Alla EA-titlar får online-stöd

Robot
Medlem
Alla EA-titlar får online-stöd

Som de sedan tar bort efter något ynka år.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

ALLA titlar ska få DLC?
Var de dummaste jag hört.

Medlem

skulle det där vara nåt positivt?

Medlem

*suck* Kan de inte fokusera på att göra ett bra spel istället?

Medlem

Så alla spel kommer va halvfärdiga vid release sen får man punga ut mer pengar för att ta del av det som fattas? Nej, tack.

Medlem

med ea´s online policy nej tack


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

E.A.
Enemy of all.

Inaktiv

De menar att alla spel kommer att ha något nytt och fräsigt kopieringsskydd?

Medlem

*ser spelindustrin fortsätta sin tragiska nedgång*


signatur

Retro.

Inaktiv

Det där låter bara negativt för spelen i sig... Så dom planerar inga bra singleplayer spel under på ett helt år? Fast iofs... onlinestöd måste ju inte betyda multiplayer, kan ju bara vara DLC och onlinestöd i den form det är i Dragon Age och Mass Effect 2 eller Mirror's Edge.

Medlem

verkar horribelt

Medlem

Tror knappast att EA tänker "Låt oss satsa mer på online!", snarare "DLC=$$$".

Medlem

Följer trenden. EA är knappast ensamma.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

DLC är en klurig sak. Vissa kan vara helt värdelösa medan andra kan vara riktigt bra. Några är gratis och andra kostar hutlöst mycket.

DLC i sig är inget dåligt. Det man får tänka på är att i vissa fall låter det utvecklarna göra färdigt en del av spelet som de hade blivit tvungna att annars ta bort. Assassin's Creed 2 är ett bra exempel på detta med sina DLC. Man kan diskutera om det är girigt att släppa dem som DLC, men för några år sedan hade de bara blivit tvugna att stryka det helt och hållet. Ett exempel på hur det kan gå då finns att finna i t.ex. KotOR 2 där stora delar lämnades ute.

Jag tror dock fortfarande att branschen försöker hitta rätt balans med DLC. Vi får helt enkelt vara kritiska tills vidare och göra som vi gör med resten av spelet: kolla upp det är bra innan vi ger företaget pengar för det.

Medlem

Fördelen med att det är onlinespel är att de kan kräva onlineaktivering samt implentera skydd som hindrar pirater i större utsträckning.
Största nackdelen är att det allt som oftast går ut över mig som kund, och jag kommer få strul med min köpta programvara.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

EA games suger.

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

EA games suger.

Ehm som trogen kunde till DICE/Bioware kan några fina ord utdelas till dig. Skriva tre ord utan att förklara varför du tycker som du gör är barnsligt... EA vill bara tjäna pengar tror inte någon blir surare på grund av det alla har fri val att köpa eller ej...

1
Skriv svar