Årets E3 blir stort enligt Nintendo

Robot
Årets E3 blir stort enligt Nintendo
Avstängd
Årets E3 blir stort enligt Nintendo

Fyfan vad glad jag blev nu.

Smash Bros Switch, Mario Party switch, Mario Fotball, etc.... Hoppas.

Medlem

Säkert.

Men man kan ju alltid hoppas.

twm
Medlem

Allt som kom till wii u fast switch

Medlem

Ett Mario party som går tillbaka som det var förut vore kanon!

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Fyfan vad glad jag blev nu.

Smash Bros Switch, Mario Party switch, Mario Fotball, etc.... Hoppas.

Så länge de går tillbaka till det gamla formatet på Mario Party så är jag glad, för de senaste två är helt jävla värdelösa.

Medlem
Medlem

5-6 switch!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mm........ Det låter stort när katten skiter......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Om Nintendo ska stå på scen på E3 så vet vi att något stort och efterlängtat är på gång. Metroid och F-Zero!!

Medlem

Minecraft switch!

Medlem
Skrivet av twm:

Allt som kom till wii u fast switch

Ja Tack!

Hoppas på detta till Switch: Metroid, Pikmin, Mario sports, Star Fox, Advanced Wars, Animal Crossing, F-Zero, Zelda multiplayer spel, Donkey Kong, Kid Icarus, Pilot Wings....

Medlem

Ett nytt nintendogs

Medlem

Ett Monster Hunter till Switch eller MHXU till 3DS vore nice, då finns det iaf två spel som argumenterar för att jag bör skaffa en Switch

Medlem

Jag håller tummarna för ett Gamecube till Virtual Console. Det skulle i så fall bli det starkaste argumentet för mig att skaffa Switch.

Skrivet av Bojkott:

Om Nintendo ska stå på scen på E3 så vet vi att något stort och efterlängtat är på gång. Metroid och F-Zero!!

..till mobilen!

Skrivet av MrPeters:

Ett Monster Hunter till Switch eller MHXU till 3DS vore nice, då finns det iaf två spel som argumenterar för att jag bör skaffa en Switch

Monster Hunter XX släpptes ju precis i Japan. Hoppas på ett västerländskt släpp också.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Håller tummarna för Animal Crossing! Blir inte bättre när man kan ha det både på TVn och Handhållet!

Medlem

Snake Rattle n Roll?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ett nytt Metroid skulle inte sitta helt fel!

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Om Nintendo ska stå på scen på E3 så vet vi att något stort och efterlängtat är på gång. Metroid och F-Zero!!

Men skulle Nintendo ens kunna göra ett bra Metroid eller F-Zero längre?

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Bojkott:

Om Nintendo ska stå på scen på E3 så vet vi att något stort och efterlängtat är på gång. Metroid och F-Zero!!

Men skulle Nintendo ens kunna göra ett bra Metroid eller F-Zero längre?

Nej. De har inte gjort något Metroid sedan 2004, och det senaste var en remake. Sedan har andra gjort spelen åt dem. Kolla hur det gick med Other M och Federation Force. Jag tycker att det visar vad vi har att förvänta oss om de ens släpper något nytt spel. Prime-serien i all ära, men jag har en känsla av att Retro har annat för sig.

Så vad är det som ska bli så stort på E3? Ytterligare portar av 5 år gamla spel till Switch?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Det var på tiden att de går "all in" på E3. Känns som de har hållit sig för sig själv, i en hörna med deras speciella "trähus" sändningar...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Trevligt :). Har saknat Nintendos storsatsade konferenser. Hoppas att det inte bara är tomt prat.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Bojkott:

Om Nintendo ska stå på scen på E3 så vet vi att något stort och efterlängtat är på gång. Metroid och F-Zero!!

Men skulle Nintendo ens kunna göra ett bra Metroid eller F-Zero längre?

Nej. De har inte gjort något Metroid sedan 2004, och det senaste var en remake. Sedan har andra gjort spelen åt dem. Kolla hur det gick med Other M och Federation Force. Jag tycker att det visar vad vi har att förvänta oss om de ens släpper något nytt spel. Prime-serien i all ära, men jag har en känsla av att Retro har annat för sig.

Så vad är det som ska bli så stort på E3? Ytterligare portar av 5 år gamla spel till Switch?

