Robot
Nitro Bike

Det var Left Field Productions som tog det klassiska Excitebike och uppgraderade det till Nintendo 64 med gott resultat. Varför skulle de inte kunna göra detsamma till Wii? Av en hel del anledningar, visar det sig.


Medlem
Vi testar Wii-spelet Nitro Bike

Ser ut som en motorstorm kopia med mycket sämre grafik.

Eller så var motorstorm en kopia av de äldre spelen från nitro bike utvecklaren.

Inte särskilt kunnig om detta

Inaktiv

Antagligen kommer någon fanboy till PS3 eller 360 att klaga på Wii nu.

Övrigt väntar jag bara på Mario Kart, inget mer bilspel behövs


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv

Riktigt bra spel.


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Inaktiv
Skrivet av kaptenpirat:

Antagligen kommer någon fanboy till PS3 eller 360 att klaga på Wii nu.

va? ah, du menar att inga Wii spel fått bra betyg och att alla recensioner klagar på att det inte är kul att viffta med kontrollen i 3 timmar och att allt är oprecist?
var det det du menade? eller?..

( ps3 fanboy btw )

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av kaptenpirat:

Antagligen kommer någon fanboy till PS3 eller 360 att klaga på Wii nu.

va? ah, du menar att inga Wii spel fått bra betyg och att alla recensioner klagar på att det inte är kul att viffta med kontrollen i 3 timmar och att allt är oprecist?
var det det du menade? eller?..

( ps3 fanboy btw )

*host* Mario Galaxy

Inaktiv
Skrivet av raslon:

*host* Mario Galaxy

oj, förlåt..glömde skriva det
förutom Mario, Zelda, Metroid .. vad mer .. halo? nej, det är den där konsolen ja .. erm..

yes...

ptr
Medlem

Jag älskar mitt wii, men HATAR alla spel som släpps till det (förutom mario, zelda och resident evil).

Medlem

1993 var på besök innan... de hade ett spel med sig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av kaptenpirat:

Antagligen kommer någon fanboy till PS3 eller 360 att klaga på Wii nu.

va? ah, du menar att inga Wii spel fått bra betyg och att alla recensioner klagar på att det inte är kul att viffta med kontrollen i 3 timmar och att allt är oprecist?
var det det du menade? eller?..

( ps3 fanboy btw )

Delvis det, ja. Men att ett spel är dåligt betyder inte att konsolen är dålig i sig, aaight? "Grafiken suger, böhö".


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv
Skrivet av kaptenpirat:

Antagligen kommer någon fanboy till PS3 eller 360 att klaga på Wii nu.

Övrigt väntar jag bara på Mario Kart, inget mer bilspel behövs

Kan bara säga att det var du som startade det här med fanboys i den här tråden iaf.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Tycker du har helt fel om skarpa kurvor då det enda man behöver göra är att tappa på gasen en gång för att svänga snävare. Tkr spelet är mkt underhållande med 4 lr online iaf

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av raslon:

*host* Mario Galaxy

oj, förlåt..glömde skriva det
förutom Mario, Zelda, Metroid .. vad mer .. halo? nej, det är den där konsolen ja .. erm..

yes...

Lite mysko av en Sony fanboy att använda Halo som exempel

Medlem

alltså man fattade ju att detta var ett skitspel bara till namnet. Jag tycker FZ medvetet recenserar skitspel. Välj ut de som verkar vara vettiga istället för att plocka såna här bajstitlar.
Det finns massa skittitlar till alla de andra konsollerna också, men de tittar man ju inte ens åt.

Inaktiv
Skrivet av Swedenrock:

alltså man fattade ju att detta var ett skitspel bara till namnet. Jag tycker FZ medvetet recenserar skitspel. Välj ut de som verkar vara vettiga istället för att plocka såna här bajstitlar.
Det finns massa skittitlar till alla de andra konsollerna också, men de tittar man ju inte ens åt.

Ibland känns det så faktiskt. Recensera Zack & Wiki och No More Heroes när det kommer.

Inaktiv

Skulle mycket hellre vilja se en recension av Battalion Wars 2

Inaktiv
Skrivet av ptr:

Jag älskar mitt wii, men HATAR alla spel som släpps till det (förutom mario, zelda och resident evil).

hur kan du älska en konsoll när du hatar dom mesta som släpps till det,
Har du ens provat Medal of honor heroes 2 , Metroid prime , exite truck , need for speed carbon och flertalet andra titlar ?

Jag tycker iaf att många av spelen som finns till Wii är riktigt bra,
och möjligtvis gillar Nitro Bike också,

En betygsättning på ett spel är enbart omdömet från en person.
Och det den personen ogillar kan mycke väl andra gilla.
Så betygsättningar ska man ta med en nypa salt, och istället prova själv och bedöma.

Antikvitet
Skrivet av Swedenrock:

alltså man fattade ju att detta var ett skitspel bara till namnet. Jag tycker FZ medvetet recenserar skitspel. Välj ut de som verkar vara vettiga istället för att plocka såna här bajstitlar.
Det finns massa skittitlar till alla de andra konsollerna också, men de tittar man ju inte ens åt.

