Robot
Chrono Trigger

Japanerna har redan upplevt det, likaså amerikanerna. 14 år efter Chrono Triggers originalsläpp får äntligen vi svenskar ta del av det mytomspunna rollspelet. Frågan är såklart: håller det än?


Medlem
FZ recenserar Chrono Trigger

Älskar verkligen detta spel. Magus äger all.

Medlem

Lirade detta spel på SNES emulator för tre månader sedan, skoj är det! Nu vill man nästan ha en DS bara för det

Qjt
Medlem

Det känns som att det kan va värt att köpa ett spel när det enda som finns att klaga på är överflödiga bonusgrejer.

Medlem

Ska testa det direkt. Kul att ni äntligen har börjat med DS.

Inaktiv

Pff, magus är noob, Chrono med Rainbow Blade som ger 70% crit chans gör så man vinner ><. Samt frog med masamune och heroes badge som också ger galet hög crit chans.

Medlem

Ska köpa en DS och Chrono Trigger. Har väntat på något bra ska ha kommit till DS väldigt länge.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Oh jag vill ha det!

Medlem

som sagt. bättre blir det inte.

Medlem

UNDERBART spel.

Medlem

Nästan värt att skaffa en DS enbart för det här spelet.

Medlem

synd att inte dagens RPG kommer ens nära denna mästervärk


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Creds för att ni börjar recensera DS-spel. Har en vit lite jag själv sen typ 2 år tbx. Stolt ägare utav den. Har spelat Chrono för väldigt länge sen på emulator men kommer inte ihåg att det var såhär bra. Jag fastnade kommer jag ihåg vilket gjorde att jag slutade, men nu ska man nog ändå kanske skaffa sig detta så man har nått nytt(gammaltnytt?) att uppleva.

Medlem

Äntligen! Som en viss rosaklädd man brukade säga..
Både jag och frugan spelar på våra DS nästan varje dag, och då har Chrono Trigger gått varmt framför allt hos henne.

Ännu ett bra initiativ av FZ!


signatur

4173 7437 3674 5870

Inaktiv

Eller hur Griimlock, det var på den tiden RPG:n var som bäst. FF4-6, Secret Of Mana, Tales of Phantasia, Secret of Evermore, Chrono Trigger, Lufia 2... ja listan kan göra hur lång som helst. SNES ÄR VÄRLDENS BÄSTA KONSOL! Nuff said, iaf om man kollar till RPG titlar :P.

Vet att man inte ska prata om Warez och sånt, men spelade Chrono trigger till DS långt innan releasen ;/. Men det är en SJUUUUKT bra portning.

Medlem

Inte för att jag har någon DS men bra initiativ FZ!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Detta spel är ju så sjukt bra så jag vill sjunga en melodi!

Medlem

Blir ruskigt sugen på att testa detta spelet...

Bra att ni börjar med DS recensioner!!


signatur

PSN: Draobs

Medlem

Utan tvekan ett av världens bästa RPGs!


signatur

tjenare!

Medlem

Såna här RPG spel är roliga att spela synd bara att man sålde sin DS


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Cool. Intresse på topp!
men synd att jag inte har DS...
Jag kanske borde skaffa? (älskar japan rpg spel)


signatur

Rawr

Medlem

Segaste slutbossen någonsin i det spelet, men gud så bra det är.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Underbart spel

Skrivet av Palanor:

Segaste slutbossen någonsin i det spelet, men gud så bra det är.

Håller med :P, men det kändes skönt när man vann!

Medlem

Jag har visserligen hört en hel del gott om Chrono Trigger från min kusin, men ändå. Ett rollspel i 2d? Fan vad trist det låter. Det finns kanske ett eller två spel från Chrono Triggers tid som erbjuder underhållningsvärde och det känns lite som ett risktagande att lägga ned mina pengar på ett sådant spel då.

Medlem

Chrono trigger är antagligen ett av de bästa spelen som någosin funnits, alla format inräknade. Skönt att det blev en bra portning. Kebbe: tveka inte en sekund på det här spelet.

Inaktiv

det enda spel jag varvat mer än två gånger. tre t.o.m ;-). fantastiskt på alla sätt och vis. förmodligen tidernas bästa spel - bortom all perfektion.

det är så vansinnigt bra att jag funderar på att investera i ett ds enbart för ct. (vilket jag aldrig i hela mitt långa liv skulle gjort annars.)

Medlem

Ska testa det snart!! Får hoppas det är kul. Var dum nog att missa detta när jag var liten.

Skrivet av kebbe:

Jag har visserligen hört en hel del gott om Chrono Trigger från min kusin, men ändå. Ett rollspel i 2d? Fan vad trist det låter. Det finns kanske ett eller två spel från Chrono Triggers tid som erbjuder underhållningsvärde och det känns lite som ett risktagande att lägga ned mina pengar på ett sådant spel då.

Vad är det du skriver din tok?

16bits-tiden hade en himla massa bra spel ju. Till SNES har vi Final Fantasy 4-6, Secret of Mana, Mega Man X, Super Mario World, Yoshis Island, Zelda: A Link to the Past och Super Metroid för att nämna några.

Nåt Mega Drive hade jag aldrig så kan inte direkt uttala mig där men gör dig själv en tjänst och kolla upp några av spelen jag nämnde.

Rätt lätt och fixa både på Tradera/Ebay eller genom emulatorer

För övrigt hoppas jag Chrono Trigger säljer skitbra så att Square Enix får för sig att släppa uppföljaren på PSN och XBLA då jag aldrig fått spela det.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Jag har visserligen hört en hel del gott om Chrono Trigger från min kusin, men ändå. Ett rollspel i 2d? Fan vad trist det låter. Det finns kanske ett eller två spel från Chrono Triggers tid som erbjuder underhållningsvärde och det känns lite som ett risktagande att lägga ned mina pengar på ett sådant spel då.

2D? Jo det är det väll, men det är knappast plattforms 2D, Doom är 2D men det spelas som 3D.

IMO så känns Chrono trigger lite kort, iaf om man bara följer storyn, det roliga är att det finns 10 olika slut på spelet (tror jag iaf) så man får spela new game plus för att låsa upp alla.

Och ja, om man är entusiast av J-RPG:n och bra spel så är det helt klart värt med en SNES. Som sagt, utan tvekan världens bästa konsol någonsin.
Tror inte det kommer komma någon konsol som har samma underhållningsvärde eller kommer att kommas ihåg lika länge som SNES. Svårt att se remakes på spel som släpps idag om 10-15 år :P. Men jag vill se remakes på FF 5-6-7-8-9 till PS3 / DS / PSP.

Medlem

Helt klart ett spel som ligger på top10-listan över bästa spelen som gjorts.

12
Skriv svar