Lost Planet: Extreme Condition

Robot
Lost Planet: Extreme Condition

Tjock snö och monster som äter farsor är vad Capcom nu försöker sälja till Playstationägarna efter att ha släppt samma spel till både Xbox 360 och PC. Var det värt att vänta ett år på? Mycket tveksamt.


Medlem
Granskat - Lost Planet på PS3

det är iallafall roligt på 360


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Inga exklusiva bitar? Man kan väl spela som brud på PS3:an?

EDIT: Jo, det stämmer: http://www.siliconera.com/2008/01/11/ps3-edition-of-lost-plan...

Medlem

varför ens släppa det till ps3 då..

Medlem
Skrivet av sibbor:

Inga exklusiva bitar? Man kan väl spela som brud på PS3:an?

Ser ut som det stämmer. Och jag ber om ursäkt.
Efter ett års utvecklingstid har Capcom lagt till en brud i MP.

Medlem

Att det bara tog ett år för dom.

xD


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

ptr
Medlem

hur fan kan de försämra grafiken? vad skulle de tjäna till?

Medlem
Skrivet av Bukload:
Skrivet av sibbor:

Inga exklusiva bitar? Man kan väl spela som brud på PS3:an?

Ser ut som det stämmer. Och jag ber om ursäkt.
Efter ett års utvecklingstid har Capcom lagt till en brud i MP.

Vilket arrogant uttalande. Tror du att det är enkelt att konvertera en hel spelmotor - innefattande fysik, ljud och grafik - till en helt annan typ av plattform? Allt måste skrivas om till en helt annan arkitektur (Tack screamcast för påpekandet ang. PPC)!

Man får förutsätta att de som har en PS3 och köper Lost Planet tidigare inte spelet det, på varken PC eller RRoD-maskinen eller helt enkelt föredrar konsolen framför de tidigare nämnda plattformarna. Förstår således inte varför man skall klaga på exklusivt material. Jag tycker det är ett bra drag av Capcom att lansera Lost Planet till PS3, då det säkerligen finns "de där ute" vill ha Lost Planet till just PS3.

Hur som helst blir det inget köp ifrån min sida, då det finns bra många andra speltitlar att införskaffa till PS3. Ex. erbjuder de flesta PSN-titlar bättre underhållning för mig än vad vederbörande spel gör.

Medlem

Jag hade roligt när jag spelade igenom detta på min 360.
Och jag hade fantastikt roligt när jag lirade detta över xbox live ! så jag tycker detta är värt pengarna speciellt om det är säkt pris gentemot andra ps3 titlar.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av sibbor:

Vilket arrogant uttalande. Tror du att det är enkelt att konvertera en hel spelmotor - innefattande fysik, ljud och grafik - till en helt annan typ av plattform? Allt måste skrivas om från x86- till PPC-teknik.

Xbox 360 kör ju också med PPC-teknik för sin processor, är väl snarare att porta från DirectX till OpenGL men andra utvecklare har ju lyckats skapligt på den fronten så det känns mest som slarv/lathet angående detta spel.

Skrivet av ptr:

hur fan kan de försämra grafiken? vad skulle de tjäna till?

För att överhuvudtaget få det att rulla på PS3'ns gpu kanske?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av ptr:

hur fan kan de försämra grafiken? vad skulle de tjäna till?

För att överhuvudtaget få det att rulla på PS3'ns gpu kanske?

snarare att de inte lagt ned tillräckligt med tid för att optimera motorn för PS3...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

själv blev man inte så road av spelet på 360 ens, spelade lite mp-demo sp var inte alls kul.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

går ju allti datt försöka mjölka pengar iaf xD

Medlem
Skrivet av sibbor:
Skrivet av Bukload:
Skrivet av sibbor:

Inga exklusiva bitar? Man kan väl spela som brud på PS3:an?

Ser ut som det stämmer. Och jag ber om ursäkt.
Efter ett års utvecklingstid har Capcom lagt till en brud i MP.

Vilket arrogant uttalande. Tror du att det är enkelt att konvertera en hel spelmotor - innefattande fysik, ljud och grafik - till en helt annan typ av plattform? Allt måste skrivas om från x86- till PPC-teknik.

Man får förutsätta att de som har en PS3 och köper Lost Planet tidigare inte spelet det, på varken PC eller RRoD-maskinen eller helt enkelt föredrar konsolen framför de tidigare nämnda plattformarna. Förstår således inte varför man skall klaga på exklusivt material. Jag tycker det är ett bra drag av Capcom att lansera Lost Planet till PS3, då det säkerligen finns "de där ute" vill ha Lost Planet till just PS3.

Hur som helst blir det inget köp ifrån min sida, då det finns bra många andra speltitlar att införskaffa till PS3. Ex. erbjuder de flesta PSN-titlar bättre underhållning för mig än vad vederbörande spel gör.

Jag vill nog kalla ditt uttalande för arrogant

RRoD-maskinen.... Det heter faktiskt xbox 360...

Host*ps3 fanboy* host


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Prövade demot på både Xbox och PS3, ingen stor skillnad men spelet är ett jävla mangaskit spel.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Angelino:

Jag vill nog kalla ditt uttalande för arrogant

RRoD-maskinen.... Det heter faktiskt xbox 360...

Host*ps3 fanboy* host

Nä, men oj. Säger du det? PS3-fanboy? Sure...

