Inget Win XP-stöd i Just Cause 2

Robot
Medlem
Inget Win XP-stöd i Just Cause 2

Det är på tiden, DirectX 10 kort har sålts i 4 år nu, är dags att ta steget framåt! Bra initiativ av Avalanche, kanske blir att stödköpa


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Dom får göra vad farao dom vill, men många har inte övergett XP än och dagligen undrar jag om jag gör rätt som leker med W7...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Folk borde ta och släppa xp....


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Dags att gå över till Windows 7 enligt mig.

Medlem

Haha vilket jävla skämt. XP > Win7 i åtminstone ett par år till, och Vista ska vi inte ens prata om.

Medlem

XP är fan 9år gammalt, dags att släppa taget. Majoriteten idag har tillräckligt bra dator för att Windows 7 ska prestera bättre än XP, många sitter även på ett DX10/11 kort, men ändå ensvisas man att köra XP.

Hoppas fler företag pressar folk att byta. De är fan skamligt, ni är datorgenerationens pensionärer som vägrar förändringar.

Medlem

Varför stödja nåt så gammalt som DX9? Bryr mig dock inte då Just Cause 2 inte är min "cup of tea". Microsoft lägger även ner supporten för XP i år, tror det var nån gång i sommar.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Är på tiden att folk börjar släppa XP och spel utvecklare blickar framåt och inte bakåt!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Jag förstår inte denna hetsen att hela tiden ta fram nya system och ny dx-versioner etc...
Så länge jag spelar spel som är bra, dvs som till stor del är gjorda innan spel-kraschen ~2005 så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

What the fuck! Här ska vi inte byta Xp forever

Medlem

Helt rätt! Framåt med tekniken bara!


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Nice gogo! dags att upgradera era noobs ^^

Medlem

Fan på tiden!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

När de gör menyerna lätta att hantera(är en riktig jävla soppa att hoppa omkring i!!) och gamla spel m.m funkar till W7 kommer jag börja använda det:)

Är ganska säker på att det kommer XP stöd från annat håll senare..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Bra, XP är föråldrat och borde dö ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om systemkraven skulle vara högra som de kraven för BFBC2 så skulle jag kunna ha mer förståelse för att slopa XP.

Men de där systemkraven lär bra många XP-datorer sitta med och klara av att köra spelet utan problem förutsatt att det släpptes på det operativsystemet.

Medlem

Jaha, då är det på tiden att jag byter till W7


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Att sitta kvar på XP när man egentligen inte behöver, är ändå lite som att man skulle stannat kvar på Windows 3.1x när XP var nytt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Att sitta kvar på XP när Win7 finns är... låt mig uttrycka det i en känd slogan:
"Win7, allt annat känns puckat!"

PS. Om man nu håller sig till Windows-versioner.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Så länge jag spelar spel som är bra, dvs som till stor del är gjorda innan spel-kraschen ~2005 så...

Och vad är denna spelkrasch du pratar om? Det har släppts tonvis med bra spel sen 2005, de är snarare efter 2005 som företagen börjat tänka om och gett oss nya spel istället för att mjölka ut samma dynga hela tiden. Nu på senare tid har dessutom indie-spel fått mer uppmärksamhet, detta leder till nya idéer.

Vill du spela ditt CS och andra uråldriga spel så får du vara kvar på Windows XP, men håll bara inte kvar oss som vill utveckla oss och spela nya häpnadsväckande spel

Skrivet av Tommy_h:

När de gör menyerna lätta att hantera(är en riktig jävla soppa att hoppa omkring i!!) och gamla spel m.m funkar till W7 kommer jag börja använda det:)

Är ganska säker på att det kommer XP stöd från annat håll senare..

Det finns en funktion som heter XP Mode och är till för att köra äldre spel och program, detta är dock bara i beta-stadiet men fungerar helt okej.

Medlem

Kul att de vill ha mindre försäljning, intressant strategi

Medlem

Det är som att byta consol från Xbox till X360.. Samma med OS från XP till Win 7.... Vill ni missa de senaste finesserna visst gör det annars är det bara att byta....

Medlem

det är väl la inge problem, eftersom man kan ha DX10 i xp nu också!

Medlem

Att folk orkar sitta kvar på XP? Tråkigt att aldrig förnya sig.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Jag har fortfarande XP x86 men också W7 x64 på den stationera.

Medlem

Väntar till minst W7 SP3, Skiter i vad alla säger, dom tänker fan inte på mer än hälften av sakerna som gör upp ett bra operativsystem.. Jag har konkret bevis på att W7 är sämre med spel än XP.

Medlem

Jag kör fortfarande XP, men tycker att det är helt ok att nya spel inte stödjer XP.

Jag byter till Windows 7 när jag köper en ny dator.

Medlem

Xp är väl bra än,, rätt så dumt att bara göra dx10 only spel.. lär ju floppa, kolla på steam tar man bort alla som har dx9 blir det inte inte mycket folk där.

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Väntar till minst W7 SP3, Skiter i vad alla säger, dom tänker fan inte på mer än hälften av sakerna som gör upp ett bra operativsystem.. Jag har konkret bevis på att W7 är sämre med spel än XP.

Skiter vi i, XP stödjer ändå inte DX10 och uppåt.

Vi vill frammåt och då får man faktiskt byta upp sig ibland.

Skriv svar