
Tycker gamingcommunityn blivit så hemsk på sistone.
Det är som ett enda stort hivemind av negativitet.

Det är ju tyvärr så, det är sällan man letar positiva saker med spel där det finns en eller två negativa saker. Tycker MA:A är ett värdigt köp, om man gillar att skjuta rymdisar.

Medlem

Det enda jag har problem med i det här spelet är UI:n är fruktansvärd men annars älskar jag det!

Förstår ärligt talat inte den massiva kritiken som spelet fått medans t.ex Fallout 4 som har värre ansiktsanimationer får ett pass.Känns som att det är populärt att hata spelet även fast man aldrig spelat det,varför är en gåta.

Medlem
Skrivet av Robez:

Det enda jag har problem med i det här spelet är UI:n är fruktansvärd men annars älskar jag det!

Förstår ärligt talat inte den massiva kritiken som spelet fått medans t.ex Fallout 4 som har värre ansiktsanimationer får ett pass.Känns som att det är populärt att hata spelet även fast man aldrig spelat det,varför är en gåta.

Folk kan inte sluta älska buggfesterna som är Fallout.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Fast nu är inte fallout 4 särskilt älskat av fansen heller. Fast det hade inte en häxjakt efter sig.

Medlem

Håller inte alls med om att animationerna i Fallout 4 är sämre, i ME:A så gör ju karaktärerna grimaser som om de konstant gick och sög på en citronhalva.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

"Förskräckliga", det låter så jävla överdrivet. Endast de mänskliga karaktärerna som har "förskräckliga" animationer.

Är mer chockad över reaktionerna på animationerna än själva animationerna... Tycker det är så löjligt hur folk orkar lägga tid och energi på att gnälla på något som inte ens är "förskräckligt", ordet gnäll är en underdrift på hur folk egentligen beter sig. Kunde animationerna varit bättre? Självklart kunde dem varit det.
Tycker gamingcommunityn blivit så hemsk på sistone.
Det är som ett enda stort hivemind av negativitet.

Som Cooper sa "The audience has grown more discerning..." - vi har blivit mera kräsna, ja. Och varför inte? Man förvantas ha 1060+ GPU etc och gör reklam mest kring animationer och flashiga videos. So why not? De har lyckats förr, varför inte nu? Tekniskt möjligt, bara en fråga om organisation och management beslut.
Själv kan jag bra leva med "mindre bra" animationer, eller bättre sagt mindre realistiska, säg i stil med Elder Scrolls Online eller tom SWTOR, då vet jag vad jag kan förvanta mig och blir inte besviken om det inte är perfekt och - jag köra med en genomsnittligt PC.

Medlem

Tror det har mer att göra med att Bioware (oberoende vilket av teamen) har litet negativt på popularitetsbanken just nu, då brukar det bli så att folk liksom måste peka på hur rätt man har som tycker så vid minsta lilla negativa detalj.

Medlem

Jag tror det var någon här på FZ:a som påpekade just detta som han sa.

Skrivet av 1337Figaro:

"Förskräckliga", det låter så jävla överdrivet. Endast de mänskliga karaktärerna som har "förskräckliga" animationer.

Är mer chockad över reaktionerna på animationerna än själva animationerna... Tycker det är så löjligt hur folk orkar lägga tid och energi på att gnälla på något som inte ens är "förskräckligt", ordet gnäll är en underdrift på hur folk egentligen beter sig. Kunde animationerna varit bättre? Självklart kunde dem varit det.
Tycker gamingcommunityn blivit så hemsk på sistone.
Det är som ett enda stort hivemind av negativitet.

Jag tycker dom är förskräckliga, och det gör mig lite upprörd att dom även nu erkänner att det handlade om tid. Detta fick mig att avstå från att köpa spelet. Kan tyckas löjligt då spelet handlar om att spela spelet, men med en sådan uppvisning så vet man inte vilka fler saker som de inte lagt ner mer tid på. Jag klarar också helt enkelt inte av att se dom animationerna, totalt urusla, som får en att skratta istället för att fokusera på vad som händer.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

"Förskräckliga", det låter så jävla överdrivet. Endast de mänskliga karaktärerna som har "förskräckliga" animationer.

Är mer chockad över reaktionerna på animationerna än själva animationerna... Tycker det är så löjligt hur folk orkar lägga tid och energi på att gnälla på något som inte ens är "förskräckligt", ordet gnäll är en underdrift på hur folk egentligen beter sig. Kunde animationerna varit bättre? Självklart kunde dem varit det.
Tycker gamingcommunityn blivit så hemsk på sistone.
Det är som ett enda stort hivemind av negativitet.

Fast de är ju förskräckliga och det är inte bara människor utan aliens också. Spelet är dessutom buggigt som stryk, har urkorkad ai och bulletsponge fiender. Writing är inte särskilt bra och voice acting är halvdan.

