Rayman Raving Rabbids

Robot
Rayman Raving Rabbids

Michel Ancel är tillbaka med ett nytt spel i Rayman-serien, men den här gången handlar det dock inte om ett plattformäventyr utan en samling minispel till Wii. Kan det trots det nå upp till hans tidigare nivåer? Inte riktigt, men det har en hel del goda sidor.


Medlem
Testat - Rayman: Raving Rabbids

men varför finns det bara fjolliga spel till Wii!? Kan dom inte gör några snaskiga fps med mycket blod?

Inaktiv

Kommer ett Resident evil spel... Så det är bara att hålla hårt om wii kontrollen.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

nj
Medlem
Skrivet av DreadX:

men varför finns det bara fjolliga spel till Wii!? Kan dom inte gör några snaskiga fps med mycket blod?

Du menar som Call of Duty 3 och Red Steel som redan är släppt, eller spel som Far Cry: Vengeance eller Metroid Prime 3: Corruption som kommer snart? Förvisso så kan väl blodsmängden diskuteras, men fortfarande...

Nåväl, tillbaka till topic då.
Efter att ha sett reklamen för spelet så kan man ju inte undgå att bli rejält nyfiken på det, men ja... kan väl om inte annat tänkas vara ett rätt skoj partyspel med vänner att dömma av recensionen

Inaktiv
Skrivet av Outzider:

Kommer ett Resident evil spel... Så det är bara att hålla hårt om wii kontrollen.

Enda gången då jag tycker det kan vara ursäktbart att kasta kontrollen på skärmen. Jag skulle göra det sekunden innan jag springer ut ur rummet skrikandes som en liten flicka, osäker om den dog av att jag kastade kontrollen eller om jag måste in dit och kasta hela konsollen.

Inaktiv

förstod inte av recensionen, vilken plattform var det testat till?

för det verkar ju (efter att ha sett trailers med galna kaniner ) som ett sjukt roligt spel till wii...


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

nj
Medlem
Skrivet av Jonathan:

förstod inte av recensionen, vilken plattform var det testat till?

för det verkar ju (efter att ha sett trailers med galna kaniner ) som ett sjukt roligt spel till wii...

Själva "huvudrecensionen" var för Wii-versionen av spelet (vilket står på högra sidan av recensionen; Konsol: Wii), sedan så var det dock en inforuta som la till lite info om PC-versionen i slutet.

Medlem

Jag tycker det är ett bra spel men har nog bara kommit till den punkt då de börjar upprepa spelen. Skaffade dock spelet för att jag tror kaninerna kan få en härlig stämning på festen Jag skulle ge det en 4a faktiskt, kanske mycket men har inte lirat GC så klagar inte på grafiken. Priset för Wii borde ligga på 400 kr, är väl de jag tycker det är värt.
DAAAHHHHHHH!!!!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Och jag tycker alla spel ska kosta 4 kr st. Men nu måste man tänka realistiskt. Omöjligt för någon konsoll o säljas för ett sånt lågt pris.

Medlem

Rayman till PS1 är ett av mina all-time favoritspel så jag hoppas verkligen på att detta är roligt(iom att jag snart får min Wii )

Medlem

Grymmt ball att sitta och titta på någon som spelar spelet där man ska pumpa morotsjuice och spruta på kaninerna hehe, tekniken sitter ju där om man säger så ;P


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Jag brukade bita i min när det gick riktigt dåligt =P


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Första Rayman-spelet till Playstation är än idag helt fantastiskt. Samma gäller 2:an också faktiskt. I alla fall till N64.


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Flakmonkey
Skrivet av Fingal:

Första Rayman-spelet till Playstation är än idag helt fantastiskt. Samma gäller 2:an också faktiskt. I alla fall till N64.

Jomenvisst, det är ju därför det är lite synd att se Rayman degraderad till en samling minispel Så köp alltså inte Raving Rabbids om ni förväntar er ett plattformsäventyr

Medlem

Man får ju bara be att det kommer lite goa titlar snart. De flesta Wii spel har fått undermåliga betyg förutom Zelda.

Medlem

De får nog mest undermåliga betyg för att de jämförs för mycket med vad som finns i den förra generationen. Alla spel till Wii som är släppta idag innebär helt nytt sätt att spela på vilket egentligen borde "nollställa" ev. jämförelser med förra generationens kontroller.