Du kan tydligen inte ha kört Metroid Prime 3. Sen så talar du som om Retro vore självständiga, men de ägs av Nintendo. Så om Nintendo vill att de utvecklar ett nytt Metroid så blir de illa tvugen. Det är över 3 år sedan som Retro släppte ett spel, och vid lanseringen så sa de att de jobbar på ett nytt spel till Wii U. Detta spel har hittills inte blivit utannonserat och det kommer inte att släppas till Wii U längre eftersom att den konsolen har gått i pension. Alltså har det ett spel på gång till Switch, och med tanke på att det lär bli en utvecklingstid på minst 4 år så lutar det mot ett AAA-spel, och varför skulle det inte kunna vara Metroid Prime 4?

Och att lyckas med ett bra F-Zero är inte så svårt. Snabba fordon och schyst bandesign. Klart.

Sen så tvivlar jag på att Nintendo, efter 5 års frånvaro, skulle återvända till E3 bara för att visa upp portar. Sånt kan de lika gärna visa i Nintendo Direct vilken dag om året som helst.

Avstängd

Kom igen nu Nintendo!

Visa flera nya spel till era eftertraktade spelserier så kommer Switch att sälja som smör igen och inte bara som vid Zelda-släppet och senare Mario-släppet i December.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag håller tummarna för ett Gamecube till Virtual Console. Det skulle i så fall bli det starkaste argumentet för mig att skaffa Switch.

Skrivet av Bojkott:

Om Nintendo ska stå på scen på E3 så vet vi att något stort och efterlängtat är på gång. Metroid och F-Zero!!

..till mobilen!

Skrivet av MrPeters:

Ett Monster Hunter till Switch eller MHXU till 3DS vore nice, då finns det iaf två spel som argumenterar för att jag bör skaffa en Switch

Monster Hunter XX släpptes ju precis i Japan. Hoppas på ett västerländskt släpp också.

MHXX vore ganska sweet om det kom hit ^_^

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Bojkott:

Om Nintendo ska stå på scen på E3 så vet vi att något stort och efterlängtat är på gång. Metroid och F-Zero!!

Men skulle Nintendo ens kunna göra ett bra Metroid eller F-Zero längre?

Nej. De har inte gjort något Metroid sedan 2004, och det senaste var en remake. Sedan har andra gjort spelen åt dem. Kolla hur det gick med Other M och Federation Force. Jag tycker att det visar vad vi har att förvänta oss om de ens släpper något nytt spel. Prime-serien i all ära, men jag har en känsla av att Retro har annat för sig.

Så vad är det som ska bli så stort på E3? Ytterligare portar av 5 år gamla spel till Switch?

Du kan tydligen inte ha kört Metroid Prime 3. Sen så talar du som om Retro vore självständiga, men de ägs av Nintendo. Så om Nintendo vill att de utvecklar ett nytt Metroid så blir de illa tvugen. Det är över 3 år sedan som Retro släppte ett spel, och vid lanseringen så sa de att de jobbar på ett nytt spel till Wii U. Detta spel har hittills inte blivit utannonserat och det kommer inte att släppas till Wii U längre eftersom att den konsolen har gått i pension. Alltså har det ett spel på gång till Switch, och med tanke på att det lär bli en utvecklingstid på minst 4 år så lutar det mot ett AAA-spel, och varför skulle det inte kunna vara Metroid Prime 4?

Och att lyckas med ett bra F-Zero är inte så svårt. Snabba fordon och schyst bandesign. Klart.

Sen så tvivlar jag på att Nintendo, efter 5 års frånvaro, skulle återvända till E3 bara för att visa upp portar. Sånt kan de lika gärna visa i Nintendo Direct vilken dag om året som helst.

Jag har spelat alla Metroid. Prime 3 är nerdummat som fan i jämförelse med de två andra, men det är inte på långa vägar så uselt som Other M och Federation Force. Nej, Retro är inte självständiga, men det är bara de hos Nintendo som klarar av att göra de spelen (bevisligen). De kan lika gärna sitta och jobba på en uppföljare till Donkey Kong. Med tanke på hur lite kärlek Metroid har fått av Nintendo de senaste 10 åren i all fall så skulle jag inte hålla andan inför årets E3 precis.

Ingenting förvånar mig längre med Nintendo, så om de visar upp just gamla spel i ny skepnad vore inte precis överraskande. Särskilt inte med tanke på det helt horribla spelutbudet de har haft på senare år.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Om det kommer en Pokemon rpg trailer announcement till switch sp blir jag glad

Medlem

Ett donkey kong i 3de person 2 player co-op open world hade varit lite ballt

Medlem

Metroid alá Breath of the Wild och https://www.youtube.com/watch?v=x3kfyZJhC3U
Det ska vi ha!

Medlem

Tvivlar på att det blir särskilt stort. I bästa fall utannonserar de en mängd uppföljare till samma gamla ttrötta ip:n där alla följer samma formula värre än CoD.

12
Skriv svar