Medlem

Folk har rätt att tycka vad dem vill och jag säger inte att ni nödvändigtvis har fel. Det är de extrema reaktionerna som jag tycker är så utomordentligt jävla överdrivna bara.

Det är som att folk är förvånade över att ett spel blev lite annorlunda från vad dem hade tänkt sig... Jag kan inte komma på ett enda spel som folk inte gråtit över innan/under release. Tom Witcher hade massor av klagomål för att dem nergraderade grafiken.

Tycker bara det är tragiskt att man inte kan hänga på internet utan att varje jävla ämne människan ska komma på att prata om ska vara fullt av negativitet.

Ambassadör
Xbox

Vilka animationer?


signatur

Jump in.

Medlem

Ser för jävligt ut helt enkelt.

Medlem

Jag har spelet, och jag vill spela det, men kommer avstå. Karaktärseditorn är nog den värsta jag sett sen Oblivion ärligt talat. Animationerna får gärna jobbas på men just nu känner jag att jag helt enkelt kan vänta på att de ska lägga ner lite mer arbete nu efterhand. Synd att det blev så men jag hoppas bara få spela någon dag.

Medlem

Intressant att många ser detta som en skäll till att inte köpa spelet. Finns gott om spel som har mycket sämre kropps och ansikts animationer, sinkat ljud med läpparna mm. men när det gäller detta spel så ska det nämnas som en deal-braker.?!

Känns som man gjort en höna av en fjäder.

KoP
Medlem

Löjligt. Har lirat 4-5 timmar och det är verkligen inget jag stört mig på. Tråkigt för dem som hade sett fram emot ME Andromeda men väljer att hoppa. Deras förlust.

Medlem

Ont om tid? 5 år... jo då så att ehhh!!!

Medlem
Skrivet av employed:

Intressant att många ser detta som en skäll till att inte köpa spelet. Finns gott om spel som har mycket sämre kropps och ansikts animationer, sinkat ljud med läpparna mm. men när det gäller detta spel så ska det nämnas som en deal-braker.?!

Känns som man gjort en höna av en fjäder.

Man har olika krav på olika spel. Mass Effect är enligt mig ett av de som ska prestera betydligt mycket mer än vad det gjort i Andromeda.

Medlem
Skrivet av employed:

Intressant att många ser detta som en skäll till att inte köpa spelet. Finns gott om spel som har mycket sämre kropps och ansikts animationer, sinkat ljud med läpparna mm. men när det gäller detta spel så ska det nämnas som en deal-braker.?!

Känns som man gjort en höna av en fjäder.

Alla kanske inte spelar dom andra spelen som har sämre kropps och ansiktsanimationer. Jag har faktiskt inte sett något spel som har sämre ansiktsanimationer än detta, när det gäller spel efter 2010. Jag vill inte slösa pengar på ett spel som inte ser färdigt ut, och speciellt inte på ett spel som har något som ser sämre ut än vad spel gjorde för flera år sedan. För mig är animationerna så dåliga så att jag kan inte ens koncentrera mig på scenerna. Det går helt enkelt inte. Riktigt urusla. Ush. Gör om!

Skrivet av 1337Figaro:

Tycker bara det är tragiskt att man inte kan hänga på internet utan att varje jävla ämne människan ska komma på att prata om ska vara fullt av negativitet.

Vet inte vilken verklighet du lever i, men så är det ute i det riktiga livet också. Du låter lite naiv. Alla tycker olika, finns inte en chans att alla kan tycka lika.

Medlem

Jag stör mig på animationerna, att ett så pass stor spel som ME:A har så dåliga animationer är riktigt kasst. Spelet ser inte klart ut. Jag fokuserar ibland mer på animationerna än på vad som händer. Även ljuset/skuggorna, framför allt i ansiktena, ser för jävligt ut ibland. Men jag gillar ändå spelet som helhet och kommer säkert spela klart det.

Skribent
Skrivet av nils45:

Jag tror det var någon här på FZ:a som påpekade just detta som han sa.

Skrivet av 1337Figaro:

"Förskräckliga", det låter så jävla överdrivet. Endast de mänskliga karaktärerna som har "förskräckliga" animationer.

Är mer chockad över reaktionerna på animationerna än själva animationerna... Tycker det är så löjligt hur folk orkar lägga tid och energi på att gnälla på något som inte ens är "förskräckligt", ordet gnäll är en underdrift på hur folk egentligen beter sig. Kunde animationerna varit bättre? Självklart kunde dem varit det.
Tycker gamingcommunityn blivit så hemsk på sistone.
Det är som ett enda stort hivemind av negativitet.

Jag tycker dom är förskräckliga, och det gör mig lite upprörd att dom även nu erkänner att det handlade om tid. Detta fick mig att avstå från att köpa spelet. Kan tyckas löjligt då spelet handlar om att spela spelet, men med en sådan uppvisning så vet man inte vilka fler saker som de inte lagt ner mer tid på. Jag klarar också helt enkelt inte av att se dom animationerna, totalt urusla, som får en att skratta istället för att fokusera på vad som händer.

