Inaktiv
Pedofili

Kanske en tråd bättre lämpad för FB men jag har inget konto så jag tar det här istället.

Jag har tänkt på en sak. På medeltiden var det snyggt att vara tjock och så är det fortfarande i vissa ställen av världen. Jag är också ganska säker att han och hans efterföljare tyckte han var sexig i de där byxorna Bild

På medeltiden gifte sig många vuxna med flickor <14 år. Jag vet om de hade samlag med sina så unga fruar eller om de hade dem bara för att. Lite som att ha tre GeForce 260 GTX för att vissa att man kan även om man aldrig kommer kunna utnyttja dem förens om ca 5 år.

Men om det gjorde skulle inte det betyda att pedofili är en miljö faktor? Att du egentligen är pedofil men grupp trycket gör att du hatar dem och tycker det är äckligt? Visst finns det alltid sjuka jävlar som håller på med sina special fetischer men själva massan.

Men innan ni gör några förhastade slutsatser om mig så kan jag passa på att berätta att jag är <18 och därför inte kan vara pedofil själv.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

...va?

Pedofili är en sexuell böjelse, likadant som att vissa måste klä sig som djur.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Nej det måste vara en miljöfaktor. På medeltiden som sagt. Alla kan ju inte haft en sexuell böjelse på samma dag. Pedofiler i procent måste ju ha sjunkit


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Det var allmänt accepterat att gifta sig med unga flickor förr i tiden, det betyder ju dock inte att alla gillade det.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jodå, "miljötryck" (grupptryck är nog bättre ordval) har mycket med det mesta att göra.
Eller kalla det samhällstryck!?

Antalet människor som är emot t.ex. islam lär ju inte vara lika många i mellanöstern som i usa.

Men i vilket fall som helst så återstår faktorn att man som ung oftast inte har den erfarenhet och mognad att tänka flera steg framåt, och sex är ju djupt sammansvetsat med känslor som är extremt komplexa saker. Fucka up det och man kan nog lätt få men för livet.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Det var allmänt accepterat att gifta sig med unga flickor förr i tiden, det betyder ju dock inte att alla gillade det.

Visserligen. Men många fler gick nog övergränsen för att klassas som pedofiler. Påstå inte att de vart våldtagna av sina fruar. Och hur förklarar du folk som gillar överviktiga?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Böjelsen kan väl i.o.f.s ha skapat förutsättningen för en sådan kultur? Eller? Och kvinnorna/barnen hade väl ändå inte mycket att säga till om.

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Böjelsen kan väl i.o.f.s ha skapat förutsättningen för en sådan kultur? Eller? Och kvinnorna/barnen hade väl ändå inte mycket att säga till om.

Vad kvinnorna har att säga om saker påverkar inte pedofilin.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

det går inte att acceptera det eftersom den vuxna är i maktposition i förhållandet.


signatur

thank you, come again

Medlem

Vad kallas det då när unga människor förgriper sig på äldre ?

Läste för ett tag sen om en 12 årig pojk som försökte våldta en 19 årig tjej i sverige,
minns inte vilken stad det var.

Medlem

Jo, om de protesterar så? Då minskar övergreppen så klart. Men pedofilen blir naturligtvis inte av med sin böjelse.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Men innan ni gör några förhastade slutsatser om mig så kan jag passa på att berätta att jag är <18 och därför inte kan vara pedofil själv.

Diagnostic criteria for 302.2 Pedophilia:

A. Over a period of at least 6 months, recurrent, intense sexually arousing fantasies, sexual urges, or behaviors involving sexual activity with a prepubescent child or children (generally age 13 years or younger).

B. The person has acted on these urges, or the sexual urges or fantasies cause marked distress or interpersonal difficulty.

C. The person is at least age 16 years and at least 5 years older than the child or children in Criterion A.

you lose

Medlem
Skrivet av DreadX:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Men innan ni gör några förhastade slutsatser om mig så kan jag passa på att berätta att jag är <18 och därför inte kan vara pedofil själv.

