Ej LAN eller dedikerade servrar i C&C 4

Robot
Medlem
Ej LAN eller dedikerade servrar i C&C 4

Just dedikerade servrar brukar väl inte vara så jättenödvändiga för strategispel. Eller försade jag mig här?

Medlem
MFC
Medlem

skallfacked!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Just dedikerade servrar brukar väl inte vara så jättenödvändiga för strategispel. Eller försade jag mig här?

Nej det är bara i FPS som dedikerade servrar spelar mycket roll.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

synd att inte lan kmr fungera men jag tvivlar på att c&c 4 kmr bli något vidare populärt i jämförelse med dem andra c&c liren som höll formen någorlunda.

Medlem

Bojkott!


signatur

Meep!

Medlem

Ingen förlust för mig, tröttnade på C&C skiten sen Red alert 2.

Medlem

Inga dedi spelar väl inte sån stor roll?
Men att ta bort lan är bara dumt..

Medlem

Det är bara att bend over och bereda sig på att att bli fistad.
Dessa "spelarprogressions-system" som kommer, gör att mer och mer spel blir utan LAN och dedikerade servrar.
Vi kan ju se det på COD:MW2, BF:BC och nu detta spel.
Vore det inte för detta rank-system, så skulle vi inte haft några problem.

Medlem

Även om det inte gör mig så mycket med just det här spelet så gillar jag inte att det går åt det här hållet! Det känns inte bra..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Sen efter 2 år bestämmer sig EA att dom kommer att stänga ner C&C4s servrar för att spara in på kostnader.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av Håkan:

Det är bara att bend over och bereda sig på att att bli fistad.
Dessa "spelarprogressions-system" som kommer, gör att mer och mer spel blir utan LAN och dedikerade servrar.
Vi kan ju se det på COD:MW2, BF:BC och nu detta spel.
Vore det inte för detta rank-system, så skulle vi inte haft några problem.

men BF:BC2 ska ha dedikerade servrar har ju det i betan.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Just dedikerade servrar brukar väl inte vara så jättenödvändiga för strategispel. Eller försade jag mig här?

Eftersom RTS spelas i omgångar där det inte vore lönt att hoppa in under en pågående omgång så är inte dedikerade servrar så nödvändiga. När folk droppar ur så är matchen över (till skillnad från ett FPS där man bara fortsatt skjuta på alla andra). Bandbreddmässigt så kan det ju kräva lite mer bandbredd per spelare men det är å andra sidan inte lika många spelare per match vilket också gör att det inte blir lika viktigt med en dedikerad server. Mindre lagg är oftast också lättare att tolerera i ett RTS.

Att sakna LAN-stöd är däremot desto värre för ett RTS enligt mig men det verkar ju som att mer och mer går mot detta. Man får hoppas att det åtminstone finns ett enkelt sätt att hitta spelare i samma LAN även om man måste autentisera sig mot en extern server.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Håkan:

Det är bara att bend over och bereda sig på att att bli fistad.
Dessa "spelarprogressions-system" som kommer, gör att mer och mer spel blir utan LAN och dedikerade servrar.
Vi kan ju se det på COD:MW2, BF:BC och nu detta spel.
Vore det inte för detta rank-system, så skulle vi inte haft några problem.

men BF:BC2 ska ha dedikerade servrar har ju det i betan.

Inte för privatpersoner eller hur var det?!:O


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Inget lan eller dedikerade servrar känns verkligen inte som något problem i dagsläget.

Medlem

Det är väl bara sätta in en spärr så man kan ändå köra lan. Korkat av EA som vanligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jävligt kortsiktigt att inte inkludera stöd för LAN. Speciellt med tanke på EA:s fortfarande färska beslut att stänga ner servrarna för ett antal spel.

Medlem

Spelbolagen gör detta i ett desperat försök att hämma kopiering på PC sidan.
Detta kommer få till följd att fler flyr till konsol eller slutar spela på PC i större utsträckning.
Så i vilket fall som så säkrar de sina inkomster mer än de gjort innan.
De skiter i vad vi tycker så länge som de får in pengar i större mängd än innan.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Självklart ska det stödja lan.

Befängt.

Dedikerade servrar är ju skit samma

Medlem

Frågan är ju hur många år innan dom får för sig att stänga ner servern vilket gör spelet total värdelöst ?
Kan inte ens spela singel player...

Inaktiv
Skrivet av Psycho_Mantis:

Sen efter 2 år bestämmer sig EA att dom kommer att stänga ner C&C4s servrar för att spara in på kostnader.

Jag skulle nog inte ens våga ge det ett år. Med tanke på att det är ett helt annat spel än vad Command & Conquer står för, lär det inte vinna sina gamla trogna fans tillbaka.

Inte stödja LAN på ett C&C lir, herregud. Jävla skitföretag - fast det har ju bevisats åtskilliga gånger.

Medlem

börjar se en "låt oss döda LAN" trend bland nyare spel.

and im not liking it!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Bojkott!

Bojkott är SÅ 2009.

Medlem

EA har ju rövknullat CnC.

Vem är dum nog att köpa detta spel?

Inaktiv

Dom tänker göra allt till konsol. Konsol spelar skiter i kvalite precis vad ea games gillar och infinity ward graspar.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

AW8
Medlem

Jag hoppas verkligen att jag kommer att kunna spela lan på Episodes from Liberty City till PC.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:

Jag hoppas verkligen att jag kommer att kunna spela lan på Episodes from Liberty City till PC.

Seriöst, du förväntar dig såna grejer från Rockstar? En mega konsoll developer?

Medlem

Jadu med tanke på hur EA fungerar ( stänga av MP servrar 2 år efter release) och med brist på LAN så kommer ju spelet dö totalt inom 3 år. Riktigt sjukt att ta bort LAN samtidigt som man tar bort livstiden på online funktionen. Kan köpa att äldre spel inte går att spela online genom utgivarnas system för då finns oftast LAN/ direct connect men nu i dessa tider så finns ju inget sådant längre.

Sorgligt

Medlem

Varför kan de inte lika gärna erkänna den egentliga anledningen till detta som är piratkopiering men även begagnatmarknaden (som är den egentliga anledningen till allt fler "drakoniska" skydd). Om de gör det kanske jag någon gång i framtiden kan tänka mig köpa ett spel från EA, kanske...

12
Skriv svar