Det blir istället en smaksak om man gillar kontrollen eller inte. Vissa anammar den direkt och njuter av spelen på en helt annan nivå medan inbitna knapptryckare har svårt att mästra den nya kontrollen utan att få avsmak i munnen. Jag skulle ta de flesta recensioner med en nypa salt, för det är faktiskt somNintendo själva säger; man måste spela själv för att förstå!


signatur

- r4z0r -

Flakmonkey

Jag tycker kontrollen är underhållande, men den kan inte ensam rädda vad som i grund och botten är rätt innehållslösa och i många andra aspekter riktigt svaga spel. Rayman Raving Rabbids får betyget det får tack vare kontrollen, inte på grund av den. För min egen del kan jag bara säga att samma sak gäller övriga Wii-spel som jag haft möjlighet att testa.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Fingal:

Första Rayman-spelet till Playstation är än idag helt fantastiskt. Samma gäller 2:an också faktiskt. I alla fall till N64.

Jomenvisst, det är ju därför det är lite synd att se Rayman degraderad till en samling minispel Så köp alltså inte Raving Rabbids om ni förväntar er ett plattformsäventyr

Hosnos: Vilket spel tycker du är roligast då isf? Wii Play eller Raving Rabbids " Vet att man får en extra kontroll med Wii Play" Men själva spelparty glädjen.... Eller sopar Wario hem allt?

Tycker att det är lite väl mycket småspels koncept nu i början, aja kan ju bero på att det är ett helt nytt koncept för en konsol

Flakmonkey
Skrivet av Meshii:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Fingal:

Första Rayman-spelet till Playstation är än idag helt fantastiskt. Samma gäller 2:an också faktiskt. I alla fall till N64.

Jomenvisst, det är ju därför det är lite synd att se Rayman degraderad till en samling minispel Så köp alltså inte Raving Rabbids om ni förväntar er ett plattformsäventyr

Hosnos: Vilket spel tycker du är roligast då isf? Wii Play eller Raving Rabbids " Vet att man får en extra kontroll med Wii Play" Men själva spelparty glädjen.... Eller sopar Wario hem allt?

Tycker att det är lite väl mycket småspels koncept nu i början, aja kan ju bero på att det är ett helt nytt koncept för en konsol

Rayman helt klart. Wario har ju inte släppts här ännu, kommer först i januari, så det kan nog vara ett alternativ om du vill vänta. Sen har du ju Super Monkey Ball också som väl är ett av lanseringsspelen som fått bäst betyg efter Zelda.

Medlem

Bra sugen på en Wii, men frågan är om det blir en till Gamecube med väldigt få spel som passar mig. Jag vill ju verkligen ha Zelda och Wario, men sen vet jag inte, det är trots allt bara handkontrollen som gör Wii speciell.
Jag fattar inte varför inte Nintendo lägger ner lite mer på att göra en äkta "next-gen"-konsol, det skadar inte att ha avancerad grafik i spel idag.


signatur
Medlem

Screensen som man kan kolla på i recensionen måste vara från PCversionen antar jag? Ser väl inte så bra ut på Wii..

Medlem

Det ser inte fult ut på Wii, det är inte ett NES.... Det har bara mindre effekter och inte samma högupplöste texturer som 360 och PS3 kan ha.. men det är inte fult som folk verkar tro


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det ser förjävlit ut...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

dom förstörde hela rayman serien med detta inga figurer förutom rayman finns med från dom gamla spelen värdelös historia (rayman sitter på picknick så kommer kaninerna och rövar bort honom och hans vänner) det är inte rayman stil på spelet och det är totalt värdelösa minispel och inget plattforms spel som det brukade vara och totalt värdelösa designade figurer inte lika snyggt som i rayman 3:hoodlum havoc och det har blivit mycket mer barnsligt. Dom arbetade på ett annat spel medans dom gjorde detta, så det dom redan hadde utvecklat på detta spel avslutade dom inte så dom lät en japansk-studio gjöra klart det så dom ändrade allt och det verkar som dom försökte jobba hårt med att gjöra det sämsta spelet någonsin och dom lyckades. Allt man kan säga med detta spel är att det är som att skaparna till detta kunde lika gärna ha struntat att gjöra denna skit än att förstöra en spelserie totalt!!
R.I.P Rayman. :down::down::down::down::down:


signatur

I'm the broken one who fixed it.

1
Skriv svar