Football Manager 2010

Robot
Football Manager 2010

Vi är många som längtat efter det här. Efter år av riktigt bra spel, men få nyheter, kommer äntligen Football Manager 2010. Vi har fått mängder med löften från Sports Interactive. Är de att lita på?

#football-manager-2009, #football-manager-2008, #sports-interactive


Medlem
FZ granskar Football Manager 2010

Jag har köpt FM10 och spelat och kan inte annat än att hålla med.Spelet är underbart helt enkelt,men så är jag också en FM-nörd så


signatur

PSN:Eric_says

Medlem

CHOCK! Ännu fullpoängare.
Vill inte klaga, men är ju helt sjukt hur många 5/5 som delats ut på sistonde.

Medlem

Mjo men det kommer ju många storspel så här på hösten/vintern. Har dock inte smält 5/5 till Operation Flashpoint: DR än. Alltså mest verklighetsfrånvända betyget evar.

Medlem

Jag håller med fullständigt. Detta är ett måste för fotbollsälskare!

Medlem

mmm sant. har också lite svårt för alla vardagsmats femmor! men just i detta fallet så skulle jag nog vilja hålla med inte för att jag spelat det eller är intresserad av det men ja han har ju inte så mycket annat att jämföra med! finns ju inte direkt en uppsjö av managerspel inom fotboll och femman betyder väll mer eller mindre att det är mycket bättre än de förgående.


signatur

Godspeed

Medlem
Skrivet av Rafner:

Alltså mest verklighetsfrånvända betyget evar.

Bionic Commando till ps3/xbox360 var fan värre. Författaren borde göra något annat än skriva ihop dynga.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Håkan:

CHOCK! Ännu fullpoängare.
Vill inte klaga, men är ju helt sjukt hur många 5/5 som delats ut på sistonde.

Det har ju kommit bra spel nu den senaste tiden:)

Medlem

Har inte köpt det ännu, men av demot att döma är det det bästa spelet i serien på många år. Det blir garanterat ett köp så småningom, men det är så mycket bra spel att hinna leka med just nu att det är svårt att ha tid till alla

Medlem

Jag hade hållit med om betyget, om jag hade kunnat spela mitt spel, det krashar för mig varje gång jag kommer till slutet av försäsongen/början av säsongen. Mitt betyg tills jag kan spela är då 0/5

FM-guru
F.d. Sisyr

Fail på dig, Pert. Det är en "bugg" som enbart - och från SI:s sida medvetet - existerar på crackade versioner av spelet. Gå och kamma dig.

Medlem

Önskar att jag hade tid för det här nu, men jag har blivit så förtjust i DA:O att det lär få vänta några veckor.
Hammarby i Allsvenskan? Där hör de ju inte hemma.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vill ha ett Hockey Manager... =/

Redaktör
Skrivet av bjosarn:

Hammarby i Allsvenskan? Där hör de ju inte hemma.

Typo, han menar förstås ett annat grönvitt gäng.


signatur
Inaktiv
Medlem

5/5 till detta och operation flashpoint...men inte uncharted 2 -.-? uncharted 2 har typ 96/100 metascore på metacritic...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Fail på dig, Pert. Det är en "bugg" som enbart - och från SI:s sida medvetet - existerar på crackade versioner av spelet. Gå och kamma dig.

Köpt på steam, så du kan ta och kamma dig!

Medlem
Skrivet av Pert:
Skrivet av Sisyr:

Fail på dig, Pert. Det är en "bugg" som enbart - och från SI:s sida medvetet - existerar på crackade versioner av spelet. Gå och kamma dig.

Köpt på steam, så du kan ta och kamma dig!

Haha ägd.

Tyckte 09 var det bästa spelet på länge och var nöjde med det. Men det här spelet gillar jag inte,

* Inte förtjust i skinnet
* Buggigt
* Försvare och målvakter är ett skämt på spelet, klarar inte av att göra nått rätt.
* Den nya taktik skaparen gillar jag inte heller.

Bara att gå in på fmsweden och läsa, inte bara jag som tycker så.

Sen finns det andra saker som jag inte gillar, blir till att spela 09, det funkar bra det.

Helt klart värt 5/5 i betyg. Jag har snittat xx* timmar om dagen nu sen jag köpte det.

*Skippar siffrorna då det kan chocka folk.

Medlem

ante87

Man är inte tvingad att andvända de förinställda preset i spelets taktiska sektion , det går att justera det mesta med sliders precis som på 09:an...Håller dock med om att det är svårt o få backarna och agera som dem ska, känns som att man måste ha ruggiga backar.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

ante87

Man är inte tvingad att andvända de förinställda preset i spelets taktiska sektion , det går att justera det mesta med sliders precis som på 09:an...Håller dock med om att det är svårt o få backarna och agera som dem ska, känns som att man måste ha ruggiga backar annars blir det rena cirkusen i straffområdet.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

ante87

Man är inte tvingad att andvända de förinställda preset i spelets taktiska sektion , det går att justera det mesta med sliders precis som på 09:an...Håller dock med om att det är svårt o få backarna och agera som dem ska, känns som att man måste ha ruggiga backar.

