Perimeter: Emperor's Testament

Robot
Perimeter: Emperor's Testament

Kaliningradbaserade K-D Lab vädrar i dagarna morgonluft då man står inför lanseringen av uppföljaren till sitt drygt två år gamla strategispel Perimeter. Med undertiteln Emperor's Testament utlovar man en fristående fortsättning som i likhet med sin föregångare gör ett stort nummer av en formbar och föränderlig spelvärld. Läs rapporten från fronten i FZ:s förhandsgranskning.


Medlem
Förspelat - Perimeter: Emperor's Testament

Med rätt pris så kan det vara intressant.
Skulle dock inte tro att det hamnar runt hundringen


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Verkar skit.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

var intressant ett tag, inte mer ;9

Tror inte ens jag hört talas om det.


signatur
Medlem

Perimeter är faktiskt ett av de roligaste RTS-spelen jag spelat de senaste åren. Just det strategiska elementet är mycket intressantare än i många andra RTS tycker jag. Så ge det en chans!

Medlem

Tror att jag har kört föregångaren. Min brist på ett klart minne säger ju dock en del om hur minnesvärd den upplevelsen var

Fast om de tar fullpris för något som de bara har krafsat ihop så är jag inte intresserad, en hundring eller lägre kan jag ta, fast om de kräver 300 - 400 för detta så kan de hellre ta och svälta.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

MFC
Medlem

Dagens ord: BAJS!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Aldrig hört talas om.

Off topic/till fz:
Varför sätta in engelska när det finns utmärkta svenska ord, som ni använder ibland ?
Syftar på "Preview". Varför inte "Förhandstitt"? "Förkik" eller liknande fungerar också. Bara mina två cent iofs

Medlem

Håller fullständigt med. Fast det heter 2 öre


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

Fast om de tar fullpris för något som de bara har krafsat ihop så är jag inte intresserad, en hundring eller lägre kan jag ta, fast om de kräver 300 - 400 för detta så kan de hellre ta och svälta.

Vi tar 199 Kr i butik. Då är det med tryckt manual, i "slip case" (pappersomslag i silver!) och DVD-låda inuti (med CD, manual etc).

Spelet är kanon, och skiljer sig verkligen från mängden bland RTS-liren.

Fredrik (Paradox)


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Låter överkomligt. Hur är manualen? Recensenterna tar ju aldrig upp det, fast i de flesta fall så behövs det ju inte.
Har du själv spelat det eller pimpar du bara produkter?

Lite OT (ok, rätt så mycket): Var inte Paradox Target Games en gång i tiden? Eller om det var Äventyrsspel (kanske samma sak egentligen) med den fantastiska Ä-loggan


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

Låter överkomligt. Hur är manualen? Recensenterna tar ju aldrig upp det, fast i de flesta fall så behövs det ju inte.
Har du själv spelat det eller pimpar du bara produkter?

Lite OT (ok, rätt så mycket): Var inte Paradox Target Games en gång i tiden? Eller om det var Äventyrsspel (kanske samma sak egentligen) med den fantastiska Ä-loggan

Manualen är på cirka 50 sidor (färgtryck ), men kvalitén vet jag inget om eftersom jag aldrig läser manualer 8)

Klart jag måste pimpa våra spel P:ET är dock ett annorlunda RTS med rätt crazy story. Jag blev helt hookad på det när jag var i Moskva på spelmässa. Rätt intensiv spelupplevelse, dvs inget man spelar för att sitta och softa en stund.

Jepp - Paradox har rötterna i gamla Target Games (som ägde varumärket Äventyrsspel) men alla de gamla varumärkena finns nu med Paradox Entertainment (http://www.paradox-entertainment.com) som för 2 år sedan separerades från datorspeldelen Paradox Interactive (http://www.paradoxplaza.com).

Mvh
Fredrik


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Shitbox. I have touched greatness!

Det förklarar ju i alla fall en del. När Paradox först satte igång med dataspel så blev jag lite förvirrad.

Sidan nämner Kult, inte för att det är din sida, men såldes inte det till några froggisar som kallade sig 7th circle eller liknande? Världens bästa RPG för övrigt (innan omarbetningen, dv.s.). Det skulle ni göra ett spel på istället för en massa tråkig historia


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

Shitbox. I have touched greatness!

Det förklarar ju i alla fall en del. När Paradox först satte igång med dataspel så blev jag lite förvirrad.

Sidan nämner Kult, inte för att det är din sida, men såldes inte det till några froggisar som kallade sig 7th circle eller liknande? Världens bästa RPG för övrigt (innan omarbetningen, dv.s.). Det skulle ni göra ett spel på istället för en massa tråkig historia

Är inte säker, men jag tror att 7th circle licensierar rättigheterna till Kult från PE.

Ett spel på Kult vore onekligen coolt, frågan är hur man skulle göra det. Ett MMOG vore bäst av allt förstås

Fredrik


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Fasiken, nytt OT-rekord för min del, vi får maila istället
Annars så tycker jag att kult skulle göra sig som en ny Vampire: The Masquerade ? Bloodlines. Formatet skulle passa spelidén bra.

För att återgå till spelet :O:
Har ni inga paket med ettan (annan utgivare?) eller en billigare nedladdning?
Ursäkta alla frågor, men du får se det som gratisreklam

Åter till VC7?.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

För att återgå till spelet :O:
Har ni inga paket med ettan (annan utgivare?) eller en billigare nedladdning?
Ursäkta alla frågor, men du får se det som gratisreklam

Absolut, all reklam är bra som Bert Karlsson säger

Vi har download-alternativ men sådär vansinnigt mycket billigare blir det inte (risken är att det blir konflikt med återförsäljare), men vi kommer att släppa en "full trial demo" med 2-3 timmars fritt spelande där man själv kan känna om det är värt 200 spänn

Ettan har som sagt annan utgivare och vi har tyvärr inga rättigheter till den.

Mvh
Fredrik


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem
Skrivet av Fredrik II:

Absolut, all reklam är bra som Bert Karlsson säger

A rockstar ate my hamster

En testversion låter förträffligt. Rackarns bra initiativ från er sida, vill jag tillstå.
Är det 2-3 timmar i stöten eller sammanlagt?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Fredrik II:

Absolut, all reklam är bra som Bert Karlsson säger

A rockstar ate my hamster

En testversion låter förträffligt. Rackarns bra initiativ från er sida, vill jag tillstå.
Är det 2-3 timmar i stöten eller sammanlagt?

Jag tror att det går att ladda ner ett par gånger per dator och köra Det är begränsningen tror jag.

F


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

1
Skriv svar