Stalin vs. Martians

Robot
Stalin vs. Martians

När andra världskriget tolkas med nya ögon, med självironiska ryssar i spetsen, då är det dags att öka koncentrationen för att försöka hänga med i svängarna. FZ spanar in Stalin vs. Martians och ärligt talat - vad i helvete...?


Medlem
FZ bussar Stalin på marsianerna

Det här fick 1.5/10 på Gamespot.. detta får samma betyg som Riddick Dark Athena på FZ, hmm.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Det här fick 1.5/10 på Gamespot.. detta får samma betyg som Riddick Dark Athena på FZ, hmm.

Hört talas om jämförelsen mellan äpplen och päron?

:EDIT:
Just det, ta betyget som en svag tvåa.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Det här fick 1.5/10 på Gamespot.. detta får samma betyg som Riddick Dark Athena på FZ, hmm.

Per person, per definition. Det borde summera ett argumenterande svar på ditt uttalande.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Inte sagt annat heller, mest att jag finner det lite grymt mot Riddick, sååå dåligt är det inte


signatur
Redaktör

Mkultra, gillar du Riddick är allt frid och fröjd, spela och njut. Din spelupplevelse borde knappast påverkas av vilket betyg en enskild skribent sätter.


signatur
Medlem

Eh...


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Mkultra, gillar du Riddick är allt frid och fröjd, spela och njut. Din spelupplevelse borde knappast påverkas av vilket betyg en enskild skribent sätter.

Har inte sagt något annat heller. Alla har rätt till sin åsikt såklart, däremot behöver man ju inte hålla med.


signatur
Medlem

Märkligt hur det blir mer och mer politiskt korrekt att ge pluspoäng för att Stalin är med. Ett tecken på en våldsam okunnighet. Hade ett spel som hette Hitler vs Martians varit ok det med?

Skrivet av superapan:

Märkligt hur det blir mer och mer politiskt korrekt att ge pluspoäng för att Stalin är med. Ett tecken på en våldsam okunnighet. Hade ett spel som hette Hitler vs Martians varit ok det med?

Såklart.

Medlem
Skrivet av superapan:

Märkligt hur det blir mer och mer politiskt korrekt att ge pluspoäng för att Stalin är med. Ett tecken på en våldsam okunnighet. Hade ett spel som hette Hitler vs Martians varit ok det med?

Det har inget direkt med Stalin att göra, utan hur de har implementerat hans karaktär i spelet. Hur de vrider och vänder på just klyschor kring ämnet ifråga. Jag står för South Park-skaparnas ordspråk: "Antingen så kan man skämta om allt, eller inget".

Sen finns det såklart gränser, men allt beror på hur man lägger upp det. I det här spelet så har Stalin en fyndig roll, oberoende hur vrickade hans handlingar må ha varit i verkligheten.

Och som svar på din fråga - Ja, om utvecklarna hade haft en likvärdig självdistans vid skapandet av det spelet.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av superapan:

Märkligt hur det blir mer och mer politiskt korrekt att ge pluspoäng för att Stalin är med. Ett tecken på en våldsam okunnighet. Hade ett spel som hette Hitler vs Martians varit ok det med?

Var inte en sån soccermom nu. Jag är rätt så säker på att Harpa tyckte det var ett plus för implementeringen av Stalin. Dvs hur de har förvridit han till olika situationer, redigerat honom på ett ytterst humoristiskt sett etc

Edit: Såg inte Harpa's post. Nåväl

Inaktiv
Skrivet av superapan:

Märkligt hur det blir mer och mer politiskt korrekt att ge pluspoäng för att Stalin är med. Ett tecken på en våldsam okunnighet. Hade ett spel som hette Hitler vs Martians varit ok det med?

Grejen är väl att för det första att det är ryssar som har gjort det, och dem skojar om stalin. Sen för det nadra att Stalin framställs som en idiot, med glimten i ögat

Och nej, ett spel om Hitler skulle inte vara tillåtet

PaZ
Medlem

äsch, jag som sett fram emot en riktig slakt Det var ju så här man trodde att spelet skulle vara, men inga andra recensenter verkar hålla med..