Diagnostic criteria for 302.2 Pedophilia:

A. Over a period of at least 6 months, recurrent, intense sexually arousing fantasies, sexual urges, or behaviors involving sexual activity with a prepubescent child or children (generally age 13 years or younger).

B. The person has acted on these urges, or the sexual urges or fantasies cause marked distress or interpersonal difficulty.

C. The person is at least age 16 years and at least 5 years older than the child or children in Criterion A.

you lose

Vad säger motsvarande svensk formalia?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av DreadX:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Men innan ni gör några förhastade slutsatser om mig så kan jag passa på att berätta att jag är <18 och därför inte kan vara pedofil själv.

Diagnostic criteria for 302.2 Pedophilia:

A. Over a period of at least 6 months, recurrent, intense sexually arousing fantasies, sexual urges, or behaviors involving sexual activity with a prepubescent child or children (generally age 13 years or younger).

B. The person has acted on these urges, or the sexual urges or fantasies cause marked distress or interpersonal difficulty.

C. The person is at least age 16 years and at least 5 years older than the child or children in Criterion A.

you lose

Vad säger motsvarande svensk formalia?

kriterierna är taget från DSM-IV och jag hittar ingenting om pedofili i ICD-10 så det är antagligen samma som gäller i sverige.

[http://sv.wikipedia.org/wiki/Koder_i_DSM-IV]

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Och hur förklarar du folk som gillar överviktiga?

Måttlig överviktighet (eller att vara välnärd) signalerar friskhet. Det kan tyda på att man sannolikt har lättare att överleva svälttider och det kan alltså vara evolutionärt fördelaktigt att föröka sig med en sådan.

Under medeltiden signalerade det välstånd.

Pedofili är en sexuell böjelse, precis som det finns många andra sådana. Sedan är den inte accepterad av samhället, men det är en annan sak.

Man ansågs vuxen tidigare under medeltiden, kanske så tidigt som tolvårsåldern. Det kan alltså spela in på tidiga giftermål. Det vanliga var nog inte att man gifte sig så väldigt ung, utan snarare närmare 20-årsåldern.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Och hur förklarar du folk som gillar överviktiga?

Måttlig överviktighet (eller att vara välnärd) signalerar friskhet. Det kan tyda på att man sannolikt har lättare att överleva svälttider och det kan alltså vara evolutionärt fördelaktigt att föröka sig med en sådan.

Sätt ut en gaffeltruck-tjockis i djungeln och kolla hur länge han/hon överlever.

Citat:

Under medeltiden signalerade det välstånd.

Mycket möjligt men det finns någon ö grupp i stilla havet där fetma är mycket attraktivt. Alltså miljö påverkan(unless its rasbiologi)

Citat:

Pedofili är en sexuell böjelse, precis som det finns många andra sådana. Sedan är den inte accepterad av samhället, men det är en annan sak.

Hur kan den som hade samlag med en 12-åring. jag avskyr pedofiler innerligt men samhället accepterar mig? Han kan inte säga att det var det värsta han varit med om eftersom han gjorde det.

Citat:

Man ansågs vuxen tidigare under medeltiden, kanske så tidigt som tolvårsåldern. Det kan alltså spela in på tidiga giftermål. Det vanliga var nog inte att man gifte sig så väldigt ung, utan snarare närmare 20-årsåldern.

Jag har hittat vissa källor som påstår att du har rätt men andra som påstår att jag har det. Om det inte var vanligt här så var det iaf vanligt hos araberna typ kanske.

Skrivet av DreadX:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av DreadX:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Men innan ni gör några förhastade slutsatser om mig så kan jag passa på att berätta att jag är <18 och därför inte kan vara pedofil själv.

Diagnostic criteria for 302.2 Pedophilia:

A. Over a period of at least 6 months, recurrent, intense sexually arousing fantasies, sexual urges, or behaviors involving sexual activity with a prepubescent child or children (generally age 13 years or younger).

