Slut för traditionella Final Fantasy-spel?

Robot
Medlem
Slut för traditionella Final Fantasy-spel?

hoppas att dom kan göra en ny spelserie med nytt och fräscht innehåll


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Inaktiv

Peka och vift-smiska chocobos Wiiiiiii.

Medlem

Tja varje nytt FF spel är ju nytt och fräst då de redan är soppas unika emellan sig.

I alla fall angående detta utlandet, undrar om de förlorade en hel del pengar på FF13, till störst del hur lång deras utveckling blev och dess kostnad, speciellt också hur dåligt spelet har sålt i Japan.

FF13 sålde bland annat sämst i hela serien sedan FF7, och har grymt mycket högre kostnad än någon annan i serien. Får väll se hur det säljer när det kommer ut i väst åt andra sidan.

De kan också syfta på att ett annat utvecklar team kommer ta över. T.ex. se det redan bekräftade ryktet som rök ihop med att GRIN gick i konkurs, Kan vara möjligt att t.ex. EIDOS som de köpte upp gör nästa spel.

Medlem

Dom kan ju ta bort det metrosexuela temat dom kör på så vore jag glad.

Vad är FF överhuvudtaget?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Ett spel som rpg weeabos bara älskar!


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Hoppas på fler rollspel, det är vad dom gör bäst, men ett äventyrsspel med lite mer satsningar på att interagera med miljön hade inte varit helt fel, då Square Enix faktiskt är störst inom speldesign, åtminstone i min uppfattning.

Medlem

Dom har väl sett trenden med retro spel. Små snabba spel. Kostar inget att tillverka och man tjänar en liten slant på dem. Trist dock. FF är ju vad som gör Square till Square imho. Man får hoppas att dom vet vad dom gör...

Medlem

Nä, vill ha mer FF spel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag vill också ha fler Final Fantasy-spel.

Låt de andra speltillverkarna göra "andra" spel. Lite som att säga "Jag hoppas inte StarCraft II blir ett sånt där peka och klicka-strategispel. Har inte Blizzard gjort lite många sådana redan?"

Medlem

Skönt att den större skaran börjar tröttna på deras linje, som burkmopp säger, deras förbannade metrosexuella tema. Vill ju bara spy på det, ger dom upp det så får dom nog mitt intresse tillbaka.

Medlem

Jag hoppas att de tar ett par steg tillbaka i FF-serien. Bort med allt flashigt fjanteri och satsa på story och upptäckande. Visst är det roligt och trevligt när allting är supersnyggt i HD men det är inte därför deras spel varit bra, tycker jag i alla fall


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Dom kan ju ta bort det metrosexuela temat dom kör på så vore jag glad.

Kan du glömma. Japanerna älskar söta/"metrosexuella" karaktärer i sina rpg/manga/anime. Det är en kultur som är besatt av skönhet och ungdom till och med mer än västländerna. Detta har även smittat av sig på wapaneser vilka är en drivande kraft inom rpg/manga/anime-konsumtionen i väst.
Skulle de lägga ner hela fag-hag/neko-jin trash skiten så är det bara att vinka adjö åt försäljningsiffrorna.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Varför inte göra ett nytt FF mmo ?

final Fantasy online som kom för en massa år sen liras ju fortfarande av en hel del personer,
lirade det på 360n i ett år och det var rätt så bra,

kul också att både ps2, Xbox360 och pc spelare lirar samtidigt ihop i FF online.

Medlem

FF12 va det värsta skräp jag spelat på länge. Tur jag inte köpte det. Kommer vara väldigt försiktig med FF13, blir test först, är väldigt rädd för att det kommer vara animeblask...

Medlem
Skrivet av Skummis:

Varför inte göra ett nytt FF mmo ?

final Fantasy online som kom för en massa år sen liras ju fortfarande av en hel personer,
lirade det på 360n i ett år och det var rätt så bra,

kul också att både ps2, Xbox360 och pc spelare lirar samtidigt ihop i FF online.

http://en.wikipedia.org/wiki/Final_fantasy_xiv

Medlem

Hade de verkligen gjort FFXIII till ett traditionellt Final Fantasy så hade det antagligen blivit mycket bättre. Att skapa ett extremt sunkigt stridssystem samt göra det hela väldigt linjärt gör ju ingen glad.

