Sins of a Solar Empire

Robot
Sins of a Solar Empire

Världsherravälde. Många har närt drömmen, några har försökt, ingen riktigt lyckats. Kanske tänkte Hitler, Djingis Khan och de gamla korsriddarna för småskaligt. Kanske skulle de ha väntat på Sins of a Solar Empire, realtidsstrategin som inte nöjer sig med mindre än att dominera hela galaxer.


Inaktiv
Sins of a Solar Empire på besök hos FZ.tv

Det här spelet känns inte lika roligt som homeworld, men jag tror jag ger det en chans.

Ps. Wooo, harvest!

Medlem

Japp, var lite besviken på rymdskepps-sidan, känns som Homeworld och Homeworld 2 hade mycket bättre designade skepp med rörliga delar osv. Sins kändes lite stelt att spela rent grafikmässigt, men annars är det ett grymt spel. Helt klart värt ett högt betyg!

Medlem

Perfekt, nu börjar tv recensionerna bli bättre än bra!

Medlem

Tar lång tid... är det verkligen ett - ?
Är ju mycket speltid för pengen då


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Spelet är inte homeworld, det är ett 4x spel. För er som funderar på att spela spelet så kan jag säga att multiplayer är var det här spelet är bäst. Här kommer alla strategiska elemen till sin fullo då AIn inte är särskilt bra. Stardock games (utvecklaren) har även utmärkt support så räkna med patchar en lång tid framöver.

Medlem

Nu börjar ni få igång recensionerna, de håller högre nivå!

Medlem
Skrivet av haido:

Stardock games (utvecklaren) har även utmärkt support så räkna med patchar en lång tid framöver.

Stardock står som utgivare, inte utvecklare. Gänget bakom Sins of a Solar Empire är Ironclad Games.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Nice , bra recension & intressant spel

Inaktiv

Nah, gillar inte rymdspel. Ett undantag är ju Star Wars!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

väldigt bra recension (nu så är ju videorecensionerna nästan i toppklass! ), ser intressant ut, och ett spel som ska avnjutas på lan


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Tycker det är riktigt roligt att köra singleplayer också, perfekt en trist lördagförmiddag, halvbakis


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

vad låg volym det var på denhär rullen

Medlem

Sins är ett himmla roligt spel, men spelets riktiga sida har kommit fram med patcharna som släppts (tex kapitulerar AI:n numera när läget är omöjligt, vilket kommenterades)
och även de enorma möjligheterna att modda spelet gör det otroligt kul. testa tex Mars effect eller Sins Plus som man kan hämta från modding forumet på hemsidan.
multiplayer är helt klart de roligaste, sitta o vara tyst på Vent för o sedan säga, titta vid planet "X" och sedan jumpar man dit med en armada lika kul varje gång
En match tar ungefär hela kvällen, men ack det är kul

Medlem

Inte ens i närheten av GalCiv2 (också från Stardock), men å andra sidan tycker jag alltid att turbaserat gör sig 1000x bättre i strategispel.


signatur
Medlem

Bra recension. Men John, Alpha Centauri kan nog inte räknas som ett 4X-spel. Inte mer än Civilization iaf


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem
Skrivet av Katana:

vad låg volym det var på denhär rullen

kände samma sak, var tvunget att öka rejält för att höra va som sas.

Medlem
Skrivet av McBeaver:
Skrivet av Katana:

vad låg volym det var på denhär rullen

kände samma sak, var tvunget att öka rejält för att höra va som sas.

+1

Medlem

Riktigt bra spel! Måste köras!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Jag skulle ge en 3a


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

låter lite väl mycket som att någon läser rakt av ett papper som skrivits på i 10h...... lite mera snack och mindre uppläsan tack!


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv
Skrivet av nkembo:

låter lite väl mycket som att någon läser rakt av ett papper som skrivits på i 10h...... lite mera snack och mindre uppläsan tack!

Tycker att FZs videorecensioner mognar för varje ny recension som publiceras i formatet. Säga vad man vill om FZs sätt att skriva/hitta nyheter men de utvärderar sitt arbete och tar åt sig "lagom" av konstruktiv kritik (och behåller därmed en egen linje utan att vara totalt ryggradslösa). Personligen tycker jag att en videorecension skall vara saklig och informativ. Precis som denna om SSE var. Meningslöst snackande hittar du på vilken podcast som helst. Googla!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Antikvitet
Skrivet av Nolite:
Skrivet av nkembo:

låter lite väl mycket som att någon läser rakt av ett papper som skrivits på i 10h...... lite mera snack och mindre uppläsan tack!

Tycker att FZs videorecensioner mognar för varje ny recension som publiceras i formatet. Säga vad man vill om FZs sätt att skriva/hitta nyheter men de utvärderar sitt arbete och tar åt sig "lagom" av konstruktiv kritik (och behåller därmed en egen linje utan att vara totalt ryggradslösa). Personligen tycker jag att en videorecension skall vara saklig och informativ. Precis som denna om SSE var. Meningslöst snackande hittar du på vilken podcast som helst. Googla!

Det är ungefär precis vad vi vill åstadkomma, tack för förståelsen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Bra recension. Gillar spelet skarpt. Kör med polarn, co-op mot 2 datorer oftast. Det som är lite jobbigt är att jag alltid har taskigt med kristall dock...

Medlem

Riktigt roligt spel detta! Ett tips bara, vill man vinna snabbt bygger man bara ett par av de där gigantiska kanonerna som skjuter på fiendens planeter. När alla fiendens kolonier är förstörda vinner man och de där kanonerna ser till att fixa det ganska så snabbt

Medlem

Ascension ftw!

Förresten, Alpha Centauri har väl ändå inte så mycket med den här typen av spel att göra? AC är ju (typ) bara Civ i rymden.

tfp
Medlem

Tack för resentionen, men hur kan ni inte kommentera "diplomatin" som i mina ögon var så bristfällig man bara kunde skratta åt det.

"I have a mission for you: gimme cash"

alternativ 1: man betalar, han blir direkt mätbart antal procent mer lojal.

alternativ 2. man betalar inte, och blir anfallen om lojaliteten faller under 30-50%

med tanke på hur det fungerade så blev det ohållbart om man hade uppdrag från alla, och kan uppfylla bara några. vilket leder till att resten av galaxen vill kriga med dig som straff för att du inte lyckades anfalla.

OFFTOPIC:
Alpha Centauri SKULLE ha varit Civ 2, men maxis (sids eget bolag) hade inte rättigheterna till Civ 2, så det fick heta alpha centauri.
AC är i mina ögon långt mycket bättre än alla civspelen.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Riktigt roligt spel detta! Ett tips bara, vill man vinna snabbt bygger man bara ett par av de där gigantiska kanonerna som skjuter på fiendens planeter. När alla fiendens kolonier är förstörda vinner man och de där kanonerna ser till att fixa det ganska så snabbt

För det första så tar det ett tag innan man forskat fram dem, för det andra är det väldigt dyra och för det tredje så kostar de ganska ordentligt.
Dessutom är det roligare att ha en armada på 3-4 Flaggskepp, där alla har lite bomb-grupper, och åka in i smeten

Medlem

Känns oseriöst när ni "förmörkar" rösten så det nästan låter komiskt. Kör med era egna röster, tack.

Medlem
Skrivet av Twitch:

Känns oseriöst när ni "förmörkar" rösten så det nästan låter komiskt. Kör med era egna röster, tack.

One maaaan, one desireeeee.

12
Skriv svar