Medlem

Jag hade dock velat ha ett "Martians vs Hitler" spel. man spelar som marsianer som attackerar Nazityskland och zombies eller nåt liknande. Då slipper man spela som Hitler och ändå är han med i spelet och man kan driva hur mycket man vill med han. Dock kommer spelet förbjudas i Tyskland i vilket fall, då kan vi ju byta ut han mot en panda eller nåt i den Tyska versionen.


signatur

Mirrors are more fun than television

Inaktiv

Hitler vs "aliens".

Medlem

Dancing loli is not pleased...

Medlem

Fyfan va soft!

Medlem

Family Guy vet hur man driver med Hitler på ett bra sätt, inte ett spel men ändå.

Inaktiv
Citat:

Vopros: What's your inspiration?
Otvet: Vodka, samovar, borscht and pirogi.

Citat:

Vopros: If you were Stalin for one day, what would you do?
Otvet: Your mom!

Citat:

Vopros: Are you communists?
Otvet: Don't be stupid, all Russians are communists!

Det är ju underbart. Trevligt att FZ kan ta humorn i spelet och inte ger det en nolla som alla andra sidor också.

Medlem

Finns bara ett ord att beskriva spelet med: Va?!?

Medlem
Skrivet av PaZ:

äsch, jag som sett fram emot en riktig slakt Det var ju så här man trodde att spelet skulle vara, men inga andra recensenter verkar hålla med..

Om man bara tittar på spelet utifrån dess gameplay så...

Allvarligt, man måste ta det här spelet med så jäkla mycket salt att döda havet skulle utarmas.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

ja herregud.....

Medlem

Är det någon som räknat ut vad alternativet "do you like cats?" i options gör?

Bra recension, det här spelet är helt enkelt för dåligt för att sågas fullt ut. Gillar man monty python humor tycker jag absolut att man ska pröva det, jag nästan älskar det.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Är det någon som räknat ut vad alternativet "do you like cats?" i options gör?

Bra recension, det här spelet är helt enkelt för dåligt för att sågas fullt ut. Gillar man monty python humor tycker jag absolut att man ska pröva det, jag nästan älskar det.

Jag TROR att det kan vara något med svårighetsgrad, jag hade på det på en av de senare banorna och dog direkt, sen stängde jag av det och klarade nivån direkt. Men vågar inte säga att det är så


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Geisenhausen:

Är det någon som räknat ut vad alternativet "do you like cats?" i options gör?

Bra recension, det här spelet är helt enkelt för dåligt för att sågas fullt ut. Gillar man monty python humor tycker jag absolut att man ska pröva det, jag nästan älskar det.

Jag TROR att det kan vara något med svårighetsgrad, jag hade på det på en av de senare banorna och dog direkt, sen stängde jag av det och klarade nivån direkt. Men vågar inte säga att det är så

Aha, där sa du något.
Det kanske är så att den som gillar katter är den lite mjukare typen, och därför blir spelet lite enklare.


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv
Skrivet av gigaboost:
Citat:

Vopros: What's your inspiration?
Otvet: Vodka, samovar, borscht and pirogi.

Citat:

Vopros: If you were Stalin for one day, what would you do?
Otvet: Your mom!

Citat:

Vopros: Are you communists?
Otvet: Don't be stupid, all Russians are communists!

Det är ju underbart. Trevligt att FZ kan ta humorn i spelet och inte ger det en nolla som alla andra sidor också.

hej giga fina citat


signatur

a"C"RED -

Medlem

bara namnet säger ju hur mkt skit det ska bli i detta spel "lame"

Medlem

haha, finns det inget demo?

Medlem

Äntligen ett spel där man slipper döda tyskar hela jävla tiden. Nu kan man döda marsianer!

12
Skriv svar