Medlem

Hoppas att det kommer 2:a
Gillade det här verkligen.

Medlem
Skrivet av sibbor:
Skrivet av Angelino:

Jag vill nog kalla ditt uttalande för arrogant

RRoD-maskinen.... Det heter faktiskt xbox 360...

Host*ps3 fanboy* host

Nä, men oj. Säger du det? PS3-fanboy? Sure...

Jo, men oj vad? jag säger det! PS3-fanboy? Sure...you bet


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

antagligen ganska meningslöst att ha om man redan har 360orginalet

Medlem
Skrivet av sibbor:
Skrivet av Bukload:
Skrivet av sibbor:

Inga exklusiva bitar? Man kan väl spela som brud på PS3:an?

Ser ut som det stämmer. Och jag ber om ursäkt.
Efter ett års utvecklingstid har Capcom lagt till en brud i MP.

Vilket arrogant uttalande. Tror du att det är enkelt att konvertera en hel spelmotor - innefattande fysik, ljud och grafik - till en helt annan typ av plattform? Allt måste skrivas om från x86- till PPC-teknik.

Så på grund av att det är svårt är det en bra anledning till att släppa ett sämre spel?

På 360-versionen finns det grejer utspridda över banorna som man ska samla och plockar man upp alla dom får man en achievement, på PS3-versionen ju inte achievements men grejerna man ska samla finns fortfarande kvar i spelet och gör absolut ingenting. Det kallar iallafall jag för slött gjort av utvecklarna.

ptr
Medlem
Skrivet av Angelino:
Skrivet av sibbor:
Skrivet av Angelino:

Jag vill nog kalla ditt uttalande för arrogant

RRoD-maskinen.... Det heter faktiskt xbox 360...

Host*ps3 fanboy* host

Nä, men oj. Säger du det? PS3-fanboy? Sure...

Jo, men oj vad? jag säger det! PS3-fanboy? Sure...you bet

ja sibbor du verkar vara en jävla ps3-åker-fanboy. att ens kalla 360 för RRoD säger ju sig självt. för att bara dö hela tiden tycker jag 360 säljer rätt bra och verkar få jävla massa spel. och jag föredrar till och med ps3, men att kalla 360 för en rrod-maskin.... suck.

haderjaanaana

Idén är bra, spelarläget är bra, storyn är sämst. Lost planet är ett sådant spel som borde vara bättre än vad det egentligen är. Jag kan dock inte sätta fingret på vad det är som väger ner spelet (förutom att man snubblar till när ett gigantiskt monster rör på sig och man desperat försker gå utan att kunna etc). Men när de släpper det igen fast till ps3, och framför allt sämre, är det bara ren mjölkning. Ush >_< slipa mer på spelet till nästa gång.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av ptr:

ja sibbor du verkar vara en jävla ps3-åker-fanboy. att ens kalla 360 för RRoD säger ju sig självt. för att bara dö hela tiden tycker jag 360 säljer rätt bra och verkar få jävla massa spel. och jag föredrar till och med ps3, men att kalla 360 för en rrod-maskin.... suck.

haderjaanaana

Jag är ingen "jävla"-någonting öht. Det är bara för dig att knipa käft om du skall börja häva ur dig svordomar till/om mig. Jag är ingen "fanboy", utan uppskattar konkurrens - och anser att det finns bra och dåliga spel till samtliga, aktuella stationära konsoler; PS3, Wii och X360.

Jag har all rätt i världen att kalla X360 för RRoD-maskin, för det är precis vad den är. Det är inget annat än att jag kallar mitt Wii för en blek kopia av en Mac, eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...

Suck, säger jag och fortsätter med att säga:

Knip nu käft och sluta kasta skit gubbar! Håll er till diskussionen gällande recensionen; precis som jag gjorde - när jag påpekade sakliga faktafel. Det _finns_ exklusivt material till PS3-versionen av Lost Planet - även om det är mycket eller lite, det spelar ingen roll. Därav bör recencenten upplysas om det.

Att Lost Planet sedan är sämre på PS3 än X360 är tagiskt. Det håller jag med om.

EDIT: nu lämnar jag tråden och "diskussionen". FZ, tack för recensionen

Inaktiv

Bra att du lämnar nu sibbor. Maken till "själv-ägande" har jag inte sett på länge! Keep it going!

Bra recension till ett ganska tunt spel. Spelat det på xbox men gillade inte idén själv och verkligen inte storyn!

Edit: jag kommer att kasta in några av dina visdomsord i min signatur, hoppas du inte misstycker.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Klart din 360 får RRoD om du inte kan hantera den.

Hej då sibbor!

Inaktiv

^~.

Känns som det är ett uppenbart försök att mjölka pengar för ett spel som inte var speciellt kul, har det till 360 men har inte spelat igenom det ännu. Var för tråkigt...

Bra recension annars.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Nolite jag älskar din signatur


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Tråkigt att det faktiskt blev sämre på ps3an, var väl ett hyffsat spel på 360n, men inte direkt någon topptitel.

Hmm, ibland undrar man ifall folk som sibbor faktiskt äger en konsoll eller om de bara läser om saker som går sönder och således har rätt att dömma ut dem.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Hmm, ibland undrar man ifall folk som sibbor faktiskt äger en konsoll eller om de bara läser om saker som går sönder och således har rätt att dömma ut dem.

Kolla på hans spelsamling. Bara PS3 och Wii spel

12
Skriv svar