B. The person has acted on these urges, or the sexual urges or fantasies cause marked distress or interpersonal difficulty.

C. The person is at least age 16 years and at least 5 years older than the child or children in Criterion A.

you lose

Vad säger motsvarande svensk formalia?

kriterierna är taget från DSM-IV och jag hittar ingenting om pedofili i ICD-10 så det är antagligen samma som gäller i sverige.

[http://sv.wikipedia.org/wiki/Koder_i_DSM-IV]

Jänkare är inte att lita på. Slå upp i SAOL http://www.svenskaakademien.se/web/Ordlista.aspx


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jänkare är inte att lita på. Slå upp i SAOL http://www.svenskaakademien.se/web/Ordlista.aspx

är inte säker på att jag fattar va du menar. det står inga medicinska kriterier i saol. eftersom pedofiler anses vara mentalt rubbade precis som bögar var fram tills i början av 80-talet så finns det en diagnos för pedofili.

Inaktiv
Skrivet av DreadX:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jänkare är inte att lita på. Slå upp i SAOL http://www.svenskaakademien.se/web/Ordlista.aspx

är inte säker på att jag fattar va du menar. det står inga medicinska kriterier i saol. eftersom pedofiler anses vara mentalt rubbade precis som bögar var fram tills i början av 80-talet så finns det en diagnos för pedofili.

Pedofiler kommer alltid anses vara mentalt rubbade för att då det till skillnad ifrån homosexualitet aldrig är mellan två mogna individer.

15+ är grönt ljus (i Sverige), allt under är våldtäkt.
Så även om man inte fyllt 18 själv så begår man ett brott om man har samlag med någon under 15. Tror dock inte att en 25 åring får ha samlag med någon som bara är 15.

Finns ju en oskriven regel: "halva din ålder +7"

15 år = 15/2 +7 = 15 år (avrundat)
18 år = 18/2 +7 = 16 år
24 år = 24/2 +7 = 19 år
100 år = 100/2 +7 = 57 år


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Sätt ut en gaffeltruck-tjockis i djungeln och kolla hur länge han/hon överlever.

Vad har det med saken att göra? Inte på något sätt är det representativt för vad jag sa.

En som kan lägga på sig och lagra fett har större chanser att överleva än en som inte kan det. Detta gäller inte på samma sätt i dag då mat finns i överflöd, men långt tidigare i historien.

Citat:

Mycket möjligt men det finns någon ö grupp i stilla havet där fetma är mycket attraktivt. Alltså miljö påverkan(unless its rasbiologi)

Det var ju precis vad jag sa, att det ansågs snyggt eftersom det signalerade välstånd.

Citat:

Hur kan den som hade samlag med en 12-åring. jag avskyr pedofiler innerligt men samhället accepterar mig? Han kan inte säga att det var det värsta han varit med om eftersom han gjorde det.

Va? Jag förstår inte vad du försöker säga.

Medlem

Homosexualitet är en sexuell läggning, precis som heterosexualitet.

Pedofili är en sexuell böjelse, stor skillnad.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Att man gifte sig i tidiga tonåren under medeltiden beror väl mest på att man levde i genomsnitt till man blev 25 eller nåt i den stilen. Man var typ så illa tvungen.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Att man gifte sig i tidiga tonåren under medeltiden beror väl mest på att man levde i genomsnitt till man blev 25 eller nåt i den stilen. Man var typ så illa tvungen.

Nja inte riktigt. Medelåldern var lägre, men det beror mycket på spädbarnsdöd. Många dog unga, men de som överlevde ungdomen levde till en mer respektabel ålder, denna var dock inte lika hög som i dag.

Medlem

De flesta frågorna i denna tråd tycks redan ha blivit besvarade.

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Homosexualitet är en sexuell läggning, precis som heterosexualitet.

Pedofili är en sexuell böjelse, stor skillnad.

