Battlestations: Midway

Robot
Battlestations: Midway

Berättar farfars far om hur roligt han hade på Stilla havet när han fraggade japaner? Känner du att sjön suger dig till sig? Säger farfars far att du inte är man nog att klara av livet på sjön? Då har du hittat helt rätt.


Medlem
Battlestations: Midway i testlabbet

om man gillar ww2 flygsplans-spel skaffa #IL-2 Sturmovik: 1946 istället

this sucks ... bigtime


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Helt annan genre än IL-2. Tycker spelet ser riktigt roligt ut.

Medlem

Hur grymt som helst till 360n

Medlem

har spelutvecklare idétorka eller? bojkott endas pga att det är wwii tema.

Medlem

Om recensentens recension i avseendet tramsighet är ett mått på hur bra spelet är hellre än recensentens kompetens som sådan, så är det här spelet garanterat ett bottennapp.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:

Om recensentens recension i avseendet tramsighet är ett mått på hur bra spelet är hellre än recensentens kompetens som sådan, så är det här spelet garanterat ett bottennapp.

Vore fint om du talade klarspråk.

För de som vill testa FINNS ett demo i filakrivet.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Väntar på Battle of Britain: Storm of War

Medlem

Det här är riktigt ball men ibland kan det kännas enformigt

Efter man avslutat demot så tänker man detta spelet måste man köpa men sedan tänker man att det kommer bli för enformigt, GE MIG TDU!!!

Medlem
Skrivet av Spectral:

har spelutvecklare idétorka eller? bojkott endas pga att det är wwii tema.

Tro det eller ej - men det finns faktiskt folk som gillar ww2 spel (mig inkluderat då) så kanske du ska bojkotta den - men inte alla andra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

oh, det _ser_ kul ut iallafall

jag älskar WW1 och WW2 spel/fillm/allt som finns.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Spectral:

har spelutvecklare idétorka eller? bojkott endas pga att det är wwii tema.

Det må finnas massvis med ww2-spel men antalet riktigt bra sådana kan fortfarande räknas på ena handens fingrar. Jag är trött på dåliga spel, men inte ww2-spel i allmänhet.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Spectral:

har spelutvecklare idétorka eller? bojkott endas pga att det är wwii tema.

Tro det eller ej - men det finns faktiskt folk som gillar ww2 spel (mig inkluderat då) så kanske du ska bojkotta den - men inte alla andra.

Känns bara som att varje spel är som en till sims-expansion. Inget spel i denna genre tillför verkligen aldrig nåt nytt.

Medlem

Nej, dom borde piffa upp WWII lite. Kanske lite lasergevär, rymdskepp och magi?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Hur stor del är strategi respektive action i det här spelet? Demot vägrar att fungera för mig så jag har inte kunnat ta reda på det själv.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av fisk:

Om recensentens recension i avseendet tramsighet är ett mått på hur bra spelet är hellre än recensentens kompetens som sådan, så är det här spelet garanterat ett bottennapp.

Vore fint om du talade klarspråk.

För de som vill testa FINNS ett demo i filakrivet.

Det är kristallklart för dem som förstår.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Varför slutade du i Marillion, Fisk?

Medlem

Vilken överväldigande respons jag får hehe.:down:


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Baskonceptet är på papper helt otroligt underhållande: simplifierat ww2 sjökrig. Det funkar också, oerhört lätt att spela.
Problemet är det inte finns något att spela! 10 totalt arkadmässiga uppdrag som inte tar mer än 15 minuter var att slutföra (om man bortser från reloads). Du får bara ett par enheter att spela med och kartorna är otroligt torra. Det finns inget taktiskt djup utan allt går ut på att pumpa ut flygplan eller skjuta skjuta med kanonerna. Det är i stort sett CounterStrike med skepp.

Men tro inte att MultiPlayer gör saken så värst mycket bättre? Samma sak, tråkiga kartor och pang pang utan strategi eller taktik och oerhört få val gällande enheter.

Hypen fick det här att se som de ett taktiskt "hearts of iron 2" med bara sjöslagen. Istället så fick vi en kombination av counterstrike gällande innehåll och space invaders gällande spelsätt där man bara pangar en ändlös ström av fi tills man bombar basen som producerar dem. Värdet av spelmomenten är på arkad-maskin nivå allvarligt talat.

Det här kunde ha blivit ett av få framgångsrika ww2 spel som fokuserar på sjöslagen, men eidos lär inte ha ansträngt sig ens en gnutta. Jisses det finns inte ens skrimish mode eller mod-verktyg och det kanske kunde ha räddat spelet!

Inte ens värt att köpa när du ser det i rea korgen, du kommer bara bli arg när du efter 2-4 timmar har spelat klart spelet och börjar tänka på hur bra det kunde ha blivit. Antagligen kommer vi sjöslagsnördar aldrig få ett bra spel... synd för det här hade oerhörd potential.

1
Skriv svar