Blizzard om Starcraft Remastered: "Att behålla gameplay var vår högsta prioritet"

Robot
Blizzard om Starcraft Remastered: "Att behålla gameplay var vår högsta prioritet"

Utvecklarna berättar hur man återskapar spelet som brukar kallas det mest välbalanserade genom tiderna.

#starcraft-brood-war


Medlem
Blizzard om Starcraft Remastered: "Att behålla gameplay var vår högsta prioritet"

Ja jag gillar detta men jag kan också se det smått tragiska i det. Hur gör man hardcore gamers glada? Ändra ingenting!

Inaktiv

Hade önskat att de hade kunnat släppa något form av valmöjlighet ingame. En med helt oförändrat gameplay för e-sport scenen och en med buggfixar för alla andra när de ändå gör en remaster.

Medlem

Önskar att det kunde ha uppdaterat animationerna med lite fler frames också... Ser fortfarande otroligt hackigt ut tyvärr även om högre upplösning är trevligt.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Hade önskat att de hade kunnat släppa något form av valmöjlighet ingame. En med helt oförändrat gameplay för e-sport scenen och en med buggfixar för alla andra när de ändå gör en remaster.

Kanske för att inte splitta upp spelarbasen?

Medlem

Önskar också att dom uppdaterat animationerna och gjort micron lite smidigare, men då hade det också blivit balans problem, tex att micra marines medics vs lurks hade blivit lättare, vult harass etc.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_319742:

Hade önskat att de hade kunnat släppa något form av valmöjlighet ingame. En med helt oförändrat gameplay för e-sport scenen och en med buggfixar för alla andra när de ändå gör en remaster.

I intervjun skriver de att vissa buggar, sådana som inte blivit en del av hur man spelar Starcraft, kommer att åtgärdas.

Citat:

Two bugs that are planned to be patched are goons getting stuck and the valkyrie sprite bug where if enough valkyries were present on the screen, they would stop shooting because of the sprite limitation bug. Can you please explain which bugs, if any, will be fixed in this release?

Happily, those two bugs will be fixed in Remastered. Some bugs have become ‘features’ over the years, but we found everyone we talked to thought those were good fixes.


signatur
Medlem

Så himla underbart detta!

Medlem

Den här remastern är så onödig. Originalet fungerar utan problem på moderna system. Ge oss en Diablo 2 remaster istället. Det här är double dipping på hög nivå.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Gen
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Den här remastern är så onödig. Originalet fungerar utan problem på moderna system. Ge oss en Diablo 2 remaster istället. Det här är double dipping på hög nivå.

Något säger mig att den dyker upp förr eller senare ändå.

Medlem

Sååå vill ha WC3 HD editon eller WC4 nu. Sen så kan nintendo gärna fixa Melee HD nu också medan remasters är på på tapeten!

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Den här remastern är så onödig. Originalet fungerar utan problem på moderna system. Ge oss en Diablo 2 remaster istället. Det här är double dipping på hög nivå.

Håller verkligen inte med. Det krävs i dagsläget launchers från 3:e part för att det inte ska bli grafikfel i menyerna, problem med widescreen-skärmar och dessutom är det väldigt krångligt att hitta matcher. Det är ju en stor synd att tidernas bästa spel är svårtillgängligt idag.

Visst Diablo 2 (eller ännu hellre WC2/WC3) vore ju trevligt också och jag är nästan säker på att det kommer då de har en grupp på Blizzard som jobbar med att remastra gamla klassiker.

Medlem

BushDoctor: Jag tänkte precis som du, tills jag såg den chockerande nyheten att de har patchat SC BW till version 1.18a!

http://www.teamliquid.net/forum/brood-war/520460-starcraft-v1...

Jag kommer ändå skaffa remaster'n, men det här är ju helt fantastiskt på alla sätt!

Edit: Plus! De har sagt att det kommer vara möjligt att spela på tredje-parts servers utan att hacks/regedit. Brood War kommer tillbaka med besked PLAAGUUU

1
Skriv svar