Portal 2 till Mac

Robot
Medlem
Portal 2 till Mac

YES!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv
Medlem

haha, bra bild


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Portal till mac :>
men TF2 turret hade vunit


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Bilden gillas!
Ge mig Portal 2 nu ! :<

Medlem

._. makes me a sad panda. Nu kommer det ju ta ännu längre tid tills Ep:3 kommer ut samt Portal 2.

Medlem

Portal 2 kommer hösten 2010 (+Valve Time), alltså inte så lång tid

Medlem

Roligt för alla Mac-ägare!

Om nu bara fler spelföretag följde trenden så kanske man på allvar började fundera på att gå tillbaks till Mac själv...

Medlem

Den som gjorde bilden förtjänar en kram, nej 2 kramar!

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Roligt för alla Mac-ägare!

Om nu bara fler spelföretag följde trenden så kanske man på allvar började fundera på att gå tillbaks till Mac själv...

Frågan man ställer sig är ju då. Det är för dyrt att göra spel till pc på grund av piratkopieringen (hävdar de flesta utvecklare) Då kan man ju undra hur det kan löna sig att porta både steam och spel till mac.. Jag känner inte en enda person som har en mac som han/hon spelar på... men jag känner nog några hundra som skör windows eller linux. Linux borde vara ännu mindre lönsamt...

Något att tänka på... Dessutom så är väl piraterna lika stora på mac som på pc vilket borde resultera i ännu mindre sålda enheter... right?

Då kan man ju nästan säga att det är bevisat att piratkopierinngen inte har ett dugg med förtj'änsten/förlusten att göra på pc sidan... utan snarare girighet och höga utvecklingskostnader...

De flesta utvecklare verkar leva i en drömvärld...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Slöseri med resurser att göra spelen till Mac eftersom man sedan flera år kan installera Windows på den. Har gjort så själv.

Medlem

Synd att ingen version kommer till PS3 men Mac är väll en viktigare plattform? Jag gör som med första PC versionen och kör med Xbox 360 kontroll. Ett av få spel som det går lika bra att spela med gamepad som TB mus.


signatur

Det var detta...

Medlem

nudeldesign: studier visar att Apple användare är rikare och mer välutbildade än windows användare så det är troligt att fler köper än laddar ner spel (nu jäklar ska det väl ta fart i tråden)

Ravenwood: häda inte!

1
Skriv svar