RTL Winter Games 2007

Robot
RTL Winter Games 2007

Ett vintersportspel som släpps ett år då det inte är vinter-OS? Jag trodde inte det var sant. Men det är det. Och RTL Winter Games 2007 heter det.


Medlem
Testat - RTL Winter Games 2007

Tja, vad jag minns så har aldrig ett OS spel haft speciellt hög kvalite, så man har ju inte särskilt stora förväntningar =P

I min mening (utan att ha prövat spelet) ännu ett exempel där grafiken har gått före spelkänslan...

Bättre att gå ut och åka skidor själv =P

Inaktiv

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=39229 den bilden ser härlig ut! men att man högst får missa 5 portar sedan måste man bryta var ju det sämsta av sämst!


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Winter - orginalet var ju grymt! Vet inte när det kom eller när jag spelade det senast men det var många år sen.
Tråkigt att det inte kan komma några bra nya vintersportspel (undantagit hokey och snowboard) alpina skidor borde ju kunna bli bra. Men jag vet inte om skridskor skulle fungera, lite som att göra ett simningsspel... Where is the action?!?

De gamla Winter- och Summer Games som Epic gjorde på det glada 80-talet var ju fantastiskt roliga.

Flakmonkey
Skrivet av Burzum Mashtar:

De gamla Winter- och Summer Games som Epic gjorde på det glada 80-talet var ju fantastiskt roliga.

Epyx menar du Jo de var helt fantastiska... fattar inte varför det ska vara så svårt att göra ett lika kul sportspel i dessa dagar...

Medlem

Jag instämmer! Dock så tror jag att man var ganska lättroad på den gamla tiden. Sitta och rycka i en spak för att komma runt en bana, kanske lägga sig och köra lite skidskytte nån station, för att sedan fortsätta, fortsätta och fortsätta. Det var då man tröttnade och drog igång Kung-Fu Master istället.


signatur
Medlem

Ski or Die for teh win, där snackar vi spelglädje

Flakmonkey
Skrivet av Åke Vader:

Jag instämmer! Dock så tror jag att man var ganska lättroad på den gamla tiden. Sitta och rycka i en spak för att komma runt en bana, kanske lägga sig och köra lite skidskytte nån station, för att sedan fortsätta, fortsätta och fortsätta. Det var då man tröttnade och drog igång Kung-Fu Master istället.

Grejen med de spelen var ju att de krävde ett visst mått av skicklighet/uthållighet... Tycker att dagens "OS-spel" är på tok för enkla, handlar oftast bara om timing... lite hederlig buttonmashing har ingen dött av och det gör det så mycket roligare att knäcka sina polare ^^

1
Skriv svar