Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim

Robot
Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim

Paradox Interactive har låtit FZ ta del av en tidig förhandsutgåva av Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim och det är dags att vi sätter på oss monokeln och låter dig ta del av intrycken.

#majesty-the-fantasy-kingdom-sim


Medlem
Tidiga intryck från Majesty 2

"Du har inte behörighet att läsa artikeln med ID 1795."

Nähä... Men det såg ju mysigt ut på bilderna i alla fall...


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

jag har inte behörighet att läsa artikeln gief me behörigheter i artikeldatabas...
jag antar de är lite work in progress

Medlem

Är det bara jag som får ett felmeddelande?

Medlem

Nu så.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Hoppas utvecklarna prickar rätt

Inaktiv

"Efter att ha suttit ner ett tag med den tidiga förhandsutgåvan, med betoning på tidiga, så känner jag mig kluven. Jag ser på Majesty 2 som en liten skadad falkunge som ligger på marken utanför mitt fönster. Jag sluter mina händer kring den stackars fågeln och till min förvåning förnimmer jag ordet potential när jag känner dess fjäderskrud mot mina varma händer, varefter jag tar in den lilla krabaten in i värmen och hoppas på det bästa."

Vilken jävla liknelse.

Medlem

Håller tummarna för att det blir lika roligt som ettan med expansion.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Det sista stycket som skulle vara något av en liknelse var ju bara patetiskt löjligt. Nån vidare utvecklad recension var det inte heller direkt.

Medlem
Skrivet av Segas:

Det sista stycket som skulle vara något av en liknelse var ju bara patetiskt löjligt. Nån vidare utvecklad recension var det inte heller direkt.

Anledningen till att du inte finner artikeln som "Nån vidare utvecklad recension" kan enkelt förklaras med att det är en förhandstitt och ingen recension.

Medlem

Ser skoj ut

Och en väldigt bra skriven förhandstitt.

Medlem

Det låter och ser intressant ut. Säkerligen något för mig.

Inaktiv

Jag fick felmeddelande, men nu så gick det

Medlem

Bra förhandstitt, ser onekligen intressant ut även om grafiken ser ut att vara lite åldrad.
Men liknelsen kunde du ha skippat va?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Bra förhandstitt, ser onekligen intressant ut även om grafiken ser ut att vara lite åldrad.
Men liknelsen kunde du ha skippat va?

Näsch, det kan man ju inte göra, en fågel flög in i fönstret när jag satt och funderade vad jag tyckte om spelet, fast där stannar liknelsen. Något av ett omen.

Sen att jag värderar spelidén och franchisen högt gör att jag anser att det passar bra med en lite sentimental metafor. Men jag respekterar självklart att alla inte kan tycka om samma saker. Om du mår bättre av det kan du låtsas att det inte finns någon liknelse i slutet. Allt blir vad man gör det till, inte sant ?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Majesty 1 var ett roligt och mysigt spel, men det här vet jag inte riktigt. Återstår väl att se.

Tycker gott att de kunde behållt den mysiga 2D-grafiken. Ett spel blir inte automatiskt bättre bara för att man gör om det till 3D.

Inaktiv

Jag gillar att fz:s förhandsgranskningar är ärliga till skillnad mot ign. gamespots med flera som har som policy att inte säga ett ont ord i en förhandstitt. Då slipper man hype monster som far cry 2.

Medlem
Skrivet av donjojo:

Jag gillar att fz:s förhandsgranskningar är ärliga till skillnad mot ign. gamespots med flera som har som policy att inte säga ett ont ord i en förhandstitt. Då slipper man hype monster som far cry 2.

M-m-men... Far Cry 2 var ju ett bra spel..! Eller vänta nu... 8)


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Härlig recentsion! Ärlig men ändå diplomatisk. Annat än PC gamers där recensionerna tycks sättas efter vem som tillverkar spelen och inte hur dem verkligen är!
Skäckexemplet är dem ospelbara Total (bug)War spelen som hyllas å det obegripligaste!

Medlem
Skrivet av Jonny:

Härlig recentsion! Ärlig men ändå diplomatisk. Annat än PC gamers där recensionerna tycks sättas efter vem som tillverkar spelen och inte hur dem verkligen är!
Skäckexemplet är dem ospelbara Total (bug)War spelen som hyllas å det obegripligaste!

har spelat total war serien sedan medival 1 och jag har verkligen inte kännt av denna ospelbarhet? tycker tvärtom att det är en ruggigt bra serie väl värd sina höga betyg!

Medlem
Skrivet av Jonny:

Härlig recentsion! Ärlig men ändå diplomatisk. Annat än PC gamers där recensionerna tycks sättas efter vem som tillverkar spelen och inte hur dem verkligen är!
Skäckexemplet är dem ospelbara Total (bug)War spelen som hyllas å det obegripligaste!

Vill man klaga på hyllade, ospelbara spel kan vi ta Europa Universalisspelen istället. Maken till stelare, tråkigare spel får man leta efter. Ett av huvudmomenten i spelet, striderna, är bland det sämsta jag sett, särskilt om man tar i åtanke att besegrade fiendearméer driver en till vansinne (ca 12 ggr) innan de är besegrade.

Realistiskt att fienden flyr pga utmattning och moral och inte att allihop är döda? Ja, men hur kul är det att spela?

Inaktiv

Har testat första spelet nu ett par dagar (Majesty).
Gillar verkligen stilen o spela på där hjältarna har sitt eget liv och vandrar runt. Kan nog va riktigt skoj i multiplayer med.
Så detta är nog ett rätt givet köp för mig (om det finns mp villsäga).

Medlem

meskalin - Ja, det tillkommer mp, vilket vi självklart provar ut i fullständiga spelet.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

verkar som en underlägsen HOMM klon toon-style


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

vekar inte så där jätte bra..

1
Skriv svar