Ska förtydligas att han är en tidigare anställd. Så det är inget officiellt uttalande. Däremot har han haft en ledande roll i styra animationerna i Mass Effect 1 och 2, så han vet nog sina grejer.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av 1337Figaro:

Tycker bara det är tragiskt att man inte kan hänga på internet utan att varje jävla ämne människan ska komma på att prata om ska vara fullt av negativitet.

Vet inte vilken verklighet du lever i, men så är det ute i det riktiga livet också. Du låter lite naiv. Alla tycker olika, finns inte en chans att alla kan tycka lika.

Om du verkligen tycker verkligheten är lika negativ som internet så tycker jag väldigt, väldigt synd om dig. Rekommenderar starkt ett miljöombyte.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av employed:

Intressant att många ser detta som en skäll till att inte köpa spelet. Finns gott om spel som har mycket sämre kropps och ansikts animationer, sinkat ljud med läpparna mm. men när det gäller detta spel så ska det nämnas som en deal-braker.?!

Känns som man gjort en höna av en fjäder.

Alla kanske inte spelar dom andra spelen som har sämre kropps och ansiktsanimationer. Jag har faktiskt inte sett något spel som har sämre ansiktsanimationer än detta, när det gäller spel efter 2010. Jag vill inte slösa pengar på ett spel som inte ser färdigt ut, och speciellt inte på ett spel som har något som ser sämre ut än vad spel gjorde för flera år sedan. För mig är animationerna så dåliga så att jag kan inte ens koncentrera mig på scenerna. Det går helt enkelt inte. Riktigt urusla. Ush. Gör om!

Skrivet av 1337Figaro:

Tycker bara det är tragiskt att man inte kan hänga på internet utan att varje jävla ämne människan ska komma på att prata om ska vara fullt av negativitet.

Vet inte vilken verklighet du lever i, men så är det ute i det riktiga livet också. Du låter lite naiv. Alla tycker olika, finns inte en chans att alla kan tycka lika.

Alien Isolation, brilliant spel , sämst ansiktsanimationet.. finns mängder med spel..

Medlem

Det er nok noe galt med riggingen tenker jeg.

Man kan se på en del ansiktsanimasjoner, at munnen beveger seg unaturlig mye utover. Dette har nok ikke med algoritmer å gjøre vil jeg tro.

Medlem

Låter bara som att dom är oerfarna och dåliga på sitt jobb


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av employed:

Intressant att många ser detta som en skäll till att inte köpa spelet. Finns gott om spel som har mycket sämre kropps och ansikts animationer, sinkat ljud med läpparna mm. men när det gäller detta spel så ska det nämnas som en deal-braker.?!

Känns som man gjort en höna av en fjäder.

Alla kanske inte spelar dom andra spelen som har sämre kropps och ansiktsanimationer. Jag har faktiskt inte sett något spel som har sämre ansiktsanimationer än detta, när det gäller spel efter 2010. Jag vill inte slösa pengar på ett spel som inte ser färdigt ut, och speciellt inte på ett spel som har något som ser sämre ut än vad spel gjorde för flera år sedan. För mig är animationerna så dåliga så att jag kan inte ens koncentrera mig på scenerna. Det går helt enkelt inte. Riktigt urusla. Ush. Gör om!

Skrivet av 1337Figaro:

Tycker bara det är tragiskt att man inte kan hänga på internet utan att varje jävla ämne människan ska komma på att prata om ska vara fullt av negativitet.

Vet inte vilken verklighet du lever i, men så är det ute i det riktiga livet också. Du låter lite naiv. Alla tycker olika, finns inte en chans att alla kan tycka lika.

Och jag vet inte vilken verklighet du lever i. Att jämföra internet med verkliga livet, det är som att så fort någon människa skulle säga något skulle alla människor i närheten komma upp och skrika i nyllet på en. Att vara anonym får personer som vanligtvis verkar glada och snälla att bete sig som svin.

Jag tror inte det är bra för din hälsa att leva i en verklighet som är lika hektisk som internet. Du kanske borde göra ett miljöombyte innan du går in i väggen.

Sen förstår jag inte ditt tankesätt så förklara gärna. Kunde du inte spela spel som släpptes innan 2010 pga dåliga animationer? Eller anser du att eftersom vi lever i en mer utvecklad tid är det oacceptabelt att det är så "dåligt". Bara för att utvecklingen gått framåt så har något som funkat förut, slutat att funka för dig för att någon konstig anledning?

Alla är olika men den logiken går tyvärr inte hem hos mig. Om 30 år antar jag att du inte kommer kunna spela ett spel om det inte ser fotorealistiskt ut. Hur fan gör du när du ska spela ett gammalt spel?

12
Skriv svar