Sega om Yakuza 3-förändringarna

Robot
Inaktiv
Sega om Yakuza 3-förändringarna

Makes sense, men nu kommer alla weeabos go bezerk.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Antar jag är en weeabo då, föredrar att få ett helt spel.
Och om man inte kan japansk historia, kan de inte nämna historien när man spelar spelet?

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Makes sense, men nu kommer alla weeabos go bezerk.

Känns som en kass ursäkt om de kan översätta 99% av spelet utan problem men den där sista procenten gör så att spelet skulle bli försenat.

Jag skulle antagligen inte ha spelet detta spel men tycker de borde skippat ursäkten med lokalisering och bara varit raka med att de tror att de delar de valt att plocka bort skulle missuppfattas.

Inaktiv

gillade inte demot.... för mkt av samma aker..

Medlem

Demot var tråkigt som fan. Spelar hellre River City Ransom.

Medlem

Jahaja, vi ska alltså lida pga att fransmännen, tyskarna osv inte kan/vill lära sig engelska?

Som vanligt då, mao.

Medlem

Oacceptabelt!

Medlem

värdinneklubbar, säger bara värdinneklubbar

påminner mig om när jag kollade på Apple Seed 2 med kommentator spår. En skum amerikansk kille var jättestolt hur han lyckats övertala japanerna att ändra vissa scener för att de annars inte skulle passa vänsterlandet (ändringarna är samma för japanerna).

FU säger jag lite oförsiktigt. Om ni nu inte kan få med det på grund av tid, släpp det som DLC lite senare då...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

tycker spelet hadde ganska dåliga animationer och grafiken var inte helt det bästa, men det var mig roligt som fan blir nog ett köp, tur att de inte dubbade spelet


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Aww, dom ser så ledsna ut på bilden.

Jag undrar om blocket flickan håller i innehåller en bild av frågesporten och nu när den är borta så började hon gråta... *Får en tår i ögat*

BME
Medlem

Tycker det är dåligt, de gör det ju bara för att inte bli sedda som ett GTA, men vafan, till och med mass effect har ju strippklubbar, och värdinneklubbar är inte horhus, de är ett tecken på förlegad kvinnosyn visst, men att de tar bort dem för den västerländska versionen ser jag bara som ett uppenbart försök att "white-washa" hur deras kultur uppfattas utifrån, för om ingen vet vad som pågår i den "svarta lådan japan" så kommer ingen att försöka ändra på det. Samma sak när en utländsk barnrättighetsorganisation kritiserade deras eroges för alla underåriga karaktärer så började de tjafsa på internet om att "det var deras kultur och utlänningar inte ska lägga sig i" och vissa tillverkare som Navel (IIRC) blockerade utländska IPs för att försöka göra sig mer osynliga från utländska ögon.
Helt enkelt, om de står för värdinneklubbar i den japanska utgåvan får de banne mig stå för dem i den västerländska utgåvan, rätt säker på att man kan köra den klassiska "ha sex med, sedan döda och råna en prostituerad" i de japanska utgåvarna av GTA, för det står rockstar för, en karikatyr av västerländskt samhälle


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av BME:

Tycker det är dåligt, de gör det ju bara för att inte bli sedda som ett GTA, men vafan, till och med mass effect har ju strippklubbar, och värdinneklubbar är inte horhus, de är ett tecken på förlegad kvinnosyn visst, men att de tar bort dem för den västerländska versionen ser jag bara som ett uppenbart försök att "white-washa" hur deras kultur uppfattas utifrån, för om ingen vet vad som pågår i den "svarta lådan japan" så kommer ingen att försöka ändra på det. Samma sak när en utländsk barnrättighetsorganisation kritiserade deras eroges för alla underåriga karaktärer så började de tjafsa på internet om att "det var deras kultur och utlänningar inte ska lägga sig i" och vissa tillverkare som Navel (IIRC) blockerade utländska IPs för att försöka göra sig mer osynliga från utländska ögon.
Helt enkelt, om de står för värdinneklubbar i den japanska utgåvan får de banne mig stå för dem i den västerländska utgåvan, rätt säker på att man kan köra den klassiska "ha sex med, sedan döda och råna en prostituerad" i de japanska utgåvarna av GTA, för det står rockstar för, en karikatyr av västerländskt samhälle

Fast, den västländska bilden av Japan är väl mer eller mindre så låg den kan bli redan? Typ alla jag känner till ser japan som ett ställe där alla jobbar 20h om dygnet, man köper tecknad barnporr och begagnade trosor i automater på gatan och folk aldrig har sex utan att göra det offentligt och/eller med tentakler. Att dom skulle ha horhus är väl knappast en lågoddsare.

Medlem

Det var väl ett jä*** klagande på detta. Skit i varför de gör det.
@BME
Förlegad kvinnosyn? Må så vara, men hela din kommentar håller intelligensnivån hos en fyraåring. Shit, det krävs en del för att jag ska slänga en meningslös förolämpning på någon. Blir du verkligen så upprörd för att cirka två saker har tagits från ett spel för att passa in mer med västerländsk kultur. De vet väl att det finns många censurregler här (inte minst i Tyskland) så de orkar väl inte göra om det bara för ett land utan gör om det för hela Europa och Amerika istället.

Anyway, jag kommer köpa spelet och njuta av varje sekund .


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar