EA Sports Active till 360 och PS3

Robot
Medlem
EA Sports Active till 360 och PS3

Wii-versionen fungerar bra med enbart kontroller. Det har emellertid sina brister. Ibland känner inte kontrollerna av vissa rörelser, vilket orsakar onödig väntetid. Med en kamera skulle det sannerligen avhjälpas, då mjukvaran registrerar dina rörelser samt positioner.

Därför tror jag mer på "Arc" eller Natal. Värt att fundera över är dock om enbart en kamera kommer att fungera 100%? Natal, är som de flesta vet, enbart en kamera, och "Arc" en kamera + rörelsekänsliga kontroller. Med kontroller kommer man inte bara vara tvungen att utföra rörelser som ser bra ut (Natal), eller känns bra (Wii), men man måste kombinera både rörelsemönster samt rörelsen i sig. Därför har jag höga förhoppningar om PS3-versionen, som kan erbjuda allt i att paket, dvs:

+ kamera med ljudupptagning
+ rörelsekänsliga kontroller

Ang. "Arc" och Natal så tror jag det kan bli rätt häftigt när mjukvaran registrerar ljud såsom stön/suckar och bild i form av rörelser. Det bådar för att mjukvaran (spelet) kan peppa personen/-erna i fråga om den ex. känner sig lite trött eller tvärtom, om det ser för enkelt ut.

Mycket tufft att vänta, tror och hoppas jag!

Medlem
1
Skriv svar