Sökte efter sexuell böjelse och fann en lista:

Actrotomofil = Tänder på amputerade kroppsdelar.
Agalmatofil = Tänder på utställningsdockor.
Anasteemafil = Tänder på långa eller stora människor.
Apotemnfil = Tänder på tanken att mista en kroppsdel.
Axillisme = Tänder på att ha sex i armhålan.
Bisexuell = Tänder på båda könen.
Dacryfil = Tänder på att partnern gråter.
Dendrofil = Tänder på träd & växter.
Krematistofil = Tänder på att betala för sex.
Emetofil = Tänder på att spy eller bli spydd på.
Exibitionist = Tänder på att visa upp sig.
Fetischist = Tänder på ett speciellt föremål.
Formikofil = Tänder på att ha insekter kravlande på könsorganet.
Gerontofil = Tänder på gamla människor.
Heterosexuell = Tänder på motsatta könet.
Homosexuel = Tänder på samma kön.
Koprofag = Tänder på bajs.
Maschosist = Tänder på att bli slagen och förnedrad.
Nasofil = Tänder på näsor.
Nekrofil = Tänder på döda människor.
Oculolinctus = Tänder på att slicka partnerns ögon.
Pederast = Tänder på småpojkar.
Pedofil = Tänder på små barn.
Sacofricosis = Tänder på att onanera offentligt, utan att bli upptäckt.
Sadist = Tänder på att slå och förnedra.
Siderodromofil = Tänder på att köra tåg. lol
Taphefil = Tänder på att bli begravd levande.
Urofil = Tänder på kiss.
Vourerist = Tänder på att smygtitta.
Zoofil = Tänder på djur.
Abasiofili = Att tända på funktionshindrade.
Afrofili = Att tända på mörkhyade personer.
Cisvestism = Tänder på 1700-tals kläder, peruker osv
Fontanellfil = Tänder på att pentrera ett spädbarns outvecklade hjässa.
Frotteurist = Tänder på att gnida sig mot saker.
Fytofili = Sexuell dragning till växter i allmänhet.
Klysmafili = Att tända på lavemang.
Makrofil = Blir upphetsad av extremt överviktiga personer.
Narcissist = Tänder på sig själv.
Sodomi = Tänder på olagliga handlingar
Teutofil = Tänder på nazistuniformer, hårda ord på tyska, ridpiskor
Toxikofili = Att tända på gift/att bli förgiftad. T.ex. knarkare, alkoholister och giftdrickande filosofimartyrer.
Vourerist = Tänder på att smygtitta när ett annat par har samlag.
Vorarefil = Tänder på tanken att bli uppäten.
Wam (Fetishism) = Tänder på att vara våt eller kladdig

Det läskiga är att det finns säkert 5-10 sånna här personer i varje varuhus du besöker.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Citat:

Fontanellfil = Tänder på att pentrera ett spädbarns outvecklade hjässa.

dude................


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Sipmo :
Hahaha

Konstigt att både hetero och homosexualitet finns med där, mig veterligen så är det något man föds med, och böjelser är något som uppkommer under ens uppväxt.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Citat:

Fontanellfil = Tänder på att pentrera ett spädbarns outvecklade hjässa.

dude................

Jo det var verkligen det sjukaste jag hört talas om fy fan vad vidrigt.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av SuperTank:
Citat:

Fontanellfil = Tänder på att pentrera ett spädbarns outvecklade hjässa.

dude................

Jo det var verkligen det sjukaste jag hört talas om fy fan vad vidrigt.

Måste vara påhittat, googlade efter Fontanellfil och det enda jag fann om det var samma lista som den jag posta.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Greger:

Konstigt att både hetero och homosexualitet finns med där, mig veterligen så är det något man föds med, och böjelser är något som uppkommer under ens uppväxt.

Det diskuteras väl fortfarande hur mycket som beror på arv och hur mycket som beror på miljö?

12
Skriv svar