Starcraft får officiell remaster-utgåva!

Robot
Medlem
Starcraft får officiell remaster-utgåva!
Citat:

Blizzard har tidigare pratat om att återuppliva andra klassiska titlar. Vilken annan remaster skulle du vilja se från företaget?

Rock N' Roll Racing!

EDIT: Jag ångrar mig! Ge mig Warcraft III: Remastered!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Citat:

Blizzard har tidigare pratat om att återuppliva andra klassiska titlar. Vilken annan remaster skulle du vilja se från företaget?

Blackthorne!!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Typ alla deras gamla spel ^^

Medlem

Det är åtminstone inte en hemsk in-game hyllning som de gjorde med stackars Diablo i D3. Varför kunde de inte göra en riktig Diablo remaster istället? Eller ännu hellre, en Diablo II remaster.

Även om D3 nu är rätt ok och spelbart så har Blizzard misslyckats med den spelserie jag gillar mest av alla Blizzards spel.

Medlem
Skrivet av Buio:

Det är åtminstone inte en hemsk in-game hyllning som de gjorde med stackars Diablo i D3. Varför kunde de inte göra en riktig Diablo remaster istället? Eller ännu hellre, en Diablo II remaster.

Även om D3 nu är rätt ok och spelbart så har Blizzard misslyckats med den spelserie jag gillar mest av alla Blizzards spel.

Vem vet, det kanske kommer?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:

Vem vet, det kanske kommer?

Håller tummarna!

Medlem

Lost Vikings! Har inte lirat det själv men verkar skoj.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Gärna Warcraft 2, 3 och D2 med
Om inte annat så vill jag gärna ha alla dom spelen i Blizzard Launchern så man slipper ladda ner "downloaders" när man vill ominstallera.

Medlem
Skrivet av Buio:

Det är åtminstone inte en hemsk in-game hyllning som de gjorde med stackars Diablo i D3. Varför kunde de inte göra en riktig Diablo remaster istället? Eller ännu hellre, en Diablo II remaster.

Även om D3 nu är rätt ok och spelbart så har Blizzard misslyckats med den spelserie jag gillar mest av alla Blizzards spel.

Jag håller verkligen med. Det där var skit (man visste det typ på förhand när dom gör så), gör en riktig remake i stället, av ett av dom bästa ARPGs som gjorts.

När dom ändå håller på, styr upp WC2 med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

CJ
Medlem
Skrivet av Raid25:

Gärna Warcraft 2, 3 och D2 med
Om inte annat så vill jag gärna ha alla dom spelen i Blizzard Launchern så man slipper ladda ner "downloaders" när man vill ominstallera.

Avstängd
Medlem

Undrar om de uppdaterar videorna mellan uppdragen också?

Medlem
Skrivet av Raid25:

Gärna Warcraft 2, 3 och D2 med
Om inte annat så vill jag gärna ha alla dom spelen i Blizzard Launchern så man slipper ladda ner "downloaders" när man vill ominstallera.

Оm de släpper d2 i remaster så kommer d3 RoS dö ut rätt fort


signatur

I got an offer you cant refuse!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Raid25:

Gärna Warcraft 2, 3 och D2 med
Om inte annat så vill jag gärna ha alla dom spelen i Blizzard Launchern så man slipper ladda ner "downloaders" när man vill ominstallera.

Оm de släpper d2 i remaster så kommer d3 RoS dö ut rätt fort

Tveksamt. Finns mycket med D3 som gör det roligare och enklare att spela. Bara det faktum att du måste spela igenom spelet 3 gånger för att komma till slutet är nog det sämsta med den typen av spel.

Kommer ju givetvis finnas folk som gör hoppet, men tror inte det håller i längden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Warcraft 3 + The Frozen Throne med HD texturer.. Warcraft 3 + The Frozen Throne med HD texturer.. Warcraft 3 + The Frozen Throne med HD texturer..........................