FFVII HD åt folket!

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

Kan du glömma. Japanerna älskar söta/"metrosexuella" karaktärer i sina rpg/manga/anime. Det är en kultur som är besatt av skönhet och ungdom till och med mer än västländerna. Detta har även smittat av sig på wapaneser.
Skulle de lägga ner hela fag-hag/neko-jin trash skiten så är det bara att vinka adjö åt försäljningsiffrorna.

Så sant så sant. Gillade verkligen världen i den senaste till ps2 (XII?), men karaktärerna fick mig att må illa.

Dom kan väll åtminstone låta en utrusta dom i fullpansar ifall man så vill, kändes fan larvigt när dom fortfarande inte hade lagt till det vid det här laget.

Aja, jag får väll önska för mig själv i alla fall. Inte för att jag vill se gears of war knuttar springa omkring heller!

Medlem

En total omstart av FF? då slutar iaf jag köpa deras produkter.

Nej du SquareEnix, håll er till era rötter och inget annat.

zsm
Medlem

Bakåtsträvande gnäll, tycker jag det låter som på vissa håll. Över lag så håller FF-serien otroligt hög kvalitet, även de spel i serien som inte säljer så bra.

Tycker att Squenix ska fortsätta att försöka vara innovativa och testa nya saker. Kanske det inte funkar alla gånger, men vem ska annars göra det? Det är ju rätt tydligt att få utvecklare försöker testa något nytt i nuläget.

Medlem

Tycker om dessa nya combat systemen. Orkar inte vänta tills denna släpps. Och jag hoppas att denna är annorlunda. Den ser cool ut. Men Final fantasy är bäst!! När det kommer till Consol rollspel


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Är lite mer för schack baserat system, kanske därför jag tycker disgea är najs, samt de äldre spritebaserade jrpg spelen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Har sjukt höga förväntningar på FF XIII, och om det blir bra så kommer jag nog gråta om det inte blir fler. RIKTIGA RPG's görs ju knappt längre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ge tusan i mitt FF! Final fantasy var enda anledningen till att jag köpte en Playstation 1. Final fantasy var enda anledningen till att jag köpte ett Playstation 2 och Final fantasy kommer vara enda anledningen till att jag kommer köpa ett Playstation 3 i mars.
Hands of my FF! (Men som någon skrev ovan, hoppas det inte blir som 12an..)

Medlem

Hur många FF spel ska det komma till ps3 repektive Xbox 360 ?

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Ge tusan i mitt FF! Final fantasy var enda anledningen till att jag köpte en Playstation 1. Final fantasy var enda anledningen till att jag köpte ett Playstation 2 och Final fantasy kommer vara enda anledningen till att jag kommer köpa ett Playstation 3 i mars.
Hands of my FF! (Men som någon skrev ovan, hoppas det inte blir som 12an..)

FF13 spelas ungefär som FFX-2 enda skillnaden är inget jobb system samt att FF13 inehåller 10 ggr så mindre utforskning, dock ändå ganska så likt FFX-2 då det inte var så mycket utforskning i det spelet men du hade i alla fall en världskarta. I FF13 går du rakt fram från början till slut i spelet förutom ett fåtal mindre delar.

Det är nog FF spelet som är mest olikt FF12 så du kan nog vara lugn.

Medlem

"Wada säger också att i dagsläget jobbar teamet endast för deras etablerade fanskara"
Det borde väl var det skapande handlar om.

Nej nu ska allt handla om att tjäna så jävla mycket pengar det bara går, sen får slutprodukten se ut hur som helst.
Det är ju samma sak med musik. Men det värsta är folket som köper skiten som massproduceras utan någon som helst passion eller kärlek för skapandet.

Inaktiv

Bränn H&M garderoben och gräv ned de lipiga fjortisarna!
Sedan FF8 har de krälat runt som motbjudande och slemmiga maskar i varje FF-spel.

1
Skriv svar