Sega satsar på Steam

Medlem
Sega satsar på Steam

lätt att patcha spel, alltid ett plus

Medlem

Observera att det här har inget att göra med Steam. Och att Napoleon redan var klart för det här ett år sedan då det är Total War: Empire som redan hade Steamworks.

Steam är bra. Steamworks, är inte det. Jag gillar inte att vara beroende av Steamworks för multiplayer och annat lika lite som jag gillar att bli låst till GFWL. Det här gäller dessutom även de som köper det på skiva, så ni vet det.

Steam bra. Steamworks sucks.

Medlem

synd när det innebär att spelen inte kan släppas på andra ställen än Steam. e väl inte långt kvar innan fysiska butiker sätter ner foten.

Medlem

steam har några bra saker men en hel del mera dåliga saker, lätt patcha alltid skönt, bra friend list(bjud in till spel och sånt) och att man har alla spel på ett samma ställe:) men sen är det ju massa annat också, varit med om att steam gör så att en del spel itne funkar som dom ska, krasar. osv osv,men förhopningsvis slipper man det, steam verkar ju bara bli större och större nu, minns när enda man hade där var hl klassikerna:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag gillar Steam, men jag har alltid undrat. Vad händer den dagen Steam går omkull? Vad händer med alla mina inhandlade spel?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Betyder det att nya AVP kommer gå att ladda ner på Steam?

Steam är nice, men man kan ju inte sälja sina spel på blocket sen direkt...

Medlem
Skrivet av mistbite:

synd när det innebär att spelen inte kan släppas på andra ställen än Steam. e väl inte långt kvar innan fysiska butiker sätter ner foten.

Spelen släpps ju "fysiskt" också men att du spelar det genom steam.

Älskar steam är så jävla skönt att slippa fodral och skivor. Sen att man kan plocka ner spelet direkt man betalat är också underbart!

Sjukdomar i början får man alltid räkna med, nu tycker jag dock det är stabilt!

Medlem

Föredrar paradox Gamersgate över steam, man behöver inte ha ett segt program som ligger i bakgrunden och spelen installeras oberoende av steam. Enda minus jag kommer på är avsaknaden av auto-patch...

Medlem

Om det stärker PC-spelsområdet så att spelen inte blir sämre pga. portningen/utvecklingen till flera platformar och hjälper till att stoppa användningen av DRM så är det rätt väg att gå. Kan väl också hoppas att det hjälper till att höja kvaliten på spelen med, dels spelet i sig men också hindra ofärdiga spel från att släppas genom att Steam finner att de är färdiga. Sedan kanske det i framtiden leder till lägre priser om fysiska media minskar och piratkopieringen sjunker, dator-/TV-spel är i dag en del av underhållningsindustrin och att stabilisera spelstudiornas vardag ger nog bättre spel på lång sikt det med, så vi inte tappar utvecklare som DICE i framtiden...

Medlem

Största nackdelen är väl att det är bra mycket dyrare att köpa ett spel via Steam än att beställa det från en återförsäljare's webshop


signatur
Medlem
Skrivet av Phobos:

Observera att det här har inget att göra med Steam. Och att Napoleon redan var klart för det här ett år sedan då det är Total War: Empire som redan hade Steamworks.

Steam är bra. Steamworks, är inte det. Jag gillar inte att vara beroende av Steamworks för multiplayer och annat lika lite som jag gillar att bli låst till GFWL. Det här gäller dessutom även de som köper det på skiva, så ni vet det.

Steam bra. Steamworks sucks.

Håller med, att vara tvungen att aktivera ett spel online trots att det är single player är galenskap. Men vi har Valve och Half-Life 2 att tacka för detta som allt fler spel börjat med och som sedan SecuROM började med också.

Skrivet av Gordon Freeman:

Jag gillar Steam, men jag har alltid undrat. Vad händer den dagen Steam går omkull? Vad händer med alla mina inhandlade spel?

Då är dom borta. Spel som kräver någon sorts online aktivering är inte framtidssäkra överhuvudtaget. Det går inte att spela Earth & Beyond längre, till exempel.

Skrivet av Zpiritual:

Föredrar paradox Gamersgate över steam, man behöver inte ha ett segt program som ligger i bakgrunden och spelen installeras oberoende av steam. Enda minus jag kommer på är avsaknaden av auto-patch...

Jo, tar lite för lång tid att starta Steam tycker jag, och att det använder runt 100mb av minnet gör inte saken bättre.

Inaktiv

Det säljs i butik också precis som alla andra spel som kräver Steam.

Jag köper inte spel som kräver Steam längre, jag har två bröder jag bor med och orkar inte hålla på att dom ska logga in på mitt konto eller tvärtom för att kunna spela och att köpa 3 kopior känns korkat och dyrt, köper inte 3 ex av filmer heller.

Medlem

Jag har ingen aning om vad Steamworks är, men Steam gillar jag. Det enda jag inte tycker om är att IM-klienten inte går att integrera med andra liknande, t.ex. Messenger.

Medlem
Skrivet av Gordon Freeman:

Jag gillar Steam, men jag har alltid undrat. Vad händer den dagen Steam går omkull? Vad händer med alla mina inhandlade spel?

Det är nog mycket troligt att något annat företag köper upp eller tar över deras verksamhet isåfall.

Men förhoppningsvis så ligger detta långt fram i tiden... så det ska man nog inte oroa sig för.

Något man däremot alltid bör tänka på är ju att ha bra skydd på datorn och använda sig av säkra lösenord. För HUR roligt är det när man ska logga in på STEAM och märker att det inte fungerar... eftersom någon lyckats stjäla ens konto?

Inaktiv
Skrivet av Lith:

Största nackdelen är väl att det är bra mycket dyrare att köpa ett spel via Steam än att beställa det från en återförsäljare's webshop

Det är för att spelföretagen ser att de kan ta ut lite mer pengar från de som vill utnyttja tjänsten att ladda hem det digitalt. Dessutom dödar de inte marknaden som fortarande finns (men minskar stadigt) för PC-spel i affärer. Gamestop t.ex. blir mer och mer bara konsollspel, så det kanske inte är så länge innan PC-spel försvinner där. Skulle det vara billigare att köpa digitalt skulle marknaden för att köpa PC-spel i affärer minska dramatiskt.

Medlem

Fler spel till Steam, skönt att ha alla spel på ett ställe


signatur

AYY LMAO

1
Skriv svar