Eller Warcraft 4 med Burning Legion som femte ras. Och behåll hjältesystemet såklart! Men lär aldrig hända med jävla skit wow är levande..................


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

D2 nästa snälla söta rara blizzard. Så mycket skräp och misstag ni spottat ur er på senare år, gör åtminstone något rätt!! På tusen fel kan ni väl göra ett rätt!

Medlem

Hade högre förhoppningar på utseendet. Visst, det ser snyggt ut så, men animationerna var ju stela som aset. Förstår att det skulle bli ett större jobb att börja animera om dessa, men ska man nu göra det kan man väl göra det rätt.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Undrar om de uppdaterar videorna mellan uppdragen också?

"That's what I call cold fusion!"

Blackthorne vore coolt i remastered

Moderator | Testpilot
Skrivet av jocksson:

D2 nästa snälla söta rara blizzard. Så mycket skräp och misstag ni spottat ur er på senare år, gör åtminstone något rätt!! På tusen fel kan ni väl göra ett rätt!

Late game har de ändå fixat riktigt bra med D3 må jag säga. Mycket roligare med alla missions där och rifts än att grinda sista bossen och diverse i D2 over and over.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Warcraft II var coolt på sin tid, tillbringade många timmar vid min Macintosh 8200 på 120MHz. Sen gillade jag inte Warcraft III på samma sätt.

Warcraft II borde passa surfplatteformat.

Medlem

Detta med gamla titlar i ny version, me like alot. Hoppas andra spelutvecklare hoppar på samma tåg (Microprose, tittar på dej angående x-com från -93 tack ^_^)


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Känns som att de gör helt rätt här för en remaster; behåller i princip all spelmekanik intakt och polerar ytan så gott det går.

Nu är det mycket fokus på HD osv men även grejer som att slippa sitta och dona med portforwarding för att man ska kunna hosta matcher på t.ex. ICCUP och liknande sänker förhoppningsvis tröskeln för nya spelare. Även riktig matchmaking ("Find game" istället för att vänta på att någon ska joina i lobbyn när man väl lykats portforwarda...) kommer ju vara ett jäkla lyft.


signatur
Medlem

Diablo 1 på svenska remaster! Alla ncper ska ha östgötsk dialekt!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Bara de nu inte förstör siege tank kaboomen, bästa ljudet i spelvärlden. Någon som vet var man kan få tag på det? Hittat de flesta ljuden i spelet men inte det (när siege tank i siege mode skjuter).
Tämligen ointresserad av allt annat B gjort, men SC är/var grymt. Kanske skulle kunna få mig att ta tag i tvåan och spela igenom också, ligger och samlar damm i fysisk kopia, ingen aning om vad mitt lösenord är längre.

Geeks Gaming

Hoppas BW är inkluderat och att det bara kostar runt 300kr

Medlem

Det kommer bli kung, jag betalade 15 dollar tror jag för BW genom Blizzard nyligen. Det kanske inte borde vara mycket dyrare än det?

Medlem

De har alltså så slut på nya idéer att de måste göra som alla andra den här generationen, remakes every fucking day. Varför inte göra nya saker istället? Ge oss ett nytt Warcraft spel, ge oss någonting helt nytt som Overwatch, ett nytt action RPG utan Diablo eller skit i Warcraft, ett helt nytt RTS istället. Inte det? Nej ni ska mjölka gamla spel istället för att göra något nytt? Ok... sure... gör så.

Medlem
Skrivet av jocksson:

D2 nästa snälla söta rara blizzard. Så mycket skräp och misstag ni spottat ur er på senare år, gör åtminstone något rätt!! På tusen fel kan ni väl göra ett rätt!

Jag vet inte om du existerar under en sten eller något alls...

Personligen är jag inte så pass hype alls. Hade velat se detta med SC2 sprites, HUD och allt annat så att de standardiserar hela spelet men istället så putsar de upp grafiken and thats about it :S Hmm... Inte så värst imponerad.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

12
Skriv svar