Vilket löst påhopp, skäms.

Givetvis recenserar vi de stora titlarna, men i den här perioden släpps inte så många stora spel. När de kommer, så kommer vi givetvis recensera även dem. Vi väljer inte medvetet bort större titlar för mindre och tror du det så är du lite knasig. Vill du inte läsa recensioner av mindre spel så tycker jag att du ska låta bli att klicka på recensionslänkarna.

Skrivet av rabajber:

Ibland känns det så faktiskt. Recensera Zack & Wiki och No More Heroes när det kommer.

Givetvis ska vi försöka få in såväl Zack & Wiki som No More Heroes, men inget av spelen har landat på vår redaktion än.

Skrivet av Lusen:

Skulle mycket hellre vilja se en recension av Battalion Wars 2

Den recensionen ligger i pipeline och publiceras på måndag.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag förstår inte hur företag kan ha råd att investera utvecklingspengar i såna här kassa spel?
Vilken QA-avdelning tyckte detta spelet var roligt och bra?

Inaktiv
Skrivet av Lusen:

Skulle mycket hellre vilja se en recension av Battalion Wars 2

Battalion Wars 2 till Wii?
jisses det har man inte hört talas om alls,
kollade upp det spelet lite,
det verkar vara riktigt bra, kul med onlinefunktion också.

Inaktiv
Skrivet av Gamblor:

Jag förstår inte hur företag kan ha råd att investera utvecklingspengar i såna här kassa spel?
Vilken QA-avdelning tyckte detta spelet var roligt och bra?

Man ska inte döma en bok efter dess omslag,

om du inte har provat spelet själv då vet du inte om det är dåligt eller bra,
man ska aldrig döma ut nåt som man bara läst nåt om eller sett några bilder på.

Medlem

Detta är MX MOTOTRAX med nya models juh :s ?
eller hur ?

Inaktiv

GH3 äger på wii! Aldrig lirat GH serien förut.. förren 1 vecka sen. Testa det på datorn med en 360 gitarr, blev såld.

Köpte det till Wii och jag ångrar inte att mina 900 försvann på ett spel. Visst lite kantigt o fult men fan vilket flyt det är <3
Aldrig haft så ont i mina fingrar pga ett tvspel då har man lirat sen mitten av 80-talet!

Medlem

Förstår inte vad alla klagar på, de avgudar Excite truck men hatar detta.. är i princip samma spel fast nu med motorcyklar istället. Själv tyckte jag det var väldans underhållande.

269kr är ju inte hela världen heller..


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Inaktiv
Skrivet av Swedenrock:

alltså man fattade ju att detta var ett skitspel bara till namnet. Jag tycker FZ medvetet recenserar skitspel. Välj ut de som verkar vara vettiga istället för att plocka såna här bajstitlar.
Det finns massa skittitlar till alla de andra konsollerna också, men de tittar man ju inte ens åt.

Om FZ bara skulle recensera bra spel, varför skulle vi då ha någon nytta att läsa de om alla fick full pott?

Skrivet av Urkalak:
Skrivet av kaptenpirat:

Antagligen kommer någon fanboy till PS3 eller 360 att klaga på Wii nu.

Övrigt väntar jag bara på Mario Kart, inget mer bilspel behövs

Kan bara säga att det var du som startade det här med fanboys i den här tråden iaf.

Någon ska starta det.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv

Fett nice måste införskaffas!"

Medlem

Ja du... Vare man är fanboy eller inte så finns det bra och dålig spel till alla konsoler.
Det enda man behöver göra är att undvika dem.

Inaktiv
Skrivet av Strax Dax:
Skrivet av Gamblor:

Jag förstår inte hur företag kan ha råd att investera utvecklingspengar i såna här kassa spel?
Vilken QA-avdelning tyckte detta spelet var roligt och bra?

Man ska inte döma en bok efter dess omslag,

om du inte har provat spelet själv då vet du inte om det är dåligt eller bra,
man ska aldrig döma ut nåt som man bara läst nåt om eller sett några bilder på.

håller med fullt,, jag kanske tycker grafiken och spelet ser dåligt ut, men det hindrar mig inte att testa det :)ser lite skoj ut ändo faktiskt ska lägga händerna om wii remoten och prov lira lite "nitro bike"


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv
Skrivet av Strax Dax:
Skrivet av Gamblor:

Jag förstår inte hur företag kan ha råd att investera utvecklingspengar i såna här kassa spel?
Vilken QA-avdelning tyckte detta spelet var roligt och bra?

Man ska inte döma en bok efter dess omslag,

om du inte har provat spelet själv då vet du inte om det är dåligt eller bra,
man ska aldrig döma ut nåt som man bara läst nåt om eller sett några bilder på.

Strax Dax, vet du hur många kloka saker du har sagt på FZ, väldigt många kloka saker!
Kepp it up!:up:

Inaktiv

Köper hällre mx vs atv untamed om det ska va nå cross spel.

1
Skriv svar