Jo jag vet men då kan ju inte ändra tillbaka till den nya igen. För du menar väl den nya taktik skaparen?

Medlem

Om nån annan spelat med Bajen, har ni oxå problem med att Andreas Dahl drar på sig typ en staff varannan match?! Blir galen!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Jag kommer bli så pank långt före jul om det ska hålla på o släppas bra spel precis hela jävla tiden... Och FM som e en av mina favvoserier med... Satan! =(

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:

Hammarby i Allsvenskan? Där hör de ju inte hemma.

Typo, han menar förstås ett annat grönvitt gäng.

Haha! Jag får helt enkelt gratulera!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av ante87:

Tyckte 09 var det bästa spelet på länge och var nöjde med det. Men det här spelet gillar jag inte

Det enda FM09 bidrog med till serien var små, små förbättringar på bekostnad av hela taktikupplägget. Fifa 09 hade för fan bättre och fler taktska alternativ.

Citat:

* Inte förtjust i skinnet
* Buggigt
* Försvare och målvakter är ett skämt på spelet, klarar inte av att göra nått rätt.
* Den nya taktik skaparen gillar jag inte heller.

1. Skins går att byta. Visserligen tog det ett tag att vänja sig vid menyn i övre delen av skärmen men när man väl acklimatiserade sig föredrar jag det nya utseendet. Speciellt den mörka versionen, 09s vita skin bländade fan hela lägenheten.

2. Efter 25 timmars speltid har jag inte upptäckt några buggar som inte fanns i tidigare spel.

3. Matchmotorn har alltid varit spelets stora svaghet och styrka. Håller med om att försvararna är extra inkompetenta, men det var dom i första patchen till 09 också. Kommer speciellt ihåg en 6-6 match mot Liverpool. (Ingen straffläggning inräknad, 12 mål på 90 minuter.)

4. Det nya taktikupplägget är fantastiskt. Punkt.

Citat:

Sen finns det andra saker som jag inte gillar, blir till att spela 09, det funkar bra det.

Du är en envis stofil. Till och med 07 är bättre än 09.

Citat:

Bara att gå in på fmsweden och läsa, inte bara jag som tycker så.

Tack! Ska genast gå in och läsa vad jag borde tycka.

Medlem
Skrivet av sussicraN:

Det enda FM09 bidrog med till serien var små, små förbättringar på bekostnad av hela taktikupplägget. Fifa 09 hade för fan bättre och fler taktska alternativ.

Happ, det får väl du tycka om du vill, jag håller inte med men men.

Skrivet av sussicraN:

1. Skins går att byta. Visserligen tog det ett tag att vänja sig vid menyn i övre delen av skärmen men när man väl acklimatiserade sig föredrar jag det nya utseendet. Speciellt den mörka versionen, 09s vita skin bländade fan hela lägenheten.

Har ett custom skin som ändrar attribut färgerna men gillar helt enkel inte layouten bara. Sen angående 09 skin så var det bra.

Skrivet av sussicraN:

2. Efter 25 timmars speltid har jag inte upptäckt några buggar som inte fanns i tidigare spel.

Ok, men då är det ju fortfarande buggar!?!

Skrivet av sussicraN:

3. Matchmotorn har alltid varit spelets stora svaghet och styrka. Håller med om att försvararna är extra inkompetenta, men det var dom i första patchen till 09 också. Kommer speciellt ihåg en 6-6 match mot Liverpool. (Ingen straffläggning inräknad, 12 mål på 90 minuter.)

Hoppas de fixar det i en kommande patch för just nu är det ospelbart för mig, men inte alla som det problem tydligen.

Skrivet av sussicraN:

4. Det nya taktikupplägget är fantastiskt. Punkt.

Håller inte med, men men alla kan ju inte tycka likadant.

Skrivet av sussicraN:

Du är en envis stofil. Till och med 07 är bättre än 09.

JOvars, och nej 07 var inte bättra än 09.PUNKT!

Skrivet av sussicraN:

Tack! Ska genast gå in och läsa vad jag borde tycka.

Varsågod11111111, det tycker jag du ska göra:\
"Bara att gå in på fmsweden och läsa, inte bara jag som tycker så."
Så skrev jag, skrev bara att det är inte bara jag som upplever samma irriterade saker utan en del inne där också.

Medlem

Älskar att alla har behov att säga vad de tycker o argumentera emot andra som gör de samma ^_^


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Ett FM-spel blir alltid som bäst efter December/Januari-patchen, så är det.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Du har helt fel angående att taktikedelen ska vara nyskapad , den bygger fortfarande på den gammla vanliga bara att dom har gjort en guide så att du inte ska behöva meka själv, om du vill uppnå bäst resultat måste du troligtvis själv gå in och ändra som förut.

12
Skriv svar