Games for Windows Live satsar på dag ett

Robot
Medlem
Games for Windows Live satsar på dag ett

Jag föredrar att köpa mina spel i butik, vill kunna ha en fysisk version av ett spel, ungefär som med en bok.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

GFWL är en idiot idé då de blockerar vissa länder och om du registerar en cd-nyckel i ett land som är "fel" så kan du inte spela online, idiotsystem.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Jag föredrar att köpa mina spel i butik, vill kunna ha en fysisk version av ett spel, ungefär som med en bok.

Håller med. Det är enklare att hålla reda på också. Jag skulle antagligen glömma bort vilka spel jag köpt digitalt och var jag köpt dem till slut.

Medlem

Boxat föredrar jag också.

Inaktiv

Det hade varit trevligt att kunna köpa spel på XBL dag ett också. Eller kanske rent av någon dag innan.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Medlem

Det är för sent för att Microsoft att börja bry sig om GFWL nu. De skulle hakat på när Valve var och letade efter partners för Steam.

VS
Medlem

Inget slår Steam kombinerat med fysiska boxar

Medlem

Fysiska kopior är det som gäller.

Medlem

Dom misslyckades stort och jag tycker det är grymt jobbigt med spel som använder gfwl. steam är det som gäller jag vill inte ha mina spela på flera olika ställen än en tjänst och spelet i handen

Medlem

Steam i så stor utsträckning som möjligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Då ska vi bara se om de kan få det inte länge vara helt odräligligt jobbigt att använda också så att man inte har lust att hänga sig själv när ett bra spel prompt ska dras med det.

Medlem

Games for Winblows Live är något av den värsta smörjan jag någonsin råkat ut för. Att köpa ett spel med deras logo på är som att köpa ett mjölkpaket med det här varningsmärket.

http://www.av.se/Images/Fratandeamnen_tcm3-13867.gif

Näe, för mig är det Steam som huvudsakligen gäller, annars fysiska exemplar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av VS:

Inget slår Steam kombinerat med fysiska boxar

Att köpa ett spel fysiskt i en butik och samtidigt ha möjligheten att kunna ladda ner det digitalt är det ultimata.

Är så irriterad på att man med STEAM inte har någon möjlighet att kunna välja vart man vill installera spelen SEPARAT, utan ALLA måste ligga på samma hårddisk.

Dock är det ju inte det största problemet precis då det ryms ganska så många spel på en 2TB-hdd. Men man har ju inte bara spel på hårddiskarna.

En större nackdel är säkerheten och VAC-banningen som de har. Får man sitt konto stulet så kan man aldrig mer spela på säkra servrar ifall man får tillbaka sitt konto. Tyvärr så är det för ovanligt förekommande för att de skulle göra något åt den saken.

Medlem

Håller med exxo en del men att slippa patcha spelet manuellt och att logga in på vilken dator som helst och kunna spela väger upp de nackdelarna med råge. Autoinstall ftw.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

bort me GFWL, helt meningslöst och stör och segt o tråkigt. datorn är ingen xbox vafan. gör om de till en websida istället för ett program så kanske de kan vara nått.

Samma här, massa kod i burken känns inte "på riktigt"; och ska det vara på det sättet ska nya spel kosta 200:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Får nog säga fysiska kopior, eftersom digitala alternativt i många fall är dyrare eller kostar samma. Då ger fysisk kopia lite mervärde.

Dock föredrar jag digitalt för det är smidigare, fast köpa fysiskt är det som får en känna att man får mer för pengarna.

Medlem

Trevligt, men jag föredrar nog fortfarande D2D och de andra onlinetjänsterna
Steam avskyr jag pga deras registreringskrav samt att de tvingar ens som spelare att låsa sina fysiska köp mot Steam, så går deras servrar ner/de dj*vlas så kan man inte spela, inte ens om man har skiva.

Medlem
Skrivet av VS:

Inget slår Steam kombinerat med fysiska boxar

+1

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:

Får nog säga fysiska kopior, eftersom digitala alternativt i många fall är dyrare eller kostar samma. Då ger fysisk kopia lite mervärde.

Dock föredrar jag digitalt för det är smidigare, fast köpa fysiskt är det som får en känna att man får mer för pengarna.

Att den digitala distributionen är dyrare borde de flesta kunna förstå ifall man räknar ut kostnaderna för servrarna och deras underhåll/driftskostnad... driftsteknikerna ska ha betalt för jobbet de utför, strömmen kostar, internetbandbredden kostar och så vidare...

1
Skriv svar