Galactic Assault: Prisoner of Power

Robot
Galactic Assault: Prisoner of Power

Då var det dags. Jag sätter mig vid dumburken som vanligt och denna gång installerar jag Galactic Assault, ett namn med mäktig klang och spännande spelidé - på pappret. Låter som att laserkrig och annan intressant rymdkrigsföring är på gång. Men vänta lite… Haha, jag måste ha startat fel program, detta är ju ett andravärldskrigsspel... Eller?


Medlem
Galactic Assault: Prisoner of Power förkollat
Citat:

Sättet de lyser upp eldavstånd på (hur långt du kan skjuta) och hur långt du kan flytta enheterna visas i en kantig och så illröd färg att inte ens Ernst skulle vilja måla sommartorpet med den.

Vad får ni allt ifrån?

Det här känns som ännu ett bakåtsträvande RTS. :/

Inaktiv

Nja, det är inte riktigt ett RTS utan mer ett Wargame i stil med Panzer General och Amiga-spelet Battle Isle; så referenserna till RTS känns inte helt aktuella.

De som spelat tidigare spel av Wargaming, tex Massive Assault kommer säkerligen att båda känna igen sig och uppskatta spelet.

mvh
Fredrik, Paradox
(Utgivare av GA)


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Tyckte det såg rätt kul ut

Medlem
Skrivet av Fredrik II:

Nja, det är inte riktigt ett RTS utan mer ett Wargame i stil med Panzer General och Amiga-spelet Battle Isle; så referenserna till RTS känns inte helt aktuella.

De som spelat tidigare spel av Wargaming, tex Massive Assault kommer säkerligen att båda känna igen sig och uppskatta spelet.

mvh
Fredrik, Paradox
(Utgivare av GA)

Ok... förhandstitten fick det att låta som att GA är ett RTS.

Men jag dömer aldrig ut ett spel helt innan jag har testat ett demo. ^^

Medlem

Knasdålig upplösning på flashfilmen, lite svårt att bilda sig en uppfattning med den.

Jag hoppas att porrfilmsmusiken inte kommer att vara med i det klara spelet :\


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

Jag hoppas att porrfilmsmusiken inte kommer att vara med i det klara spelet :\

mhm

Medlem
Medlem

Så jävla Ernst! (roligt uttryck jag hörde på p3 för ett tag sedan)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Vila i frid
Skrivet av Mikaelh:

Ok... förhandstitten fick det att låta som att GA är ett RTS.

Men jag dömer aldrig ut ett spel helt innan jag har testat ett demo. ^^

Jag sa aldrig något om RTS.
Jag skrev omgångsbaserat strategispel.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

1
Skriv svar